En Dum En skrev 2010-04-16 11:42:55 följande:
Jag blir så trött. E har ju ätit fil i en månad och det har gått jättebra. I tisdags fick han lite feber och bestämde sig att nu har han ätit klart. Han dricker lite mjölk varje dag. Han hulkar när han ser mig hälla upp fil och han hulkar och kräks när jag försöker mata. Allt är bara psykiskt. Jag blir så jävla trött. Och på gastro har dom sagt att om han slutar äta igen så vore det ett övergrepp att sätta tillbaka sonden så då ska han läggas in med dropp istället. Jo det kommer säkert funka jättebra.....när han slutat äta vid 2 tillfällen förut så tog det 2 månader vid varje tillfälle innan han öppnade munnen igen. Jag hoppas det inte kommer gå så långt den här gången men om han tänker matvägra så illa igen tänker jag inte ge dropp i 2 månader! Jag får väl ringa till gastro och be om råd..........jäkla unge!!! ÄT DÅ!!!
Jag tror inte det är ett övergrepp
vi har ju perioder då Casper inte behöver sonden och den längsta perioden var i 1,5mån och då hade han knappt ätit på 2v innan vi satt tillbaka sonden och Casper verkar tycka det var jätte skönt att få tillbaka den.
Även dom andra gångena vi har haft uppehåll så har det gått bra att sätta tillbaka den men då har uppehållet varit någon vecka.