Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Fru Z skrev 2011-06-20 16:23:56 följande:
    Bejbi, UNDERBART!!! nynnandes *små lätta moln ser jag på din himmel en himmel som är blå* En jan/feb bäbis då. För ett år sedan var jag på UL denna veckan å fick se ett pluttelitet pickande hjärta. Å nu sitter man med belöningen i sina armar å gosar
    Det blir defenitivt januari då bebisen är beräknad 29-31 men det blir plan.snitt ca. 10dgr innan, jag ser så framemot det. Känner inte alls att jag kommer att sakna värkar eller nått..
  • IVFmamma
    Wiley skrev 2011-06-20 19:47:30 följande:

Bejbi: Åh grattis, guuud så glaad jag blir!!!

Alltså finns det stora möjligheter att bli gravid på egen hand också, utan SU

Japp det finns det.  Jag håller alla tummar så hårt jag kan att manicken ska ge er samma goda resultat som för mig och Haz
  • IVFmamma
    Diza fiza skrev 2011-06-20 22:26:46 följande:

Hej Tjejer!

Vad glad jag blev av att läsa den här tråden igen!

Vad många det är som lyckats på egen hand, STORT GRATTIS till er! Och Grattis till er som äntligen lyckats med IVF:en! Är så himla glad för er skull!

Har en liten fråga till er som gjort syskonförsök av frysta embryon. Kostar det ca 11 000/FET försök, även om det misslyckas. Eller är det den summan som gäller (som för oss) för båda äggen som är kvar? Våran lilla plutta är snart 1 år och vi har kommit på att det snart faktiskt har gått två år sedan vi gjorde vår IVF, alltså bara tre år kvar att ta vara på äggen som finns i frysen...

Rebecka kostade 10.737 men de kan ha höjt summan. Du betalar in pengarna i förskott och lyckas inte upptiningen så får du dem tillbaka. Om embryot överlever upptingen och ni gör en återföring så får ni inte pengarna tillbaka även om det inte skulle fästa eller bli MA/MF
  • IVFmamma

Jag älskar att vara gravid men blir tokig på detta illamående.. Jag får ju äta konstant för att klara mig..
    Nån som har provat Lergigan? Fungerade det för er? Blir man slö av dem?

• IVFmamma

jag kräks inte men mår pyton, känns som om jag är på väg att bli magsjuk hela tiden

• IVFmamma
    Wiley skrev 2011-06-23 16:15:29 följande:

Aurora: Åh vad fint, tittade på bilden. Så mysig tid du är inne i...har du känt av sparkarna än? Nu blev det väl ännu mer verkligt att det är ett barn där inne

Bejbi: funkar inte de receptfria åksjuke tabletterna för dig? Jag mådde såsom du beskriver det, inga kräkningar men magsjuke känningar. För mig räckte det med de receptfria. Ska sluta amma i sommar och sen ge mig på manicken...

Tror ni jag kan prova den även om jag inte får mens, eftersom jag aldrig haft regelbundna menstruationer vet jag ju inte om/när de kan förväntas komma tilbaka...???

Man ska ju starta igång manicken  i samband med mensens första dag så jag gissar att du måste vänta tills första mensen...

Jag provade seabands först men de hjälper föga, tänkte testa postafen imorrn. Är bara så rädd att jag ska bli ännu tröttare, känner mig som världens sämsta mamma.
  • IVFmamma

Nä jag kör postafen och seabands och då så fungerar det bra tycker jag. Dock blir jag så extremt trött av postafenen men jag överlever.

Jobbade mitt första pass idag(ska sommarjobba en månad) , blev några ulkningar men gick väldans bra.
    19 pass kvar sen ska jag vara mammaledig resten av mitt liv eller iallafall till bebisen i magen fyllt 45

• IVFmamma

En av de värsta saker som kan hända en förälder har hänt oss:

Rebecka har blodcancer alltså leukemi. Just nu är vi på Drottning Silvias barnsjukhus i GBG och R är nedsövd och har respirator då hennes lungor är påverkade. 

Jag vet inte vart jag ska ta vägen och klarar knappt andas själv..

Ni som är vän med mig på FB, skriv inget på "the wall". Känner mig inte redo att "alla" får reda på det ännu. 

• IVFmamma

Vi ska åka till sthlm idag. Rebecka måste andas med konstgjord lunga och detta finns i sthlm. Så hon ska operas nu(detta blir operation nr 5 på ca. 4 dgr). De kommer att stänga av hennes lungor helt och hon kommer att andas med enbart lungmaskinen. Sen kommer hon att flyga till sthlm och vi flyger efter med Judith.
    Dagens positiva: Vi tittade till henne för en kavrt sen och då hade febern gått ner till normala nivåer. alltså 37,3 

• IVFmamma

Egentligen är inte hennes leukemi så allvarlig just nu, de vita blodkropparna har minskat KRAFTIGT av cellgifterna. men hon orkar inte syresätta sig själv.

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4