• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • lupin84

Hoppas också på att det blir snart... gärna i helgen =) Vill inte gå över igen.
    Min kusin drömde att vi fick den 16 (alltså i morn) och de blev en flicka...så vi får se om hon är någon sann drömmare...
    Känner dock inget ännu...
    Jag mår bra, men är trött. Blir stel i ryggen!

• Sephiroth
    lupin84 skrev 2011-04-15 11:51:17 följande:
    Hoppas också på att det blir snart... gärna i helgen =) Vill inte gå över igen.
    Min kusin drömde att vi fick den 16 (alltså i morn) och de blev en flicka...så vi får se om hon är någon sann drömmare...
    Känner dock inget ännu...
    Jag mår bra, men är trött. Blir stel i ryggen!
    Hoppas hon är sanndrömmare! =) Andra barnet kan ju gå kanonfort säger dem. Hoppas!!!!
  • lupin84

Blev en påskgubbe=)

Tim föddes på påskaftons morgon kl 06.53 bf+6.
    4200g och 52 cm.

Vi mår toppen och njuter  i massor =)

• MammaAlex

Grattis!
    så mysigt med en liten igen=) Jag börjar längta så smått men vi har bestämt oss för att vänta lite till=)
    Hoppas ni får fortsätta njuta!

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Saga09

Grattis :)

Så roligt att höra :)

Här har vi bestämt oss för att det ska bli syskon men inte ännu... förmodligen inte under 2012 utan typ vår 2013 eller nåt sånt om det vill sig.

• Bubba80

Grattis grattis Härligt att ni mår bra Njut o mys så mycket ni kan nu...

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mamma till världens finaste Filip & Emil ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Knubbe12

Jag är kvar...Flört Vore trist om vi gav upp nu när vi hängt här rätt länge tycker jag. Har dock varit dålig på att skriva på sistone då jag haft fullt upp med arbete, barn byggen av alla de slag. Maken har också varit bortrest mycket, så jag har stupat i säng strax efter barnen har somnat på kvällen.

Lillskrutten har en stark vilja och vi har en tålamodsprövande tid. Har testar gränserna hemma till max, men på förskolan är han mer medgörlig Tungan ute Sedan börjar han ju vara i den åldern att han gärna vill vara med storasyskonen när de har kompisar, vilket inte alltid är lika uppskattat. Han älskar att vara ute och vi får i princip bära in honom skrikandes varje gång. Trots att vi varit ute en halv dag ska han inte in. Jättebra att han gillar att vara ute, men det blir ju en slags stress när man vet vad som väntar.

Hur är det med er andra?

• Knubbe12

Förresten - tänkte fråga hur sömnen fungerar för era små? Arvid vaknar ofta tycker jag. Han ligger fortfarande i vårt sovrum, men strax är det kanske dags att låta honom börja sova i sitt eget rum. Han bökar runt i sängen, gnorkar eller gråter och så får vi gunga sängen och ge honom nappen. Han verkar dock pigg på morgnarna, så han har förmodligen ändå fått hyfsat med sömn, men det känns ibland som att vi vuxna knappt hinner somna riktigt djupt mellan uppvaken. Vet inte om det är drömmar som stör honom, eller vad det kan vara.

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3