Vi som väntar syskon till våra änglar del 10
Kram till fridapyret som hade en jobbig dag igår!
Jag kan inte annat än hålla med om att alla änglamammor borde få barnmorskor som fattar att en ny graviditet inte är en dans på rosor. Så trist att en del känner sig förbisedda och inte blir lyssnade på. Jag har en bra bm, det är en pytteliten mvc och jag känner nog alla där och alla på spec.mvc där vi gör ultraljud. De är goa och tar oro på allvar. Tyvärr har jag svårt att be om hjälp och sitter ofta hemma med panik och ångest. Den ångesten och tron om att bebisen dött i magen kommer ju oftast på helgen dessutom och vi har 5 mil till förlossningen så även om jag skulle vilja få ett ctg bara för att lugna nerverna så känns det inte rimligt.
Jag har börjat få hemska mardömmar om att lillasyster dör i magen och har flera nätter nu vaknat i panik med hög puls och hjärtat i halsgropen, helt genomsvett. I magen rör det runt för hon märker väl att jag är rädd för något. Sen är hon stilla i flera timmar efteråt och då blir jag så rädd. Jag har börjat bli så orolig att något ska gå snett nu, att vi förlorar igen. Och det är mig ingen tröst att grav kan gå bra, det känns som om jag ändå bara kommer vänta på att det värsta ska hända igen, i ett obevakat ögonblick. Och så har jag fått en nojja och lite snöat in på att barnet i magen kanske inte är friskt, har en missbildning eller är utvecklingsstörd. Tycker mest att allt börjar bli jobbigt och det är ju så många, långa veckor kvar. Vill ha ut henne så att vi kan koppla alla möjliga larm på henne och SE att hon mår bra. Fast å andra sidan så säger mig "frisk" ingenting, Winston var ju också frisk. Förstår inte hur friska barn kan dö, bara så..
Tror dock att det kan ha att göra med att imorgon ska vi till sjukhuset och få obduktionsrapporten. Jag är så rädd! Hur går det till? Vad säger de? Vad står det? PSD.. är det vad som drabbade oss? Det som man inte ens vet vad det är och hur ska vi då kunna skydda nästa barn? Tänk om han var sjuk och vi missade för att vi inte stod på oss.. Eller tänk om allt var vårt fel??? Jag är så himla rädd...