Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

TantTingeling skrev 2012-02-03 17:40:59 följande:
    Bara inne en kortis för att meddela att vi äntligen fått vårt barn! Det blev en ljuvlig liten tös. Överburen kom hon efter en mycket långdragen och plågsam latensfas - av vilken varken jag eller hon mådde bra av. Det blev därför ganska bråttom att få ut henne och som väl är gick den delen av förlossningen som en dans, och hon kom ut välmående! Vi är så lyckliga!!!
    Wow! Massor av grattis till dottern! Skönt att allt gick bra.
  • Saftmedbulle
    Ninninn skrev 2012-02-03 21:26:53 följande:
    Grattis TT :)

Är de någon som kan hjälpa mig?! fick mitt senaste mf i oktober och dom menserna jag haft sen dess har inte varit en gnutta rött blod de är nästa kål svart va kan detta bero på? tar ju även progesteron från ägglossning så den mensen som kommer är även full med bruna stora klumpar av progesteron! kan inte förstå varför de är nästan svart och de kommer knappt nått, kan gå med samma bnda en hel dag utan att byta nått måste ha hänt va tror ni?

Sen undrar ja även om progesteronet har täppt igen hela systemet där nere att de liksom e fullt med sånt klet ivägen så ja inte kan bli gravid?! borde kanske börja med prog när jag plussat istället! men de verkar ju skit svårt att bli graid nu har aldrig haft de problemet innan!    
    Vet för lite om det för att svara på din fråga... vet att en del börjar med progesteron först efter plus... fråga en gynekolog?
  • Saftmedbulle
    mellanD skrev 2012-02-08 07:47:23 följande:
    Jag förstår att ni har det tufft Mojutten, våra år i det där var också tuffa, i synnerhet det sista året när jag inte ens blev gravid. Sen var vi båda oroliga under graviditeten med lillen. En liiiten tröst i sammanhanget var att vi var en superteam när lillen sen föddes: där folk var nära att gå isär p.g.a. sömnbrist och konflikter över vardagen, så var vi en klippa som jag tror tog allt det där ovanligt väl. 

Men de där åren 2005 när jag fick mitt första mf, till hösten 2009, när jag fick mitt barn. Jag minns inget annat från dem än att jag satt på fl och kastade virtuella clementiner på Finesssan, Cia, a80, Krusbär, Bling, BP, Idun, Lycka, Franka, Bettan och ett gäng till. Alla helt desperata - och i april har vi alla fått barn (Bling!).

Det är en vansinnigt jobbig plats du befinner dig på nu, men vi har ju inget val! Vi kan bara bryta ihop, gå vidare och testa nya behandlingar. Och försöka hoppas och tro att det går bra! Jag har "träffat" så många i den här tråden som haft många missfall, många fler än mig, och det har blivit barn! Jag är därför, baserat på en förvisso ngt skakigt empiriskt underag - jätteoptimistisk.    
    Tack för dina uppmuntrande ord!
  • Saftmedbulle
    Stjärn skrev 2012-03-10 12:21:36 följande:
    Hej, har inte varit i tråden på ett bra tag, inte orkat ta tag i mina egna missfall.
    I början av veckan var jag och mannen till läkare angående mf-utredning via landstinget, men den läkaren lät väldigt väldigt negativ till att göra mf-utredning på oss pga min endometrios och att jag måste göra ivf för att överhuvudtaget bli gravid och att jag haft 3 missfall, varav 2 inte sågs på vul eftersom vi inte hann komma på det. Sista mf i nov så såg man tydligt de två döda (tvillingar) som var ett ma så jag fick ta tabletter för att få ut dom. Kan de vägra utredning för de tycker att jag har för många faktorer emot mig för att kunna få barn? Vi har ju faktiskt lyckats få ett barn för 6 år sedan, på naturlig väg.

Karriis: Men oj vad sjukt att vägra mf-utredning pga ung ålder. Håller med andra som skriver att som ung borde man ju ha de bästa förutsättningarna, och funkar det inte så är det något fel som man måste ta reda på för att kunna förebygga till nästa graviditet. Ni ska ju inte gå lång tid utan hjälp för då hinner ju äggkvaliteten bli sämre osv, då blir det bara fler problem, man bör få hjälp så tidigt som möjligt tycker jag. Och självklart ska de kolla upp mannen med, varför är det vanligt att de "glömmer" att problemet även kan ligga hos mannen? Hoppas ni får en ordentlig utredning.
    Tyvärr är det ibland så inom vården att man måste stå på sig för att något ska hända... skitjobbigt, jag vet... Tycker inte att du ska acceptera att inte bli utredd. Kolla om det finns alternativ till landstinget - kan vara värt ett försök. Pepp och lycka till!
  • Saftmedbulle
    Bling1975 skrev 2012-03-17 21:58:51 följande:
    Qatterlin och bubblan - massor med grattis till era efterlängtade underverk!!! Hjärta
    Från mig oxå!
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2012-03-19 21:25:01 följande:
    Just det, nämnde också att jag käkat barnalbyl, 1/4 tablett om dagen, och hon frågade "på grund av att du har läst...?" Jepp, tjejerna nuförtiden är pålästa...
    Ja... vi är ju så illa tvungna, tyvärr...
  • Saftmedbulle
    mojutten skrev 2012-04-11 15:14:21 följande:
    Yes, det blir äggplock på fredag!
    Jobbigt nog har dessvärre läkaren inte skrivit ut prednisolonet än... Alltid är det något att oroa sig över.
    Tumme här med!
  • Saftmedbulle
    Karriis skrev 2012-04-12 23:36:30 följande:
    Imorgon ska jag ringa sjukhuset och boka tid för min missfallsutredning som ska ske under nästa vecka... Nervöst!!!
    Hoppas det går bra!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14