Inlägg från: caspersmamma 08 |Visa alla inlägg
  • caspersmamma 08

Matvägran på "riktigt", del 13

Skumboll skrev 2010-05-25 13:05:10 följande:
    Ska han äta den via munnen eller få i sonden? Finns en uppsjö av olika sondnäringar...
    Det har jag inte tänkt på men om det är lika nyttigt eller nyttigare än burkmat så tänkte jag att man kunde ha de istället och sonda
    Alexander 95 Felicia 97 Casper 08
  • caspersmamma 08

Casper drog sin sond i Tisdags kväll och pga av att jag då tyckte det var dax att byta och samtidigt se hur han klarar sig utan så satt jag inte tillbaka den utan ringde till sjukhuset på Onsdag och pratade in ett medelande där jag bad dom ringa mig och att jag behövde en ny sond, de ringde aldrig upp så på Fredag morgon ringde jag till dietisten istället och sa att jag inte får tag på nutrationsteamet, dietisten säger att hon genast ska be dom ringa mig och efter lunch ringder sjuksköterskan mig och jag ber henne skicka en sond och det ska hon göra så igår hade jag förväntat mig att få en men inte så idag när den fortfarande inte hade kommit ringde jag tillbaks och då säger dom att dom postade den igår istället för i Fredags.
    Så nu sitter jag här med en kille som fått i sig 140ml ersättning på hela dagen, han hade imorse gått ner ca 0,5kg sen i Onsdags morse.
    Så from nu så kommer jag åka och hämta en ny sond.

Han är ganska pigg så att vänta en dag till innan vi får sonden går väl ganska bra men jag är endå irreterad

• caspersmamma 08
    Skumboll skrev 2010-05-25 16:44:44 följande:
    Solstrålen: Känner igen detdär strulet! Usch vad ledsen man blir. Se till att få några stycken så har du hemma nästa gång!
    Jag brukar ha en extra hemma men den här gången hade jag inte tänkt/hunnit att skaffa en extra
  • caspersmamma 08
    Liljan75 skrev 2010-05-25 23:08:05 följande:
    Hej,Vad är minimax? Ja jag blir också så less på det här tjatet om att barn äter när de e hungriga. Som tex i morse hade min son sovit hela natten men tog i alla fall bara ngra klunkar välling. Nej vissa barn kopplar inte hunger till att äta även om de inte ätit på 12 timmar.
    För Casper är det tvärtom han äter inte om han blir för hungrig, för han är det viktigt att han får i sig tillräkligt med mat regelbundet så att sockernivån ligger på en jämn nivå.

Peter är nu iväg och handlar mumsmums till Casper för att se om vi får honom att äta det så han får i sig något.
  • caspersmamma 08

Nu har Casper fått sin sond och ett mål mat, det känns så härligt att han nu får i sig mat ingen.
    Nu är han ute och leker i stutsmattan och när jag tittade till honom alldeles nyss så hade han världens leende på läpparna.

• caspersmamma 08

Jag fick två sonder på en gång, så nu när vi byter ska jag samtidigt skaffa nya så vi inte kommer i den här situationen igen.

• caspersmamma 08

Efter att fått 2mål mat genom sonden så är Casper nu en glad och pigg kille och springer nu omkring och busar

• caspersmamma 08

pratade med dietisten idag ang knapp, sa att vi vill ha en knapp istället för sonden nu, att vi orkar inte med den länge till.
    Hon sa att hon förstod och att hon har tänk på knapp till Casper också och att vi nu har kämpat med sonden så pass länge, så hon ska prata med läkaren och se vad han säger, så jag hoppas nu att han tycker likadant.

Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13