• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Sephiroth

Loke sover ca 14-15 timmar per dygn och inte är det något fel på honom heller. De flesta av mina vänners barn i samma ålder och äldre sover 12-14 timmar.

• Saga09

Jag skulle tro att Saga sover 12-13 timmar totalt. Däremot har vi fått dra ner på sovandet på dagen eftersom har lite svårt att komma till ro på kvällarna har vi märkt.

• nadia bk

åhh fler med sömnerf=)...lilleman Tidus sover 9 tim ca,sen en till två på dagen och vi får fajtas varje kväll för att han ska somna..trotts rutiner sen han var jätteliten så är det två timmars nattning..så båda är heeelt slut...plus att han vaknar på natten.....TIPS???

• idamarja

vad skönt att höra att era barn också sover såpass mkt, ja trodde att det var min lilla kille som sov extra mkt!
    n-j är rätt bråkig vid nattningen just nu, men det verkar vara en sån period just nu, bråk om allt så ja tror det går över, gäller att fånga honom när han är precis mogen att sova, men det e ju inte alltid man prickar in rätt :)

nu ligger han iaf och sover middag o ja har röjt undan efter mitt o n-j´s bullbak tidigare på förmiddagen :)

nadia bk: han kanske är hungrig? då är det svårt att komma till ro o sova bra, annars e det väl bra att varva ner lite innan nattning, fast det kanske ni redan gör :)

• nadia bk
    idamarja skrev 2011-08-18 15:06:15 följande:
    vad skönt att höra att era barn också sover såpass mkt, ja trodde att det var min lilla kille som sov extra mkt!
    n-j är rätt bråkig vid nattningen just nu, men det verkar vara en sån period just nu, bråk om allt så ja tror det går över, gäller att fånga honom när han är precis mogen att sova, men det e ju inte alltid man prickar in rätt :)

nu ligger han iaf och sover middag o ja har röjt undan efter mitt o n-j´s bullbak tidigare på förmiddagen :)

nadia bk: han kanske är hungrig? då är det svårt att komma till ro o sova bra, annars e det väl bra att varva ner lite innan nattning, fast det kanske ni redan gör :)
    tror vi vart för mesiga,med nattningen,gett oss efter två timmar typ...funkat att lägga honom exakt när han börjar vilja varva ner nu i två dagar och han har sovit heeela natten=)
  • Bubba80
    nadia bk skrev 2011-08-18 15:10:19 följande:
    tror vi vart för mesiga,med nattningen,gett oss efter två timmar typ...funkat att lägga honom exakt när han börjar vilja varva ner nu i två dagar och han har sovit heeela natten=)
    Vad skönt!!! Toppen ju

idamarja: Jag tror dom flesta av våra små är väldigt trotsiga just nu. Dom vill verkligen visa att dom är en egen person som bestämmer själv... men man blir trött ibland

Här är full fart. Jobb, dagis, fritids och skola. Storbror började skolan idag Jisses vad tiden går. Man blir ju inte yngre direkt heller Så nu har vi börjat jobba på 3:an Om man har sån tur igen vill säga? Hoppas Hjärta

Hoppas ni mår bra?         
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mamma till världens finaste Filip & Emil ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Knubbe12

Bubba80: Hurra! Lycka till - vad spännande! Jag packar för fullt; i morgon drar vi utomlands för sol och bad i en vecka, Arvid var så ung sist så han minns nog inte så mycket, men han vet att han ska få bada och åka vattenrutschbana hela dagarna ;o)!

• Bubba80
    Knubbe12 skrev 2011-08-20 23:53:46 följande:
    Bubba80: Hurra! Lycka till - vad spännande! Jag packar för fullt; i morgon drar vi utomlands för sol och bad i en vecka, Arvid var så ung sist så han minns nog inte så mycket, men han vet att han ska få bada och åka vattenrutschbana hela dagarna ;o)!

Hur var semestern??? Vad tyckte Arvid??

Hoppas alla mår bra?

Kram på er     
  • Knubbe12
    Bubba80 skrev 2011-09-05 12:25:06 följande:
    Hur var semestern??? Vad tyckte Arvid?? Hoppas alla mår bra? Kram på er     

Semestern var bra! Verkligen ett kanonställe och allt gick bara fint; flyg, buss osv. Däremot var det oerhört varmt, närmare 40 grader hela veckan, så Arvid blev rätt medtagen. Åt dåligt (fick ge extra välling...) och kräktes en natt. Han var ändå vid gott mod, men det var lite tufft...
  • Bubba80

Ajdå... Jobbigt med så varmt... Men dom stora barnen var väl väldigt nöjda med sol å bad?

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3