Inlägg från: jennijen |Visa alla inlägg
  • jennijen

Vi som väntar syskon till våra änglar del 10

Hej på er.
    Orkar inte kommentera något utan bara vara lite ego tyvärr. Idag är det ett halvår sen Winston dog. Jag känner mig helt trasig, har varit mer eller mindre apatisk hela dagen. Kan inte fatta att det gått ett halvår sen jag lämnade honom alldeles levande och vaken för att åka till skolan, klappade hans hand, smekte hans lilla varma runda kind och sa hej då till honom där han låg i mörkret och kikade på mig bredvid sin pappa. Sen ringde de från akuten några timmar senare.. det värsta samtalet en förälder kan få.. Usch, varför finns det inga tidsmaskiner? Då hade jag gjort om 16 oktober 2009 och dagen hade fått ett lyckligt slut, och vi hade fått leva lyckliga i alla våra dagar. Och hur ser livet ut om ytterligare ett halvår? Vågar jag så länge till?

Ett i hjärtat och ett i magen
  • jennijen

Tack för de varma kramarna och stödet tjejer! Jag överlevde halvårsdagen (med nöd och näppe kändes det som). Grät i princip hela dagen och fick flera panikångestattacker. Fick dessutom veta att vi inte fick lägenheten vi sökte för att någon annan hade fler poäng än vi. Det är ju inte jämförbart så klart och inte värt att bli ledsen för men jag vantrivs så fruktansvärt där vi bor nu. Vill få börja om och nu blir det ju ingen flytt innan lill kommit. Skit. Och idag blir W 10 mån.. min lille plutt.

MissCharlotte: Nej du måste inte grattulera, iaf inte med något käckt tillrop mer än "grattis". Jag kan inte med folk som blandar in sina bebisar när de pratar med mig och jag tycker att det kanske var onödigt av henne att skriva med sin bebis. Jag har helt dissat FB av flera anledningar och den är en av dem, jag fixar inte att läsa om andras bebislycka. Bittert och missunsamt, må så vara hänt, jag hade inte klandrat någon om det var tvärtom. Och jag fattar att det kommer att bli jobbigt på din brors student. Styrka till dig hur du än väljer att göra!

KRAMAR till alla, har känslan av att jag glömt grattulera någon/några nya i tråden. Grattis och välkomna i så fall!

• jennijen

En snabb fråga om något annat än graviditet. Känner mig ledsen, har planerat en möhippa till min bästis som ska gifta sig i maj. Vi blir 7 tjejer som ska delta och vi ska ha picknick, åka gokart, bada på äventyrsbad och käka indisk buffé samt gå ut på kvällen och dansa. En heldag med andra ord. Kalaset går på 750 kr/betalande person. Jag kommer ju inte att kunna åka gokart men jag betalar ändå gärna för de andra och jag kommer väl inte ha världens nöje av varken äventyrsbad eller krogen men jag betalar gärna ändå och tar inga extra pengar för den hundring pensinpengar som jag lägger eftersom att jag ska köra. Jag pluggar och min sambo har eget föreag, vi lever på i snitt 8500 kr/mån men jag tycker ändå inte att 750 kr är dyrt för en heldag skoj som är för min bästis skull. VIll ju att hon ska få en möhippa som hon aldrig glömmer. Nu fick jag ett mejl från en av brudens systrar där hon beklagar sig att det blir så dyrt och hon jobbar faktiskt i affär och hennes man på kommunen och detta var i de dyraste laget för henne och bensin kostar och bla bla.. men hon har ändå betalat nu och tänker delta. Ett ganska tyket och otrevligt mejl var det. Alltså va? Och det slänger hon ur sig nu, när hippan är på lördag och allt är bokat och fixat! Vad ska jag svara på det? Blev skitledsen och har ingen lust att ha hippan när det känns som om någon tycker att jag hittat på för dyra grejer att göra (ingen har varit villig att hjälpa till med planeringen dock). Överreagerar jag? Är 750 kr dyrt för en heldag med mat och aktiviteter (som jag faktiskt inte tvingat någon att delta i). Är ledsen nu och ser inte fram emot lördag...

sorry för novellen..

• jennijen

Sofia L och Toka: Mmm det är väl sant, trist bara att det ska vara en av hennes syrror som ska gnälla för jag kan ju inte skriva ett hur bitchigt svar som helst om att passar det inte så är det bara att skita i det. Tycker det är konstigt bara att hon gnäller när det är hennes lillasyrras möhippa men vi andra som "bara är vänner" till henne (och har betydligt mindre i inkomst) vi betalar gärna för en hel dag med upplevelser! Blir lite svårt att se fram emot det nu om stämningen riskerar att vara härsken.

• jennijen

Toka: Himmel, det gick fort, du var ju nyss online!! Men HURRA att Spurt kommit ut!!! Grattis!!{#lang_emotions_laughing}

• jennijen

Minimalla: Åh tack! *kramar tillbaka* Har faktiskt tänkt fråga dig om jag får besöka din sida och kanske läsa din blogg?

Bra råd ni har att ge ang möhippan tjejer! Jag skrev ett väldigt tillmötesgående mejl tillbaka till den klagande där jag klargjorde att vi minsann inte heller är höginkomsttagare men att vi gärna betalar för en heldag för någon som betyder mycket. Men att det givetvis är frivilligt att delta, att man inte måste vara med på allt och att hon kan komma billigare undan. Hon behöver inte heller köra då jag fixat någon annan som gärna gör det gratis. Jag vill inte ha dålig stämning på lördag så jag fick verkligen hålla tillbaka irritaionen i mitt svar för hon har ju rätt till sin åsikt men det är ju återigen det där med att man får tänka på HUR man skriver något när så mkt av kommunikationen går förlorad i bara text. Nu är jag lite rädd för ett spydigt svar tillbaka om att hon har barn som faktiskt kostar eller nått men då går jag ta mig tusan i taket och stryker henne helt. Nej, inte händelserna i förväg här..
    Nu får jag försöka skaka av mig detta och se fram emot hippan igen, försöker tänka på att det är för min underbara bästis skull jag gör det och jag tycker hon förtjänar minst en heldag!

Lilla Gry: Är det skönt eller jobbigt att det går fort? Hur många dagar har du kvar?

• jennijen

golla28: Kramar till dig, det kommer gå bra, förstår om du är rädd dock! Skickar styrka och förhoppningar om att bebisen stannar inne några veckor till!

• jennijen

Toka: Ett sånt vackert litet gossebarn!! Vad ska han heta?

Ma Lu: Jag är också Rh-negativ men har inte fått höra något om någon spruta i förväg.. Är detta något regionalt att de ger det tro? Mysigt att lyssna på små pyttebebisar som du fick göra idag!

Idag firar jag och Daniel tre år tillsammans och som vi vuxit, jag var inte ens 21 år fyllda när vi träffades! Märkligt så mycket man kan hinna med på bara tre år, flera flyttar, förlust av förälder och två kärleksbarn, med och motgångar av alla de slag. Mycket sorg men också mycket glädje! Det blir bakelser och ett romantiskt bad ikväll för att fira kärleken som stått pall!

Nu ska vi iväg till mvc och lyssna på lills hjärta! Kramar på er!

• jennijen

Lilla Gry: Uuhh, halsbränna!! Plåga!! *Lider med dig*.

Ego: Vi hade ju beställt Winstons gravsten och fått besked om att den skulle komma om 10-12 veckor så vi räknade med slutet av maj eller så. Men igår när vi firade min och sambos treårsdag och for till W för att fira lite med honom så fick vi hjärtsnörpen båda två; STENEN VAR PÅ PLATS!! Den var så fin så och vi blev jättenöjda. Hade önskat att de hört av sig till oss innan dock för det hade krävts lite mental förberedelse att se sitt älskade barns namn på en gravsten.. så vi grät en hel del igår och Daniel var väldigt ledsen och nere hela dagen efter det. Vi kände dock båda att man fick ett slags lugn i kroppen och att det är skönt att stenen är på plats så att vi kan göra fint hos vår lille kille nu, man har något att plocka med när man är där dessutom.
    Jag ville skicka meddelande till min familj om att stenen kommit men de skulle inte bry sig tillräckligt för att åka och se den och hälsa på W för det har de ju inte gjort hittills. De enda som bryr sig är ju min bästis och min mamma så jag meddelade dem men skiter i de andra.. Trist hur en sån här tragedi kan splittra en familj :(

Och jag ska berätta att lills hjärta lät fint i magen igår när vi var hos BM!

Kram på er!

• jennijen

StarkLängtan: Malte ler säkert i himlen, nu har han ju blivit storebror till VILLE!! Grattis till hela familjen{#lang_emotions_heart} (jag var helt säker på att du skulle få en tjej).

Sophisverige: Grattis till plusset!

Elle08: Grattis och välkommen! Det är svårt att njuta och med ert bagage och vetskapen om att bebisen kommer behöva vård (fattade jag det rätt?) så blir det säkerligen extra svårt. Här inne får du skriva av dig! Kramar!

Lilla Gry: Stor varm kram!

Ego: På möhippan på lördag så ska vi åka på äventyrsbad med relaxavdelning.. Min BM sa att de avråder gravida från att bada i bubbelpool pga att massagen kan starta förlossningen. Jag vill ju självklart inte riskera något men älskar att bubbla, kan ett litet snabbdopp vara så farligt? Hur hade ni gjort? Jag bubblade med Winston i magen och tyckte då att sådanna råd var lite överdrivna och löjliga.

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10