Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Jemema skrev 2012-10-13 21:16:04 följande:
    Ivf-mamma, grattis!!! Har du testat med cb där det står hur många veckor det är?

Tog ett i onsdags som visade Gravid 1-2 , borde visa mer men man ska nog inte stirra sig blind på detta enligt andra jag pratat med. Ska ta ett på måndag, har veckorna inte ökat så räknar jag mig som inte gravid och frossar i bland annat brieost på båten. Känner nämnligen inget av graviditeten, inga ömma bröst, inget illamående osv.
  • IVFmamma

Tog ett digitalt idag som visade Gravid 1-2, så det blir ingen bebis. Känns helt ok, jag måste fixa bättre prev.medel. Håll bara tummarna att kroppen fixar det själv!

• IVFmamma
    Blåbär10 skrev 2012-10-14 18:52:44 följande:
    Tråkiga nyheter IVF-mamma Hoppas kroppen sköter detta själv nu.

Här har det blivit en liten bebis! Fick en liten dotter i torsdags morse som ska heta Lycke. 3300 g och 49 cm lång. Helt perfekt och underbar. Storasyster är stolt och omvårdande, än så länge iaf   

Men Grattis!! Vad kul!! Hoppas allt gick bra!
  • IVFmamma

FFt har inget blod kommit, är i v.7+0 imorrn. Jag tänker ringa till stadens gyn och höra hur jag ska gå tillväga, hoppas på ett VUL inom det snaraste

• IVFmamma

Pratade med GYNmott ang hur allt känns och enligt henne så var det alldeles för tidigt att kunna se nått med VUL, jag är i 7+0?? Jag misstänker att hon missförstod mig för ingen kan väl säga att det är för tidigt i 7+0?
    Jag nämde nått om min kortare blödning som jag hade 24-25sep och att jag själv trodde att detta var mens och räknar man 24sep som senaste mens första dag så är jag i v.5 och då förstår jag om hon tyckte det var tidigt så hon föreslog att jag skulle vänta 2 veckor och hade inget blod kommit så skulle jag höra av mig så det får bli så.

• IVFmamma
    Bullen73 skrev 2012-12-21 23:05:02 följande:
    God jul här i tråden! Hur har det gått IVFmamma? Nu är jag i v 33 och föda barn känns avlägset och långt bort, men det närmar sig. Kram

Det blev missfall en vecka senare, känns helt ok. Visst, jag är i hjärtat supersugen på ett till barn men förnuftet säger att vi ska/måste vänta ett tag så en 4 hoppas vi på i framtiden . Nu ska jag satsa på mig och den familj jag har. Lycka till alla ni som ska föda snart!
  • IVFmamma
    Bullen73 skrev 2013-01-06 08:48:37 följande:
    Ivf mamma, va tråkigt. Men skönt att du är nöjd med det du har. Ta hand om er.

De förväntas att jag ska bara Vera hu nästa förlossning ska börja, av mig själv såklart Men jag undrar lika mycket som sist. Visst vet jag hur en riktig värk ska kännas, men kanske inte den första om de är små och lätta. Nu jobbar jag ngra veckor till sen kommer väl bäbis förhoppningsvis. Har varit ledig 2 veckor nu, jätteskön för alla i familjen.

Hur har ni haft det i jul?

Vi har bara haft det lugnt och skönt, ingen som helst julstress.

Noomi fyller snart 1(herregud vad tiden går fort) och R har börjat prata lite, tecknar mkt kanske pratar 50ord, tecknar 50 ord. Hon går inte ännu och den amputerade foten läker aldrig så livet är fft tungt. En till bebis på detta vore inte det ultimata.
  • IVFmamma
    Bullen73 skrev 2013-02-20 21:06:34 följande:
    Den 14 feb föddes våran lilla tjej med planerat kejsarsnitt. Det är helt underbart att få en liten igen!

Stort Grattis!!
  • IVFmamma

För mitt snitt var hemskt, jag är helt inne på att sova om det blir igen och vill de att jag ska vara vaken måste jag gå i aurorasamtal.

• IVFmamma
    Bullen73 skrev 2013-03-04 22:01:24 följande:
    Ivfmamma: var det ngt särskilt som hände vid ditt snitt?

Först fick jag ett kraftigt blodtrycksfall så jag svimmade, precis när jag la mig ner efter spinalbedövningen. Jag fick medicin men var egentligen yr och mådde illa under hela oeprationen. Innan hade läkaren berättat att hon skulle ta det lugnt och göra allt så snyggt som möjligt så det kunde ta tid innan de plockade ur barnet(hon sa att de kan öppna magen men innan de skär i livmodern behöver de inte plocka ut barnet) men jag glömde detta och låg och väntade på skriket. Och det kom aldrig tyckte jag.. så jag var övertygad om att hon var död. Tror oxå att Rebeckas sjukdom och allt som hänt där påverkade, jag kände nog att jag orkade inte med det OXÅ.

Sen bedövade de inte tillräckligt högt. Precis där de skar var det bedövat men jag tror att de lyfte ut livmodern och skulle sätta tillbaka den(eller de sa att de skulle sätta den på sin plats) så gjorde det så ont, vansinnigt ont. Först gnällde jag nog bara men sen gjorde det så ont att jag kräktes och svimmade. Och efteråt hade jag så ont att jag inte ville hålla i Noomi utan bara låg i plågor.
  • IVFmamma
    Bullen73 skrev 2013-03-10 22:09:37 följande:
    Ivfmamma: vilken hemsk historia! Låter inte som någon trevlig upplevelse. Att det gjorde så ont att du svimmade! Hur löste de smärtan när de skulle sy? Anmälde du detta sen?

Bullen73 skrev 2013-03-10 22:09:37 följande:
    Ivfmamma: vilken hemsk historia! Låter inte som någon trevlig upplevelse. Att det gjorde så ont att du svimmade! Hur löste de smärtan när de skulle sy? Anmälde du detta sen?

Precis där de sydde var jag bedövad så det var inga problem, jag var inte bedövad tillräckligt högt upp mot bröstet så det gjorde ont när livmodern skulle tillbaka. Jag har inte anmält. Det har inte blivit av, jag får ta det den dan det blir ett barn till.
  • IVFmamma

Nån som läser denna fft? Jag är gravid igen, totalt oplanerat men vi är väldigt glada. Exakt hur det gick till visste vi inte från början då jag tar minipiller men när jag tänkte tillbaka så var det kombination magsjuka och uppspydd tablett( jag märkte inte att jag spydde upp den). Är nu i v. 17 och jag känner den röra på sig + lyssnat på hjärtat hemma(har fått låna en doppler av en kompis) RUL 8 maj och jag är så nervös... Så gräsligt nervös!! Att nått ska vara fel. Har mått rejält dåligt (bättre än grav 2-3) men sämre än första. Ni som känner mig på Facebook, säg inget är ni snälla

• IVFmamma

RUL gick fint, BF 9/10 men det blir plan snitt några dagar innan(4,dagar innan hade jag med Noomi)

• IVFmamma

Hahah, kul med samma datum. Är din oxå "hemmagjord" eller IVF? 2 veckor innan, det var tidigt. Här vill man att bebisen ska vara i magen så länge som möjligt så jag får max. 1 vecka innan men det blir väl ändå

• IVFmamma

V.25 nu och magen växer, känner bebisen tydligt, olika kroppsdelar osv. Illamående och kräkningar har jag inte slutat med riktigt och det känns att kroppen är rejält trött på att bära barn i magen och på höften. Men vi längtar ihjäl oss och jag har fått köpa en hel del nytt(eller nytt å nytt, klädbytardagar)då jag gav bort det mesta men det känns bara kul att få köpa till den lill*.

• IVFmamma
    Fru Z skrev 2013-07-28 22:54:52 följande:
    Hej, jag har inte varit inne här på en hel evighet. Ser att jag missat en hel del. Grattis vänner! Både till bäbisar som tagit sig ut i friheten och andra som väntar. Men oj vilken lycka IVFmamma. Jag är helt mållös över hela ironin i allt det hära. Först inte kunna få barn sedan finns det ingen stopp på det hela. Jag menar bli gravid fastän man käkar p-piller. Å visst är minipiller inte de "starkaste" varianterna men oddsen är ju ändå relativt låga att lyckas då Riktigt glad för er allihopa!

Ja, nu har vi smält det hela men du kan tänka dig chocken vi fick när jag plussade. Nu v.30, tom. snart 31. Snittsamtal i v35
  • IVFmamma

I v37+5 (24/9)så kom en till lillasyster med ett fantastiskt planerat kejsarsnitt 3375g och 53 lång. Ester ska hon heta

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4