Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

RUL idag gick jättebra. BF 120203 men det skiter vi i då det blir plan.snitt i januari. Hade moderkakan i framvägg.
    Tyvärr kan jag ej visa bild då jag ej förstår mig på scannern och våran vanliga kamera är på sjukhuset och med den kan jag ta en bild och sen lägga in här.

• IVFmamma

R är fft på KSS då vissa värden är fft för låga, men det stiger bra och snart är det nog dax. Dock är hon jättepigg och har fått vara hemma på permis flera dagar i rad.

Såg ni på 2.an igår? det var en dokumentär om cancersjuka barn på Drottning Silvias barnsjukhus, där R får sina cellgifter. Den kommer att gå i repris eller så kan man se den på svt.se

Vi fick 3 bilder varav 1 bild är så tydlig och skarp som det bara går.

• IVFmamma
    Fru Z skrev 2011-08-29 20:41:19 följande:
    Bejbi, vad skönt att höra! Å vad glad jag blir för er, en liten januari bäbis, något att se fram emot när julmaten är uppäten och klapparna öppnade

Jag själv har haft julafton idag, fast jag fick iofs själv betala kalaset. Men kom in i en tygaffär med en väldigt bra rea. Hade tänkt köpa 1 m tyg eller nåt i den stilen, slutade med att jag kom ut med tre kassar fulla med tyg och därmed 29 m tyg rikare Nu så ska jag "bara" få lite tid till att sy allt det här också. Men som tur var det ju en hel del sommartyger så jag behöver ju inte stressas att sy det förrän till våren
    Vad ska det bli av alla tyger?
  • IVFmamma
    Fru Z skrev 2011-08-29 21:31:32 följande:
    Bejbi, det ska bli en massa sommarklänningar till oss tjejer. Sedan tänkte jag göra lite mysbyxor och gosiga klänningar till tjejerna som är bra lekkläder hemma och på dagis. Det var nämligen många meter Velour tyg i roliga randiga och prickiga modeller. Hur skoj som helst att sy, snabbt och enkelt å så blir det snyggt dessutom Nu så måste jag bara få mannen att fixa så jag får el till mitt rum på nytt. Den har nämligen försvunnit sedan tidigt i somras då vi började att riva på övervåningen för att vi ska bygga ett nytt badrum där.
    Mysigt, jag har ju sett en del av dina alster och du är ju så duktig på att sy
  • IVFmamma
    Wiley skrev 2011-08-30 19:48:57 följande:
    Bejbi: åh vad fin!

Nu är f-monitorn framm och i bruk...vi får väl se vad som händer, spännande fast samtidigt så kommer plötsigt alla minnena fr IVF tiden med längtan och väntan mm...

Känns lite hemskt när jag har en underbar bebis hemma och inte kan bara njuta och vara nöjd, usch.  
    Tycker att man kan göra både och, alltså njuta av eran lilla och längta efter syskon. Man vill ju ge sitt barn allt inkl. ett syskon..
    Wiley skrev 2011-08-31 14:12:35 följande:
    HaZ: Ja, hoppas det men eftersom felet verkar vara hos mannen är det inte säkert att monitorn kan hjälpa. Hur som, Nu ger vi den en chans man ska aldrig säga aldrig....
    Här är det oxå mannen som har "felet" men det gick på försök 1 med monitorn. Kanske att det hade fungerat den månaden ändå men visst känns det som om monitorn hade nått finger med i spelet..
  • IVFmamma

Man ser lite på leendet att den högra sidan är lite slapp(eller jag gör det) men hon är världens vackraste!

• IVFmamma

Nån annan gravid som vill byta lite gravidtidningar? Jag är sådär barnsligt förtjust i just gravidtidningar men nu har jag läst mina en massa gånger och byter gärna ut dem. Nån som vill byta?

• IVFmamma
    Diza fiza skrev 2011-09-01 18:30:21 följande:
    Bejbi: Vad söt lilla Rebecka är! Och jag såg allt för ett tag sedan, när du hälsade på grannen, att du har en jättefin bula på magen. Vad härligt att RUL är gjort och vilken lyckad bild ni fick!
    Tänker på er lite då och då eftersom Mira och Rebecka är jämngamla. Skönt att det går åt rätt håll med henne nu!  
    Jag var där en kort sväng idag oxå och du klippte gräset?

Ja magen är rätt stor men ingen har än så länge frågat om jag är gravid så de kan gott vänta med att få veta..
    De flesta omkring mig(sånna man känner tex. via Öppna förskolan och hejar på, kanske pratar lite med stan) vet att jag har gjort IVF och haft MA så de är nog försiktiga med att fråga men de jag umgås med varje dag vet såklart. Dessutom är ju inte R så gammal + att jag vägde lite mer än jag ville när jag blev gravid.
    Ska bli spännande och se när ngn frågar.
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4