• Mawe123

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Jag gillar inte heller detta med maneterna..

Här lägger man ut över 100 000 kr på en solsemester också ska man behöva vara orolig för att våga bada Förvånad

Fösöker tränga bort det och tänka att det i thailand dör bra mycket mer folk i trafiken och av ormar - än av maneter. Undrar om inte stenfisken är farligare också?

Vi kommer att bada som vanligt, har solskyddskläder till lillebror som han får ha alla havsdopp, och sen har jag köpt solskyddströjor till storebror som han kommer att få använda till sina vanliga långa shorts när han badar i havet. I poolen kan de använde bara badbyxor om de vill.

Själv kommer jag att ha baddräkt, bikini el badlinne.

Jag kommer nog att höra mig för och vara lite mer alert än sist när det kommer till badandet i havet, men vi kommer inte att undvika det.

William 000213, Lowe 070712
  • Mawe123

Tuifly har också max 32 kg för en väska, vi får ta med 30 kg / person x 6 personer 180 kg ,
    vagnväskan exkluderad Förvånad, så vi borde klara oss Flört

• Mawe123

Nåjade lite över maneterna igår kväll..

Förra året när vi åkte hade nyss en kvinna avlidit pga en manet, detta var hemskt och vi pratade om det, men det påverkade oss på intet sätt när vi väl var där nere, vi badade och snorklade som vanligt överallt.

Nu tack vara aftonbladets enorma rubriker, funderar jag på att hoppa havsbadningen helt och bara satsa på poolbad.. jättetrist.

Fast maken har en poäng som menar att egentligen är vi i samma sits nu som i fjol - med ett nyligt rapporterat dödsfall.

• Mawe123
    annaOmeja skrev 2010-11-22 21:34:33 följande:
    bubbleroom. Har beställt där själv.
    hur är det där, får man skicka tillbaka reaplagg?
  • Mawe123

Någon som beställt längre, typ knälånga badbyxor till barnen? Hittar mest bara uvtröjor..

• Mawe123
    Esmeralda skrev 2010-11-24 10:45:02 följande:
    Hej hej!

Har en liten fråga till er som har erfarenhet av Klong Dao-stranden på Koh Lanta. Har hotellen solstolar med parasoll på stranden? Svårt att få tag i lediga? Hur gör folk annars för att skydda sina småttingar från solen? Vi åker dit i januari med vår då 11 månader gamla pojke.

Tack!
    Inte en enda solstol :)

Det är det som jag tycker är så mysigt, de förklarade att ön är ett naturreservat(?), och därav inget sådant på stränderna.

Jag gillade att solstolarna lös med sin frånvaro, blev inte så mycket charter känsla då!
  • Mawe123

På klong dao, fanns det lite stolar uppe vid resorterna, men stranden är rätt fri från stolar..

• Mawe123
    Caaatrin skrev 2010-11-25 12:39:16 följande:

Ni som är på Koh lanta nu, hur är vädret? På vädersidor står det att det är mulet mest hela tiden, idag skulle du åska också. Stämmer det? Vi åker dit om 12 dagar och hoppas på massa sol och bad. Skrattande

Bad och strandliv fungerar bra trots lite moln, det är nog bara skönt eftersom det kan vara lite svårt att hitta skugga.
  • Mawe123
    Thegran skrev 2010-11-27 13:56:44 följande:

Vi åkte med Lanta divers, visst var stolen framåtvänd - men det är alla stolar vi sett i thailand varit. Vår satt fast ordentligt, och dottern satt bra..
    Vi har varit helt nöjda med lanta divers de gånger vi anlitat dem.

Vi har också varit nöjda med Lanta Divers transfer, var van var sprillans ny och superlyxig, och där var flera
    barnstolar att bälja på till barnen.

Pratade med MajBritt nu och bokade bord på Frogen till julafton - längtar!!

Tessa, hur är det på Gafae Aroy nu? Ingen verksamhet alls, eller?
  • Mawe123
    Caaatrin skrev 2010-11-29 11:14:38 följande:

8 Dagar kvar tills vi åker, börjar känns mig lite nervös nu. Aldrig rest så långt med sonen, inte själv heller för den delen. Längsta är 5 timmar till egypten. Ska bli spännande..

Så.. några tips om vad man kan göra på Koh lanta? Något man absolut inte får missa? Synd att shoppingen inte är bra där, det hade varit kul. Det finns ingen stad i närheten som man lätt kan göra en dagsutflykt till för shopping?

Jag tänker ta en dag i Krabi, där är väl också rätt begränsat utbud, men bättre än i Saladan i vartfall.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)