Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Hanakana skrev 2010-09-30 07:43:45 följande:
Är det mycket maneter i mars/april även på Phuket? Då menar jag runt Kata Beach.Vågar nästan inte bada längre, är rädd för de där hemska maneterna. Och tänker
på vår dotter, hon kan bara kasta sig i vattnet, tycker att det är så roligt att bada i
varma vatten i andra länder...
Vi åker på sol och bad semester och kommer ha 3 barn och morfar med oss och alla kommer att bada varje dag både i havet och poolen. Tror det är större chans att det händer en olycka när vi går över gatan - men det kommer vi också att göra.
Förra året hann vi bara fram till vår hyrda villa på Lanta när sonen sprang in i glasdörren och skar sig riktigt illa, ett tag trodde vi att vi skulle förlora honom, men tack vara bra hjälp på platsen och lite tur -klarade han sig.
I våras här hemma ramlade han på cykeln och fick en svår fraktur på mjälten, var även då nära att förblöda, men invärtes denna gång, så vi förstod först inte hur allvarligt det var..
Han har varit med om två svåra olyckor inom ett år och jag tror inte att de går att planera bort, vi kommer att leva livet där nere utan större restriktioner. Tror dessa olycker gör att man vill leva mer fullt ut också..
Jag har bokat barnstolar i transfer vanen, jag tar med hjälmar att ha på tuktuken och jag tar med flytvästar till båtutflykterna - mycket mer än så känner jag inte att jag kan göra..