Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ninninn skrev 2012-05-28 21:35:24 följande:
    Hur tidigt kan man se hjärtat?? är i v.5+6 idag och ja känner ingenting, va hos läkarn i torsdags och då såg hon att de va nått där i allafall men jag vill se ett hjärta så ja kan sluta oroa mig en stund! ska inte dit förrens om 2 veckor känns som en evighet kvar!
    Tidigast v. 7 kan man se hjärtat... Håll ut och ha is i magen! Vi håller alla våra tummar att det ska gå bra!

EGO:
    Bröt foten på jobbet igår och sitter nu sjukskriven i gips... som om det inte var jobbigt nog med graviddiabetesen och stora gravidmagen... ja, ja...Jag är ju glad över att vara gravid och framför allt att allt var bra med bebisen. Jag tog ju emot så att magen inte skulle ta skada, därav benbrottet... Sjukskriven i sex veckor - vad gör man inte för att slippa jobba ;)
    Det värsta just nu är att det gör sjukt ont och att jag inte får ta så mycket smärtlindring pga graviditeten. Försöker se det som förberedelse i smärthantering inför förlossningen (man kan lika gärna försöka vara positiv).
    Min man får mycket att stå i - har fått en jättebebis att träna på...
  • Saftmedbulle
    Den lilla M skrev 2012-05-30 15:06:22 följande:
    SmB: Åh nej va jobbigt!! Va hände när du bröt foten? Hoppas att den värsta smärtan ger med sig snart. Men som du skrev du får se det som träning i smärthantering inför förlossningen. Krya på dig!
    Snubblade i en trappa. Tack för pepp!
  • Saftmedbulle
    mojutten skrev 2012-05-30 15:51:01 följande:
    SoB, men skit! Det låter inte som en räkmacka men tur att magen inte kom i kläm!
    Eller hur?! Det finns ju viktiga saker och viktigare saker... Kändes helt naturligt att skydda magen före benet.
  • Saftmedbulle

Jag har fått en liten tös för sex veckor sen... Kejsarsnitt i v. 30, eftersom jag blev sjuk och var tvungen att behandlas. Vill bara skicka lite pepp till er som kämpar...

• Saftmedbulle

Tack för alla grattis! Vi mår, efter omständigheterna, ganska bra, Stumpan väger 2,5 kg nu och mår prima. Är själv fortfarande under utredning.

• Saftmedbulle
    Karriis skrev 2012-08-21 17:33:23 följande:
    Nu har jag lite funderingar.

Jag och min pojkvän har fått 4 missfall (1 MA)
    Dom har bara tagit prover på mig, förutom ett prov som dom tog på honom också (kromosomprov)

Jag skrapades två gånger för MA i mars.
    I maj/juni upptäcktes en polyp, och dom är helt fast beslutade om att det är den som orsakat alla missfall.

Första missfallet fick jag i oktober.

Borde man inte upptäckt polypen tidigare? Borde den inte försvunnit när man skrapade mig TVÅ gånger?
    Borde dom inte ta mer prover på min partner?

Ni som haft utredning, har dom tagit prover på er partner?

Tack på förhand!
    Bara kromosomprov på min man när vi gjorde utredning.
  • Saftmedbulle
    mojutten skrev 2012-09-05 07:58:02 följande:
    Hej i tråden,

Lite nyfiken på hur det är med er?

Mimmi, har ni dragit igång än?

Lilla M, har miraklet anlänt?

SaftoBulle, hur är det med er?

Alla andra?
    Vi är utskrivna från neonatal nu äntligen. M väger över 3 kg och är fullt frisk. Vi är dock i "karantän", dvs vi får inte vistas i stora folksamlingar eller träffa andra barn pga infektionsrisken. Lite tråkigt att vara så isolerad, men man vågar ju inte ta några onödiga risker. (Pust... när får man sova? Alla som berättat att de inte får sova på nätterna har jag tyckt varit lite gnälliga... förlåt!)
     Själv väntar jag på provsvar, men är inte sjukskriven längre, utan har (äntligen) börjat min mammaledighet.
    Hur är det med dig?
  • Saftmedbulle
    M I M M I skrev 2012-10-15 10:58:40 följande:
    Mojutten det gick åt fanders... Mensen kom i helgen.. Så besviken! Nu väntar vi på fet, och hoppas att den lille klarar upptiningen.., suck för all väntan och oro...
    Blä! Styrkekram till dig!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14