• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • lupin84
    Sephiroth skrev 2011-03-03 13:01:15 följande:
    Här mås det okej! Har massor av sammandragningar som jag är lite orolig för, men jag hoppas att det är normalt. Hur hade ni omföderskor? I övrigt är det som vanligt med foglossning och blaha, men nu är det inte såå länge kvar.

Vi har vart på könsultraljud nu iaf, och mkt riktigt så är det en liten tös i magen. =)
    Knubbe12 skrev 2011-03-02 17:58:01 följande:
    Vi har det bara fint! Är lite småförkylda hela högen. I dag tog jag ledigt från arbetet för att mysa lite med barnen under sportlovet. Har åkt pulka i det fina vädret (nästan bikiniväder, +1´C ;o).

Åh, vad härligt det lät att läsa en bok! Själv har jag stupat i säng mellan 21 och 22 sista veckorna. Har t.o.m nickat till i soffan flertalet gånger och det har aldrig hänt förut. Har börjat med "I´m with the Band", men efter ca 70 sidor var den inte så intressant längre... I kväll blir det nog en film. Några tips?

Lillskrutten trivs som fisken i vattnet på förskolan och allt fungerar utmärkt än så länge! Hur är det med er andra?
    Filmtips.... Har faktiskt inte sett på film på ett tag nu, så har inga direkta tips. =(

Loke trivs superbra på sin förskola, men vi trivs inte lika bra med den. Får hoppas att vi kan lösa det med personalen på mötet vi ska ha på onsdag. Usch, hoppas att allt gick bra!! Vore inte toppen  med en sprucken svanskota. Theo klarade sig?
    Kul med en liten tös =)

Theo klarade sig bra.. fick lite skrapsår på ena kinden... man tänker så mycket efter... "tänk om" osv..
    Jag och bebisen mår bra, var på koll samma dag då jag var orolig att det skulle vara något... men allt är bra! Busas som bara den i magen! ;)
    Saga09 skrev 2011-03-04 08:52:45 följande:
    Här är det bara sjukt :( Är inte Saga sjuk så är jag sjuk.. börjar bli tröttsamt nu...... suck. Haft min andra släng av magsjuka på 3 veckor nu.. bläääää
    lupin84 skrev 2011-03-03 10:51:32 följande:
    v 34 här =) Så det närmar sig!

Ramlade i trappan idag - slog i ändan så jag trodde jag skulle dö... nu kan jag knappt sitta... =S
    Ska in på koll, är lite orolig att det ska ha hänt något...har tid 13.30.
    Bar ju på Theo också i fallet ...
    Åh jag hoppas det gick bra och att det inte blev nån skada så att säga. Hur klarade sig Theo? Läskigt att trilla när man bär på sitt barn... och annars med för den delen.Grattis :) Vad roligt. Då har du en av varje sen:)

Saga är det annars full rulle på. Hon älskar sitt dagis och gråter inte längre när jag lämnar henne på mornarna - känns väldigt skönt. Annars pratas det en hel del. Kommer mycket 2 ords sammansättningar som pappa hemma, mamma där osv. En riktigt snacksalig liten tjej som vi har tycker även dagis personalen..

Nej nu ska jag gå och däcka i soffan igen medans jag kan
    Hoppas ni får vara friska nu...!
  • idamarja

hur går det med er allihopa?

Här går det på som vanligt, sjukdom och glädje i en salig blandning, det senaste är att n-j tydligen är mjölk och soja allergiker så just nu gäller det att ställa om kosten. ett litet problem i det stora hela.

har ni fått vår där ni bor?

• lupin84
    idamarja skrev 2011-03-20 14:28:01 följande:
    hur går det med er allihopa?

Här går det på som vanligt, sjukdom och glädje i en salig blandning, det senaste är att n-j tydligen är mjölk och soja allergiker så just nu gäller det att ställa om kosten. ett litet problem i det stora hela.

har ni fått vår där ni bor?
    Här är det bara bra!

Fyra dagar kvar att jobba, går hem på ledighet från och med fredag 1 april =) ...
    22 dagar kvar till BF! Men bebisen får gärna komma om 10 dagar eller så...

Här är de vår, solen skiner, blå himmel, lite vind...
    Vi har fått fixat lite i trädgården, planterat ut påskliljor i våra krukor på trappan (ljungen är nu borta)
    Fönster är putsade, huset städat... (en del man vill ha gjort innan bebisen kommer)
    Bilen tvättat på in och utsida...
    Ska plantera om blommorna inne sedan...
    Underdelen till vagnen har vi tvättat...
    Nu är de "bara" väskor och annat som ska packas... BB och Theos grejer m.m. som sagt det närmar sig ju!

Hoppas det är bra med alla!
    Theo 090911 BF 110417
  • Bubba80
    lupin84 skrev 2011-03-26 14:14:48 följande:
    Här är det bara bra!

Fyra dagar kvar att jobba, går hem på ledighet från och med fredag 1 april =) ...

Vi har fått fixat lite i trädgården, planterat ut påskliljor i våra krukor på trappan (ljungen är nu borta)
    Fönster är putsade, huset städat... (en del man vill ha gjort innan bebisen kommer)
    Nu är de "bara" väskor och annat som ska packas... BB och Theos grejer m.m. som sagt det närmar sig ju!

Ååååå vad mysigt Hoppas att bebisen kommer snart
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mamma till världens finaste Filip & Emil ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Knubbe12

Vad mysigt att fixa och dona inför bebisens ankomst!

Här försöker vi få ordning i huset, vilket går lååångsamt...Flört Vi håller på att rita ett garage, då det börjar bli brådis att skicka in bygglovshandlingarna så att vi kan sätta igång så snart tjälen gått ur marken. Helgerna går mest åt till att vara ute i det vackra vädret och åka slalom, pulka osv. Till veckan reser maken bort igen, så då kommer jag att ha fullt upp. Lillskrutten babblar på som bara den. Han härmar allt man säger. Det går bara fint för honom på förskolan och han verkar stortrivas, så det känns verkligen skönt! Är så grymt sugen på en resa till värmen, men det kanske får vänta till nästa år. Vad har ni andra gjort upp för planer för sommaren?

• idamarja
    lupin84 skrev 2011-03-26 14:14:48 följande:
    Här är det bara bra!

det närmar sig alltså, spännande. men det är väl bra om bebisen håller sig där den ska tills det e tänkt att komma? men förbered måste man ju vara :)

oj fixa i trädgården, det låter avlägset :) vi har ju full vinter i det avseendet :)
  • Bubba80

Hej tjejer!

Hur går det för er alla? Hoppas ni mår bra

Här är fulll rulle... allt går i ett precis hela tiden... tycker inte man knappt hinner andas knappt ibland

Vi har varit i fjällen 1 vecka. Gubben och storebror åkte skidor, medans jag o Emil lapade sol ist Cool Nice

Och denna vecka har det varit 18 månaders kontroll för Emil med spruta. Gick jättebra

Skrutten väger numera 11,5 kg, är 86 cm lång så det banar iväg

Även inskolning på förskola har börjat denna vecka. Det går superbra, trots att jag bävat för detta, då lillgrisen är så otroligt mammig, men det går över förväntan hittills

Snart börjar åter arbete för min del. Blandade känslor, men det skall säkert gå fint.

Undrar om det blivit nån bebis för lupin än? Tänk att Theo kanske är storebror nu Hoppas ni mår bra iaf...

Sephiroth: Hur mår du? Hur långt är det kvar för dig nu?

Ha det gott så länge!

Kram Bubba Solig

• lupin84

Här är de bra, väntar och väntar!
    Ingen bebis än... känns som de kommer dröja också =S
    Men men bf på söndag...sedan får vi se. Gick ju över en vecka med Theo - så de blir kanske en påskbebis nu då?

• Bubba80
    lupin84 skrev 2011-04-14 11:30:33 följande:
    Här är de bra, väntar och väntar!
    Ingen bebis än... känns som de kommer dröja också =S
    Men men bf på söndag...sedan får vi se. Gick ju över en vecka med Theo - så de blir kanske en påskbebis nu då?
    Men mår du bra fortfarande? Har ni hunnit fått allt klart? Håller verkligen tummarna att allt ska gå bra o att bebis kommer snart
  • Sephiroth

Hoppas ni får er bäbis snart lupin! Här.väntas det för fullt. :) 88 dagar till bf! Hoppas verkligen att jag slipper gå över två veckor. :(

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3