• Mawe123

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Millans hustru skrev 2010-10-24 18:05:58 följande:
    TACK Tessa jag ska hitta tillbaka till lyckoruset, det finns ju där. blir bara lite lätt rädd ibland. får många många bra tips av alla er erfarna här i tråden o lägger på minnet! Har läst att badskor inte behövs på klong dao, visst är det itne sannolikt att råka trampa på en stingrocka där?
    Nej, det tror jag inte. Barnen badade barfota, och vi klev inte på några konstigheter när vi var där i vintras.

Dock kan skor t ex crocs vara bra på stranden då den på vissa ställen blir mycket het.
    William 000213, Lowe 070712
  • Mawe123
    Thegran skrev 2010-10-24 19:40:43 följande:
    Tack :) men visst är väntan ändå ganska härlig?
    Kommer skriva reseblogg, så ni som vill får gärna följa med på vår resa :)

börjar bli lite nervös för flygturen, men det går nog fint!
    Köpte en stickersbok på barnenshus idag, 25kronor och den roar säkerligen sonen en låååång stund Drömmer

har börjat förbereda flygplats/flygplans överraskningarna redan trots att vi har 1½ mån kvar.
  • Mawe123
    ulligulli skrev 2010-10-25 05:04:55 följande:

Här kommer en liten hälsning ifrån LantaCool.

Vädret är fantastikt, inte en droppe regn och lite, lite moln ibland! Det blåser fortfarnade en del men det är bara skönt!

Barnen badar och badar oxå badar vi lite till!

Låter underbart, NJUUUUUUUUUUUUUUUUUUT Solig

Var på Lanta håller ni till?
  • Mawe123
    Millans hustru skrev 2010-10-25 16:43:39 följande:
    Har en uppsättning med solskyddkläder till dottern men undrar om vi inte ska ha en uppsättning att byta med. någon som råkat se någon rea på sunblocks eller likvärdigt? jag har googlat men hittar inget i stl 122-128 eller 130 ca. tänkte bara chansa o se om någon vet! kollar tradera också...
    Jag har beställt denna t-shirt till stora sonen att användas i kombination med långa shorts.
    http://www.a-bay.se/sunblock-solskyddstroja-p-161-c-228.aspx

Den är superfin IRL Glad
  • Mawe123
    Millans hustru skrev 2010-10-25 21:18:55 följande:
    ser superfin ut! Men de har inga uvshorts att ha till? ska fundera, finns ingen sajt med både tröja o shorts så kanske denna, ser verklgien snygg ut!!
    Till stora sonen har jag bara köpt två uv tröjor, han kommer att ha såna vanliga lite längre shorts till. Surfshorts eller vad de kan kallas, quicksilver samt billabong - skulle aldrig kunna övertala honom att dra på matchande uv-shorts Tungan ute

Lilla killen har ett zunblock set, en panos uv-dress och en uv-dress med byggare bob..
    funderar på att komplettera med en MALA uv-dress från kidmix (där finns de i stl upp till 8 år för 200kr)
  • Mawe123
    Heeso skrev 2010-10-26 13:18:09 följande:
    En fråga bara: diskar ni i det lokala vattnet? Tänkte på nappflaskor och sådant.
    Ja, har funkat bra!
  • Mawe123

Mindre än 50 dagar kvar nu Tungan ute det närmar sig Glad

Köpte tre små pixiböcker på ica idag, har letat fram passen och gjort i ordning en hylla i garderoben för att där samla saker som ska med på resan..

Växlat lite mer Bath också - Nu har jag 11000 till depositionen och 34 000 till första dagarna, längtar Drömmer

Skottade snö efter jobbet idag också, skotern står framme på gården nu och barnen har börjat använda de varmaste vinterkläderna, -10grader i förmiddags och riktigt snöoväder nu - känns helt okej att missa detta en månad Flört

• Mawe123

Åhh - jag som bestämt att vi skulle hoppa dukoral denna resa också börjar grubbla lite på det nu Obestämd

Låter som de flesta ändå kör på det..

Vi som inte behandlat oss tidigare, utan ska ta dukoral för första gången, hur långt innan avresan skall vi ta första dosen? Behandlas barn och vuxna med samma mängd, antal doser och intervall?

• Mawe123
    Karolina75 skrev 2010-10-28 21:52:58 följande:
    Tack för svaret! 4-åringen är väldigt kräsen så fort någon mat har sås på sig. Thai-maten består ju liksom ofta av ris med en sås... Men visst borde man väl kunna be om att få t ex ris och kyckling utan sås till typ samma pris? Eller är rätterna oftast färdigblandade?
    Min son älskar bacon, så till honom beställde vi ofta ris o bacon. Sen brukar de ha goda kycklingspett överallt - de gillar han säkert!
  • Mawe123
    Thegran skrev 2010-10-29 06:42:16 följande:
    fick väderrapport från Lanta precis:
    30 grader och molnigt, extremt lite folk.
    låter perfekt :)

imorgon vinkar vi hejdå till mina föräldrar och syster och sen åker vi efter på mån :)
    Avis, avis, avis Flört

Hoppas resan går bra för er och att ni får en underbar semester/praktik Solig

Vill gärna höra rapport om vad som händer med Gafae Aroy Drömmer
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)