Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Idag fick jag en såndär barnslig barnlöshetsflashback, mannens polare + sambo ska ha nr 2 i april. Fick det dära lilla stinget i hjärtat men det gick över nästan lika snabbt som det kom.
    Jag var tvungen att fundera på vad jag hade att vara avundsjuk på: Jag är längre gången än henne, min graviditet är "säkrare"(inte att jag önskar ngn människa olycka), jag ska ha nr 3 och jag är gravid spontant. Fåniga fåniga mig!!

Nä det blir inga mer cykelturer med hunden, cykla gillar jag iallafall tills det blir halt sen blire å gå eller ta bilen.

Aurora och katja: Nu får ni se till att det föds lite barn! Flört

• IVFmamma
    Aurora1979 skrev 2011-11-09 22:37:42 följande:
    Bejbi: Undrar just om vi inte alltid kommer att få ett litet sånt sting i hjärteroten när någon blir gravid? 

Katja är säkerligen på gång med sin bebis i detta nu, eller förhoppningsvis är den redan ute! :D *håller tummar för att allt går bra* Jag ska göra mitt bästa för att få igång lite värkar å det snaraste! Bebis trycker på ordentligt i magen just nu iaf... men det är ju bebis inte värkar. :P  
    Känns bara så fånigt när jag sitter gravid i snart v.29 med barn nr 3 men som du säger, det finns nog för mkt av den dära "gamla" barnlösheten i bagaget.

Hoppas det drar igång snart för dig!!
  • IVFmamma

Såg precis på Drömmen om ett barn och det där paret som har ett litet barn i magen(Johanna å Fredrik). DE gjorde ju ett UL nu i senaste avsnittet där bebisen i v.32+1 vägde 1500 nånting, kommer inte ihåg exakt. Judith vägde i samma vecka 1344g Förvånad
    Jag vet att det är individuellt och att bebisen ska följa sin kurva, men ändå. Jag trodde att deras BM skulle säga att deras bebis skulle väga nått sådär runt 1kg för de i programmet så pratar de om att bebisen är SÅÅÅ liten, fast det kanske är tv3 i ett nötskal. Då blir det spännande tv!

• IVFmamma
    Nuttans Mamma skrev 2011-11-14 07:54:14 följande:
    Aurora: Nääääääää, 71 timmar senare efter hinnsvepning, till och med läkaren hade skrivit i journalen att de skulle sätta igång inom 36 h med mina förutsättningar.. suck..
    Jag trodde att du skulle ha barn långt innan BF, nu får det banne mig bli bebisFlörtBaby
  • IVFmamma
    Nuttans Mamma skrev 2011-11-14 15:35:24 följande:
    Bejbi: Nja här händer inte så mkt, bara vanliga sd o tryck neråt.. bm imorgon, skulle få komma in lite tidigare.. hade tid 16, men fick komma in 13 istället..

I natt har, min natt när jag somnade 00, la mig 22, vaknade tusen ggr och godmorgon 04.. har så jädra ont.. är så ledsen.. jag bestämde mig idag att blir det likadant i natt så ringer jag fl.. är som sagt så ledsen.. Dock vet jag hur natten blir.. suck..... GNÄLLKÄRRING NR 1 :O)
    Usch jag vet hur hemskt det är att bara gå å vänta, de sista dagarna och dagarna över BF är så lååångsamma.

Du har lalltså värkar/SD som är smärtsamma men inte tillräckligt smärtsamma? Så segt!!
  • IVFmamma
    Nuttans Mamma skrev 2011-11-14 15:42:59 följande:
    Bejbi: Nej ont i fogar, höfter, knän, nacke o rygg, gör så ont att ligga därför får jag inte sova :O( Haft så i några veckor.. :O/ Jag orkar verkligen inte mer.. förstår att detta inte blir bra över natten sen när bebis kommit MEN får ju bebis att fokusera på o det blir bättre sen iaf.. hoppas jag :O)

Sd känns gör dom men oftast inte ont, själva sd men i underlivet ;O)
    Aha jag misstänkte att det var så men var osäker. Så trist!!
  • IVFmamma
    Nuttans Mamma skrev 2011-11-15 17:36:39 följande:
    Träffade barnmorskan idag, hon verkade rätt orolig. Helt underbar är hon, såg hur slutkörd jag är och vet hur stark jag försöker/försökt vara. Min man har ju varit ledig sen i onsdags förra veckan och var med som stöd. Hon ringde förlossningen och jag fick komma på bedömning.

Tappen var nästan utplånad, liten kant kvar. Inte öppnat mig mer. Kände fosterhinnorna. Ska ikväll få läggas in med smärtstillande och insomningstablett. Känns ändå egoistiskt, men hur mkt klarar man? Imorgon blir det igångsättning, så får vi se hur det går, om något händer...

Massor med kramar till er allihop!!!
    Åhh så spännande med igångsättning!!  På vilket sätt ska du sättas igång? Ska de ta hål på hinnorna?
  • IVFmamma

Jag tror att det finns 3 sätt att bli igångsatt på(nån får gärna rätta mig, orkar inte googla nu)

Nr 1: Gelé på livmodertappen, används om man inte är öppen nått. men Judith så var jag öppen mindre än 0,5cm. Gelen gör väl att tappen börjar öppna sig.Och sen kan man nog ta hål på hinnorna

Nr 2: En ballongkateter upp i tappen, används när du öppnat dig nån-några centimeter för att sen kunna ta hål på hinnorna

Nr3: Man spräcker hinnorna så att vattnet går och förlossningen börjar "av sig själv", sen kan det bli att man hjälper till med värkstimulerande dropp. Om jag får gissa så för de så på dig iom att de kunde känna fosterhinnorna

• IVFmamma

Men du kan väl vänta med att berätta om h*n har kommit tills torsdag kväll Flört
     Jag är inte hemma förrens då..

• IVFmamma
    Fru Z skrev 2011-11-15 20:09:08 följande:
    Oj här händer det grejer...snart Läser också med spänning.

Det finns ett fjärde sätt också att bli igångsatt: med dropp. Det blev jag nämligen.

Katja, hoppas du får sova gott  i natt å att du är utvilad och laddad imorgon för bäbis! Jag startades igång vid 9:00 på morgonen å sedan var ungen ute vid 22:21. Så jag hoppas att du är ännu snabbare, så du får gosa bäbis tidigt
    Alltså att man kör igång med värkstimuelarnde dropp direkt?
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4