• Mawe123

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Solen73 skrev 2010-12-02 20:39:16 följande:
    Vad och hur mycket har ni med er till era barn i handbagage? våra barn är 1 1/2 och ca 3 år.
    Så svårt och veta vad man behöver...
    Lite mutor, små överraskningar, något ätbart.
    Klubba, russin, kex, stickersbok, pixiböcker.

Napp med sånt band som man fäster i kläderna, så de inte ramlar ner på golvet och man måste leta där..
    Egen liten kudde, favvo filten.
    William 000213, Lowe 070712
  • Mawe123

Vagnväskan från sunshine kids ser ut att ha hårda sidor, men det stämmer inte.

Den kan man vira ihop så den blir minimal när den inte används. I den rymmer jag, vagnen, flytvästarna, skor och troligen mycket mer.. För förra året när sonen hade blöjor tryckte jag ner 2 blöjpaket också :)

Den är rymlig och bra.

• Mawe123
    Thegran skrev 2010-12-04 10:24:08 följande:
    regn på Lanta just nu. Lyckades pricka in hällregnet precis, hann bara kliva ur taxin så öppnade sig himmelen :) Men vad gör det, vi sökte skydd under ett tak och 20 min senare övergick det till duggregn.

har ett vagt minne av det skrivits om badblöjor tidigare i tråden. Såg att Huggies little swimmers finns att köpa på Lanta Mart. Vi har använt dem en del hemma, och varit nöjda.
    Åh, om drygt en vecka åker vi ner till Lanta - nu börjar längtan bli ganska stark!

Ser så fram emot att sitta på Gong Grit och dricka ett glas vitt vin och äta deras supergoda räkcoctail Drömmer
    och titta ut över vattnet.
  • Mawe123
    Solen73 skrev 2010-12-05 12:57:44 följande:
    Har era barn fått vaccination mot hepatit A eller både A och B?
    Vi skulle vaccinera våra barn i fredags och då var det meningen och ge mot A men så sa sköterskan att det är bra att ge för både A och B....Jaha, ja sagt och gjort. Om fyra veckor ska de ha sin andra spruta och det är två dagar innan vi åker. Jag fråga om feber och värk efter vaccinet men det var ingen fara. Ena barnet fick feber igår....vill verkligen inte att de ska ha feber när vi ska resa....grrr....skulle gått på den känslan jag hade...hade räckt med A.
    Vi har vaccinerat våra tre barn med twinrix, vi tog det själva också, ingen feber eller andra biverkningar på någon av oss, så med lite tur slipper ni det nästa gång!
  • Mawe123

Mitt gamla slitna myggnät är nästan litet till vår sulky

Tänker köpa nytt, men vet inte vad jag skall välja..

Köpa ett större nät till tvilling/syskonvagn eller två vanliga. Någon som provat dessa alternativ?

• Mawe123
    lyckoliv skrev 2010-12-06 20:54:15 följande:
    Vi åker till Koh Lanta den 11 januari (och Ao Nang efter det) och ska bo på Noble House.
    Det verkar som om många har tagit Dukoral? Vi frågade om vi skulle ta det och läkaren sa att det inte behövdes. Blir lite osäker nu. Barnen är 1 och 5 år gamla. Tar alla Dukoral här inne? 
    Nej, vi gjorde det inte i vintras och kommer inte att göra det nu heller, åker till Lanta med man och tre barn om en vecka Tungan ute
  • Mawe123
    MissCh skrev 2010-12-08 07:50:03 följande:
    Jag har sett att flera skrivit att Southern Lanta inte är så trevligt, och att poolen är ofräsch. Aj då, vi har hyrt ett hus på Southern Lanta Residence, och då får man bada i poolena på resorten... Jag tänkte höra om någon vet om man kan bada i poolerna på någon av de närliggande resorterna om man betalar en avgift? Annars får jag hoppas att det är lite bättre på Southern när det är lågsäsong och inte lika mycket folk kanske.
    Jag längtar tillbaka till Southern, vi bodde i villa där i vintras och åker ner igen om knappt en vecka, blir spännande att se om det är så mycket sämre i år..

Anledningen till att vi åker tillbaka igen till samma ställa är att vi verklgien GILLADE det Hjärta

Pingisbord, Gym, Tennisbana, Supertrevlig personal, perfekt läge mitt på klong dao, God spagetti till barnen, 2 pooler som då var helt okej, en mysig liten lekplats. Många svenska kompisar till våra barn som 2, 9 och 16 år.
  • Mawe123
    Anna1010 skrev 2010-12-08 11:36:18 följande:
    Efter min klagolåt igår har vi idag sett hur ön ser ut i riktigt solsken... helt underbart!! Imorse var det som om någon lyft på locket och dragit undan gardinerna. Havet blått, träden gröna och himlen hög istället  för allt gråfuktigt, och nu är hela själen fylld av ljus och värme. Ursäkta om jag låter lite religiös ;)

Allt detta följt av en snabb, dundrande skur. Nu börjar det bli ordning på grejerna
    Härligt, måste börja packa snart känner jag, på tisdag kommer vi ner :)
  • Mawe123
    passau skrev 2010-12-12 07:54:39 följande:
    3dagar sen är vi nere
    Närmar sig för oss också, tre resväskor är packade och nu håller jag på att fixa med handbagaget.
    Imorgon åker vi från hemorten och på tisdag går flyget från arlanda till krabi Solig
  • Mawe123
    mattispadd skrev 2010-12-13 08:06:38 följande:
    jag kan varmt rekomendera banana garden home...bodde där i mars och det är kanonmysigt där...))
    ända minuset är att det ej finns pool.
    Passade ni på att nyttja andra resorters pool t ex när ni var och åt lunch el liknande?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)