• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

winters skrev 2011-07-06 10:27:37 följande:
    Vem var det som hade köpt en bärbar dvd där man även kunde använda vanliga aa-batterier?
    Det var vi.
    En nextbase. Har man vanliga AA batterier slukar den batterier, köper man däremot bra uppladdningsbara AA batterier så håller de rätt länge.

vår gick dock sönder i thailand, så vi köpte en av ett märke som heter acordia eller liknande på Tesco i Krabi. Den funkar fortf super :)
  • Thegran
    winters skrev 2011-07-08 09:59:58 följande:
    röstar oxå för chicco liteway, den hade återigen fått bäst i test i vi föräldrars senaste nummer!
    håller med om chicco liteway, vi hade med en sån sist. Funkade finfint och fick plats i alla tuctuc :)
  • Thegran
    ulligulli skrev 2011-07-17 21:02:27 följande:
    Jag måste bara berätta vad min 4-åriga son sa idag: Han låg på gräsmattan och luktade på gräset och sa: mamma gräset luktar precis som på Noble House (Koh Lanta)Glad. Så gulligt att han tänkte på det för vi var där i november och att han kan associera till det är lite otroligt! Han sa också att han längtar dit så vi måste åka dit snart för hans skull...
    vår 2.5 åring pratar en hel del om Thailand. Hon kommer ihåg vad vi gjorde där (badade, åkte flygplan, vad taxichauffören hette etc) och säger ofta att hon vill åka till Taja (thailand) :)

Nästa resa, verkar som det ser ut nu, bli nov nästa år. Då är bebisen strax över ett och dottern fyra.
    Blir ett stort gäng; vi (4 st), mina föräldrar, syster, sambons kompis + tjej och 3 barn och säkert någon mer. Alla väntar bara på när vi ska åka, de är öppna att åka när som.
  • Thegran
    obelix skrev 2011-07-20 00:22:47 följande:
    Vilka rekommenderar ni...

Finnair

Turkisch air...

Emirates

Hittat likvärdiga priser och flygtid, någon som har erfarenhet av dessa?

Hur gör man när man ska vara borta ca 9 veckor?  med visum menar jag, skaffar man det på thailändska abassaden här i severige? kan  man skicka eller måste man besöka dem personligen?

Japp, visum fixar du hos thailändska ambassaden. Ambassaden i Göteborg tar emot ansökningar via brev, ambassaden i sthlm kräver personligt besök.
  • Thegran
    hag7 skrev 2011-07-20 08:26:17 följande:
    Nån som har bott på Lanta Villa o vet om man kan vara 2 vuxna o 3 barn i åldern 15,4,3 år i samma rum ?Har ju bokat min ,mannens o småttingarnas biljett o boende men har nu hittat en biljett till min 15 åriga dotter med Thai samma plan som oss för ca 9000 kr är det ett bra pris ?
    varken bra eller dåligt pris, utan fullt normalt.
  • Thegran
    hag7 skrev 2011-07-20 09:17:12 följande:
    Jag tycker att det är svårt att hitta bra priser då vi ska åka 13/12-8/1 men var kan man hitta det då ? Vi vill ju helst att hon ska få åka samtidigt med oss o inte själv.
    9000 är helt ok pris! Jag skulle ta det om jag vore er.
    är det över jul och nyår är det ju ännu mer ok pris :)
  • Thegran
    hag7 skrev 2011-07-20 09:29:44 följande:
    TessaG: Ja visst verkar det vara ett ok pris under den tiden ? Tittar man runt så kostar dett ofta mer.
    boka :)
  • Thegran

Vi gillar icke soliga dagar :) Klart man inte vill ha konstant regn, men mulet tycker jag är toppen :)

• Thegran
    Smilla75 skrev 2011-07-21 08:08:07 följande:
    Håller med, särskilt när man har små barn! vi var på Lanta hela november och hade superväder enligt vår mening. Bara lite regn och lagom soligt. I år blir det samma tid, en månad i Mae Phim där vi aldrig varit men hyrt ett lyxhus på 230 kvm med egen pool på en resortanläggning. Det lär ge mersmak...
    Vi var ju också på Lanta hela nov, och halva dec (förutom 1 vecka som tillbringades på andra håll) och tyckte också vädret var bra! V
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)