• Ela

Vad ska ni äta i dag 25

Lasagne.

• Ela

Fredagsplock. Räkor, kyckling, Västerbottenostpaj, parma, tallegio m.m.

• Ela

Kycklingwok med massa grönsaker, grön curry, kokosmjölk, ingefära, vitlök, fisksås m.m. Ris till om man vill ha. Det var länge sedan vi gjorde detta av någon anledning. Ska bli gott!

• Ela

Mmm...alla hjärtans dag, ja. Och jag (och maken fast han är bättre nu) har fått någon magåkomma så att jag inte klarar av att äta alls. Barnen får pasta med någon ihop-plock-sås.

• Ela

Mumu - Och om ni (peppar peppar) har smittats och upptäcker det efter att ni har hunnit dricka vin kan ni ju alltid låtsas att ni är tillbaka i studenttiden eller så.

Vi har ätit hjortfärsbiffar, jordärtskockspuré och ugnsrostade rotsaker. Rött vin till det.

• Ela

Chèvregratinerad kycklingfilé, kamutvete, kall yoghurtsås med lime och honung samt en sallad med babyspenat, ärtskidor och krispsallad. Använder mig av ingredienser från Linas matkasse men ville inte göra det recept de föreslog (tråkigt plus att jag inte gillar att de envisas med att vilja ha frukt i all mat...) så det blir lite improviserat.

• Ela

Fredagsplock som så ofta i det här hemmet. Idag blev det löjromstoast till att börja med och sedan caprese, parmaskinka, Västerbottenostpaj, lite kyckling och melon.

• Ela

Ja, den som det visste. Någon har bytt ut alla tre barnen OCH mamman till monster så vi får se hur kvällen artar sig. Vi fick i barnen lite rester efter att vi kommit hem från fika hos några kompisar och nu skickade maken in mig på rummet eftersom jag är på så dåligt humör. Har jag tur behöver jag inte komma ut förrän de gått och lagt sig.

Japp. En sådan dag.

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25