Inlägg från: caspersmamma 08 |Visa alla inlägg
  • caspersmamma 08

Matvägran på "riktigt", del 13

Skumboll skrev 2010-06-04 16:09:56 följande:
    Nu ger vi mixad och silad barnmat på burk (men inte så utspädd) eftersom knappen måste läka ordentligt först innan man kan experimentera med grövre konstisens.  

okey så man måste fortsätta att sila eller är det bara i början, och räcker det sen att man bara mixar maten eller måste man spä ut den. Har man samma sprutor som till sonden?

Alexander 95 Felicia 97 Casper 08
  • caspersmamma 08
    bubbla00 skrev 2010-06-17 22:03:27 följande:
    Shit vad långa barn ni har! H är bara 78 cm lång, han är visserligen 18 månader men ändå, så mycket lär han ju inte växa på ett halvår.
    C är 79cm och blir 2år den 11juli
  • caspersmamma 08

Vilka är intresserad av en träff nu i sommar i stockholm?? Vi kan göra en lista och så skriver ni till er namn bara:

Michiara
    Skumboll
    solstrålen76

• caspersmamma 08

16 juli kan inte jag

annars kan jag när som helst v 27, 28 är lite osäker och 31 kan jag när som

• caspersmamma 08

Hej Marie
    Min son är snart 2år och har haft näs sond i nästan hela sitt liv ibörjan när han fick den kräktes han mycket men det blev bättre vi fick sonda väldigt sakta 1min för varje 1ml och efter varje 10ml väntade vi 5-10min innan vi gav igen han skulle ha 80ml var 3dje timme dygnet runt och han var då ca 1v och hade sonden tills han var 2mån sen började vi kämpa utan sond tills han var 9mån och då sa läkaren att det inte funkar längre han behöver hjälp att få i sig tillräckligt med mat. Det gick bättre att sonda honom då, nu kräks han aldrig och jag kan sonda ganska fort tar ca 15min att sonda 200ml.

Min son är också mjölkallergisk och även han har under vissa perioder varit hård i magen fast han fått mjölkfri ersättning
    Han har inte tagit något blodprov för det är ofta de vissar att man inte är allegisk fast man är det utan det bästa är att utesluta mjölken helt en längre period och kolla om det blir någon förändring.
    Min son blev nöjdare efter maten, kräktes inte lika mycketoch skrek inte hela tiden.

• caspersmamma 08
    skruttan35 skrev 2010-07-11 12:54:22 följande:
    Idag fyller William 3år!!
    Ska iväg till stranden strax med min mans syster och hennes kille, ikväll kommer svärföräldrarna oxå så ska vi grilla lite och äta tårta.

Grattis på 3års dagen

Casper blir 2år idagGlad

• caspersmamma 08
    Liljan75 skrev 2010-08-10 20:45:58 följande:
    Vi diskuterade minimax men logopeden trodde den inte var mjölkfri. Kul att det hjälpt er!
    Skulle önska att min son kunde komma upp i 11 kg vid 2 år fast känns lite orimligt då det är om 7 mån.Då måste han öka minst 150-180 gram i månaden...
    Dietisten nämde att blanda sondnäring i vällingen om vi inte får igång matintresset igen om ett tag. Undrar om det förstör smaken el förvärrar refluxen. För maxijul o duocal som vi prövat har inte fungerat att blanda i vällingen.
    Casper vägde 8,7 när det var 7mån kvar så än finns det hoppGlad

På vilket sätt är han mjölkallergisk? C har också varit det men ca 1mån innan 2år dagen provade vi med mjölk och det funkade så nu får han sondnäring och på 1mån gick han upp 1kg
    C fick ont i magen och skrek sen kräktes han mycket när han var liten
  • caspersmamma 08

Igår var jag och träffade kirurgen som ska sätta in knappen på Casper

Nu när det närmar sig så börjar jag bli lite orolig är ju van vid sonden och ska nu lära mig något nytt, men jag tror att en knapp blir bäst för Casper så han får ta det lugnt med mat och bestämma själv när han vill äta.

Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13