Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Dagens fynd: Pyjamas i strl 56 för 25kr, använd 1 ggr

Min mage i v.18
  • IVFmamma

Har börjat känna av foglossning.. suck.. kan inte min kropp bara fatta att bebisen kommer inte att komma ut den vägen och bäckenet behöver inte öppna sig.

• IVFmamma

SaraLena: Rebecka har leukemi, klicka på "visa endast" vid mitt namn så ser du allt som vi och hon har varit med om i sommar

• IVFmamma
    SaraLena skrev 2011-09-07 09:51:18 följande:
    Hej alla! Vad kul det är att komma in och läsa om era bebisar o magar

Vi har börjat fundera på tvåan men som sagt det är inte lätt. Har testat vanliga ÄL-stickor och de har visat utslag men inte gravida inte! Ett halvår nu...

Börjar tappa det och vi har ju inga behandlingar på SU kvar å vi har en dotter och inget i frys.

Ja ja det är bara att vänta och se vad som händer!

Vad är en fertilitetsmonitor?

Kraaaaaam        
    En fert.monitor är som ett mer avancerat ÄLtest, googla så får du se.
  • IVFmamma
    SaraLena skrev 2011-09-12 14:27:57 följande:
    Hej Bejbi!

Nu kan jag hela er story. Läste allt! 
    Så tråkigt att höra med leukemin    Går bättre nu förstår jag och det är skönt att höra!

Tänk att dom små liven skall behöva utsättas för sånt här. Så orättvist. Men dom är starka!
    Lilla rebecka ser ju hur pigg som helst ut på fotot. En riktigt liten charmprinsessa!

Åsså är du gravid på nytt Måste ju gratta dig såklart! Helt underbart.

Vad menade dom med apgar nu igen. 7-10-10 som rebecka hade.

?
    kram M        
    Jo hon är väl så pigg som det bara går när man har en sjukdom man kan dö av.
    Apgar är en mätning som BM gör efter att bebisen har fötts, tror att man mäter hudfärg,retbarhet osv. Man mäter av detta efter 1 min, 5 min och 10 min
  • IVFmamma
    Pigelinen skrev 2011-09-12 18:48:30 följande:
    Har förståt på FB att det varit en tuff helg, kan inte sätta mig in i hur ni har det men jag tänker på er. KRAM
    Jag har bara haft så otroligt dåliga dagar, vissa dagar så känns allt okej(bra blir det aldrig) men vissa dagar är det SÅ obeskrivligt tungt så man vet inte vart man ska ta vägen. De dagar man inser att hon faktiskt har cancer, en sjukdom som många människor dör av även om just leukemi är "mild" variant av cancer. De dagarna drömmer jag bara om kistor, kyrkor och den ofattbara sorgen som skulle bli om jag ALDRIG mer fick se henne.

Hon får ofta komma hem på permis vilket är så skönt och trevligt, tyvärr grälar jag och Jonas väldans mkt då. Vi försöker att inte göra det men båda lider ju av SVÅR cancerångest och tar ut detta på varandra.
    Vi har ju alla problem som en vanlig Svenssonfamilj har + cancerångesten.
    Vi har ju inte sovit ihop hela familjen hemma på över 2 månader och tyvärr så är det inte slut ännu
  • IVFmamma
    Fru Z skrev 2011-09-12 22:14:59 följande:
    Bejbi, först en massa kämpande med att få sin efterlängtade unge, å sedan en massa kämpande för att få överleva den. Hårt! Å jag kan förstå att det sliter hårt, mycket hårt, på familjen. Finns det inget samtalsstöd eller så för er föräldrar att ta till när det är som mest slitigt och jobbigt? Som de har på SU för de som är inne i svängen med IVF-behandlingar? Kanske vore något att få sitta ner båda två, eller en och en, och bara få ventilera med någon som är lite "objektiv" å kan ge lite friska fläktar i samtalet. Kämpa på! En massa kramar härifrån också! Hoppas byxorna passar btw. Förresten, antar att storasyster inte blev smittad av min minsting, eller?
    Byxorna passar kanon och jag fullkomligt älskar dem. Nä Judith har tyvärr inte blivit sjuk ännu och igår ringde BVCsköterskan ang. vattkoppsvaccin som de hade fått hem(jag hade hellre sett att hon blivit sjuk men men) så nu ska hon ta det på fredag
  • IVFmamma

Trots att RUL gick bra, att jag fick höra bebisens Hjärta slå på inskrivningen hos BM(det slog med 151 slag och jag hade inskriivningen i v.19 då jag var i STHLM under de "vanliga" inskrivningsveckorna) och jag både ser och känner bebisen röra sig så vågar jag inte tro på graviditeten. Jag har ju inte sagt nått på FB ännu, det är väl inte superviktigt men jag vill gärna berätta för chefen först. Men jag vågar knappt säga ja när nån frågar om vi ska ha ett barn till. Ibland t.o.m svarar jag "kanske det kanske..."

Varför är jag så osäker? är det för jag har fått smaka på det hårda livet iom Beckis sjukdom? Eller varför vågar jag denna gång inte säga nått knappt till nån?

• IVFmamma
    Wiley skrev 2011-09-19 20:33:11 följande:
    SaraLena: Lycka till, väntar på att höra fortsättningen....

Nu har monitorn gett utslagSkrattande, så den fungerar iaf. Får se om vi kan ha nånå hjälp av den, man kanske måste ge den ett par cykler...

Men så hände det en annan grej...åh känner mig som en usel mamma...vår lilla L har bränt sig ordentlig på ett finger, hela toppen. På nåt sätt har hon lyckats komma åt spisplattan - ett ögonblicksverk - fast jag tycker att jag varit så noga och försiktig med henne i närheten av ugn & spis. Stackars liten Gråter fast hon själv verkar rätt oberörd över det hela, det är mest jag som mår dåligt.

Ja ja en liten händelser i stora världen men just här och nu blev det ganska stort för oss i vår bubbla Obestämd 
    Känn dig inte ledsen och som en dålig mamma för det, du verkar ha gjort allt i din makt för att inte hon ska kunna komma åt spisen.

Lycka till med monitorn!!

EGO: Själv känner jag numera rejäla sparkar och ser dem utanpå magen. Jag är i v.21 nu så det är rätt sent för att vara mig men har man moderkakan i framvägg så har man..
  • IVFmamma

Jag kan säga att Judith vände sig inte förrens v.37(vi åkte in på morgonen till antenatalen för ev. vändningsförsök men då var hon redan vänd och startklar.)

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4