Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

qatteriin skrev 2011-10-17 16:16:49 följande:
    Hej tjejer! Nu har vi varit på RUL och kikat på en vildsint liten krabat som inte låg stilla många sekunder! Fick behålla mitt bf 15 mars som jag har enligt egna beräkningar och KUB, så jag är så nöjd!! Rackarungen var dock pryd och hade stoppat navelsträngenmellan benen, så bm kunde inte säga vilket kön knodden har, hehe... Jag är bara så glad att den mår bra!!
    Vad skönt! Grattis!
  • Saftmedbulle
    Ninninn skrev 2011-11-14 14:03:37 följande:
    Fy ja börjar få ångest över att ja har ägglossning om en vecka, vågar knappt bli gravid igen! vill inte få fler missfall.vad är de??
    Så känner jag med....
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-11-14 16:59:01 följande:
    Hej tjejer!

Har följt tråden (läsande) under en längre tid och måste bara säga att jag imponeras av er styrka - att ge upp är aldrig ett alternativ här!

Tänkte sedan höra med er - jag är "junior" i sammanhanget, har bara haft två tidiga missfall och nästa försök kommer att bli vår femtonde månad.
    Undrar nu hur det sett ut för er - har ni haft svårare och svårare att bli gravida eller har det varit "regelbunden" tid emellan...?
    Anledningen till min undran är att vi lyckades redan när vi försökt i fem månader, sen dröjde det tre månader till nästa och nu har det gått sex månader utan att något hänt. Jag börjar undra om något blev kajko efter sista...men eftersom vi inte haft tre mf blir det ingen utredning, och eftersom vi blivit gravida under våra 15 månaders försök blir det ju ingen utredning i den änden.
    Som sagt - jag får räknas till juniorerna, men tänkte att ni kanske har erfarenhet att dela med er av på den biten...?
    Precis, Maria - INTE ge upp! Välkommen hit oxå förresten ;)
  • Saftmedbulle
    Ninninn skrev 2011-11-22 16:30:15 följande:
    Två gånger nu har ja tagit fragmin från ägglossning å de har slutat i tidiga missfall!! måste ju prova något nytt då ju?! ingen ide att köra på samma skit å få mf igen de enda man kan göra e ju att prva på olika metoder olika veckor!! får försöka göra så nästa gång går inte de heller då skiter ja i detta! får nog inse att de aldrig blir några barn i vår familj!
    Pepp!
  • Saftmedbulle
    ma86 skrev 2011-11-23 20:05:55 följande:
    Hej hej!
    Det här kändes som en grupp för mig. Har nu haft mitt tredje missfall. =/
    Lite historia om mina MF
    Sep 2010: Fick mitt första, förstod att det var ett missfall då jag blödde hela graviditeten. Fick det bekräftat i vecka 12.
    Sep 2011: Fick mitt andra, förstod även här att det var ett missfall då ja blödde hela denna graviditet också. Fick det bekräftat i vecka 6.
    Nov 2011: Fick mitt tredje. Trodde verkligen det skulle gå denna gång då ja inte blödde nått! Men då i måndags började det blöda. Fick tid hos gyn på tisdagen och där sa han att det var 87% för ett missfall. Fick ta blodprov då och ska iväg på onsdag igen för att ta ett nytt för att se hur hcg´n ligger. Men ja känner nu att det är klart redan. Har även tagit ett nytt grav test där man knappt kunde se sträcket längre.

Men iaf.. han jag träffade nu sist ville att vi gjorde en riktigt undersökning nu sen för att kunna se varför jag får missfall hela tiden. Känns ju ändå som att jag har rätt lätt för att bli gravid. Men min undran är. Vad gör de nu i början? Jag är livrädd att jag ska bli barnlös nämligen..men jag vägrar att ge upp!

Jag började förresten få lite spottings vid varje menstraution efter första missfallet. Det kanske är någon som har det ungefär som mig med dom?

jag hoppas jag ska bli klokare! :)
    Hej och välkommen (tyvärr...)!
    Jag har oxå haft tre missfall och är just nu under utredning (som snart är klar). Precis som du har jag små spottings innan mensen, men det är inget jag tänkt närmare över. Kanske att jag fick dem efter missfallen, som sagt... inte tänkt på det.
    Jag har fått ta blodprover och hormon- och kromosomtest. Jag kommer att få besked om resultaten när jag gjort sista testet (hydrosonografi) nästa vecka. Min man har gjort kromosomtest.
    Läkaren har sagt att hon ska skriva ut Trombyl till mig vid nästa graviditet.
    Ge inte upp!
    Kram från Saftochbulle
  • Saftmedbulle
    ma86 skrev 2011-11-24 20:27:45 följande:
    Saftochbulle- tack! Känns bättre att veta lite mer innan :) ge upp är det sista jag gör! Hur lång tid tog det för dig från sista missfallet till att de satte igång utredningen? Hoppas att trombylen kommer att funka för dig och att det snart blir en ny graviditet :)
    Fick mitt senaste missfall i juni och kom på utredning i september.
  • Saftmedbulle
    ma86 skrev 2011-12-01 16:56:35 följande:
    Saftochbulle - okey, kändes som det ändå tog lite tid innan de satte igång utredningen ändå! Jag hoppas ju typ på att de ska ringa till veckan och säga att du kan komma i morgon :) men men.. Blir jag gravid nu igen så hoppas ja att de sätter in någon medicin ändå. Han som undersökte mig sist surrade nånting om nån gulkropps grej, att ja ev saknade det eller hur det var. Kommer tyvärr inte ihåg allt de sa för det kändes som ja skickades fram och tillbaka mellan provtagningen och gynekologen. Sen så var de skit stressad eftersom en av läkarna var sjuk. Så jag hoppas det blir lugnare tempo nästa gång så ja hinner förstå vad de säger :)
    Progesteron.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14