Inlägg från: caspersmamma 08 |Visa alla inlägg
  • caspersmamma 08

Matvägran på "riktigt", del 13

Dietisten ringde upp mig igen och vi ska få träffa läkaren redan på Fredag och då skulle vi prata om knapp, frågade dietisten om vad läkaren sa ang knapp idag till henne och hon sa att han förstod oss.

Det var ren tur att läkaren kunne träffa oss så snabbt för det är riktigt fullbokat men dietisten sa att läkaren tyckte det var viktigt att vi träffades snabbt också pga av att hans bajs har blivit konstigt han bajsar vit/beige och idag var det beige men aningen till det gröna hållet.

Alexander 95 Felicia 97 Casper 08
  • caspersmamma 08
    michiara skrev 2010-06-02 10:47:20 följande:
    Är det ngn som bor nära Jakobsberg här?

Jag har fått myrinvasion hemma hos mig. Det är så äckligt!! myror överallt och jag och Nelly stampar för brinnande livet. Andréa är rädd för dom så hon  vågar inte.. de har hållt sig i hallen och på golvet i köket men nu igår hittade jag en på skåpluckan. Nu måste jag städa så jag kan ringa anticimex!
    Vilket Jakobsberg?
    Tänkte först skriva att jag bor nära, men sen kom jag på att det finns ju flera stället som heter jakobsberg och att då pratar vi nog inte om sammaSkrattande
  • caspersmamma 08
    michiara skrev 2010-06-03 12:38:51 följande:
    jag pratar om jakobsberg stockholm, närakuten, VC etc. haha jag tänkte inte på att det kanske finns flera jakobsberg i detta land
    Jag bor nära jakobsberg (järfälla)
  • caspersmamma 08
    michiara skrev 2010-06-03 13:02:52 följande:
    jaha men tillhör du den vårdcentralen eller någon annan?
    Nej inte längre gjorde det förut när jag bodde i J. Men jag åker förbi nästan dagligen är mycket i J då sambons släkt bor där
  • caspersmamma 08
    michiara skrev 2010-06-03 13:44:40 följande:
    Okej, jag skriver åt dom och Barkarby på distans, ska börja med Hagalund oxå tror jag det hette Obestämd Det är bara utländska läkare på jakobsberg och jag hör knappt ett ord av vad dom säger Skrikandes 
    Va jobbigt, Jag hade en toppen barnläkare till mina stora barn när dom var små men han bytte sjukhus när sonen var 6-7år. Men en sak han gjorde var att sonen inte åt något när han var 6år och började gå ner i vikt, han tog tag i det påengång och tog massa prover på honom men allt var bra men sen rymde sonen från skolan och då förstod läkaren att det var psykisk att han inte åt och vi fick remiss till bup och sen sjukskrev han mig i 2mån för att jag skulle kunna vara med honom i skolan och då upptäckte jag va som va fel. Lärarna hade sagt att allt var bra att han va glad och lekte men när jag kom ditt så märkte jag snabbt att så va inte fallet sonen satt själv i ett hörn med ryggen från de andra barnen och lekte för sig själv.
    Vi bytte skola direkt där han blev sedd.
    Han fick diagnosen Asberger 1år senare.
  • caspersmamma 08
    Skumboll skrev 2010-06-03 16:43:19 följande:
    Hej på er!

Nu är operationen klar! Vi har kommit från uppvak till avdelning, han verkar inte ha ont men är väldigt trött, han sover gott.  
    Operationen tog nästan tre timmar, men det hade gått jättebra sa kirurg och narkos.

En dum en: Vid ettiden satt vi nog och käkade lunch nere i kafeterian.  

Va skönt att allt har gått bra.

Har lagt upp en filmsnutt på C
  • caspersmamma 08

Alexander är motsatsen till Casper han äter hur mycket som helst ex till frukost äter han en tallrik havregryns gröt , en skål med youghert med mussli 2st smörgåsar med ost el skinka, 1 ägg,  och en kopp te, sen har dom fika stund i skolan vid 9 då får dom smörgåsar och te.
    Han håller nu på att ta konfermationen och ska gå i kyrkan minst 10gånger och för att hinna så fick han gå ditt i morse och när han kom hem efter skolan frågade jag honom om det gick bra i kyrkan idag och till svar får jag " Det är jätte bra att gå till kykan, man får frukost där"Skrattande
    Det finns inget stopp på honom men det syns inte på honom

• caspersmamma 08

Idag var vi och träffade läkaren och han hade en teori om C som jag själv har tänkt på.
    Vissa barn tycker att dom mår bra endofri utstrålar i kroppen när blodsockret sjunker och därför har dom svårt att börja äta, så det här med att barn äter när dom blir hungriga stämmer inte på C han måste ha något regelbundet så att inte blodsockret sjunker.
    Vi diskuterade även knapp eller rättare sagt läkaren sa att C ska få knapp och att det blir förhoppnings visst i mitten av aug för han mat problem kommer säkert hålla i sig i några år till.

• caspersmamma 08
    Skumboll skrev 2010-06-04 15:44:16 följande:
    Solstrålen: Så skönt att ni har läkaren på er sida! Fantastiskt skönt med knapp måste jag säga, sååå mycket enklare att ge riktig barnmat. 

Simon är så duktig, säger inte ett pip när jag matar och är redan väldigt rädd om sin knapp! 
    Hur gör man när man ger riktig mat i knappen?
Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13