Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ninninn skrev 2011-09-19 12:30:18 följande:
    Hur kom du i kontakt med den läkaren i England? va e de för behandling du fått där?

Ja tror inte heller IVF e lösningen för mig men man vill ju göra allt för att få ett litet barn! man blir så bitter över detta ständiga kämpande, skulle bara vilja ha ett svar på varför de blir missfall gång på gång! 

Styrkekram!
  • Saftmedbulle
    Äntligen dax skrev 2011-09-20 18:16:30 följande:
    Min graviditet började precis så d.v.s. började få bruna flytningar och molvärk i ryggen innan BIM. Var helt säker på att det var ett supertidigt missfall men det var bara ägget som borrade sig fast och eftersom jag käkade trombyl blev jag lite mer lättblödande så att nidblödningen blev lite extra utdragen. Om jag var du skulle jag absolut göra ett graviditetstest.
    Oj... nu ger du mig förhoppningar... Jag trodde att jag kanske är gravid, eftersom jag mått illa och haft spännande (hi, hi, kan ju dubbeltolkas ;) bröst, men fick lite bruna flytningar idag och tänkte faaaen nu kommer mensen... Jag käkar oxå Trombyl och blev lite peppad nu - hade glömt att man blöder lättare av dem... ska inte testa förrän efter BIM (25.e) men blev lite gladare nu när jag läste ditt inlägg.
  • Saftmedbulle
    Ninninn skrev 2011-09-21 07:49:10 följande:
    Gog morgon tjejer!

De blev ett plus på clearblue testet!!! men värken i rygg å höfter fortsätter och blöder gör ja me men nu börjar de bli mer rött än brunt en blandning skulle man kunna säga!!!

Kan ju inte tänka mig att de e något annat än ett tidigt missfall men ja får väl ringa läkarn idag å berätta som de e så får vi se vad som häder!

Om de skulle vara ett så här tidigt missfall IGEN så e de ju nått konstigt, kanske man måste göra en genomgång av min livmoder igen å se så de inte blivit ärrbildningar eller annat av alla missfall å skrapningar!  vad vet ja, ja känner mig så liten på denna jorden :(         
    Grattis! Ska hålla tummarna för att allt går bra! Grattis igen! (Vem känner sig inte liten i det här sammanhanget?)
  • Saftmedbulle
    Äntligen dax skrev 2011-09-22 14:55:23 följande:
    Ja, jag var som sagt helt säker på missfall just p.g.a. kombinationen blod+ryggvärk. Hade testat + på BIM -5 och började blöda på BIM - 3. Men blödningen drog aldrig igång som en riktig mens trots att jag passerade BIM och graviditetstesten blev sakta men säkert starkare även om det gick långsamt. Hade mycket stöd här i tråden genom diverse solskenshistorier, så på BIM + 1 började jag smörja med progesteronsalva för säkerhets skull. Sedan småblödde jag under några veckor men när jag gjorde VUL i v. 7+0 fanns det ett hjärta som slog. Så det blev en solskenshistoria för mig också . Idag har jag kommit till v. 21 så jag hoppas att det går vägen i fortsättningen också.

Håller tummarna att det är samma för dig!!!
    Tack- det värmer!

Ninni: Styrkekram till dig!
  • Saftmedbulle
    Javisst skrev 2011-09-24 09:33:30 följande:
    Usch vad jobbigt Ninni! Kan de inte ta HCG nivå på gynakuten iaf? Och be om en tid om ett par dagar för att se om allt ökat normalt?

Jag plussade idag och jag antar att ni vet hur jag känner. Vemodig... vill också bli glad!! Ska iaf väg till apoteket och hämta ut mina sprutor och börja med dem direkt. 

Vet ni hur många gånger man "får" skrapas? Sist sa min läkare något om att man inte kan skrapas hur många gånger om helst (nämnde något om ärrvävnader). Mina mf har aldrig kommit ut av sig själv utan jag har alltid fått skrapas och är nu nojjig att det kanske kan sluta med att jag inte ens får bli gravid i slutändan?
    Grattis! Förstår om du bävar... Håller tumme för att det ska gå bra!
  • Saftmedbulle

Styrkekram till dig, Ninni! Håller med dig - tycker det verkar konstigt att vänta två menser... varför då lixom? SKÅL!

• Saftmedbulle
    sissela skrev 2011-09-30 22:56:42 följande:
    Ninnin: Jaha, även om jag förstår att du väntar på hcg-svaret låter det ju som mf.  Beklagar. Trist, trist, trist.  Läkare verkar resonera så olika med det där med att vänta eller inte vänta efter missfall. Jag har ingen aning om vad som är rätt. Hoppas iaf att vinet är gott och att du kan njuta av att du får dricka det just nu. 

Bling: Har alldeles missat att gratta dig för lyckat VUL. Du skrev det bara i en bisats och jag var inte tillräckligt uppmärksam. Stort varmt grattis!

Lilla D: tack för din humor.

Ni som grattat: Tack!

Och en annan sak: om det är några av er här i tråden som tvivlar på att ni ska lyckas  - tänk på att ni borde ha högre chanser än mig som är lastgammal vid det här laget.Flört Har jag tagit mig så här långt så kommer ni också att klara det!!!
    Är oxå lastgammal tyvärr... .(
  • Saftmedbulle
    Den lilla M skrev 2011-10-01 16:10:29 följande:
    Det här med att vara "gammal" är väldigt intressant. Jag har inte direkt sett mig som last gammal ännu (jag är 30) började ju försöka när jag var 28 vilket jag inte tycker är så sent. Men sist jag var in till SöS för att få mitt MF bekräftat så den elaka tanten till mig: " Ja så här kan det ju gå (syftade på mina upprepade MF) när försöker skaffa barn när man börjar bli till åren". 

Jag kan säga att jag aldrig kommer att återvända till SöS för nån form av hjälp eller akutmottagning. Åker då hellre tvärs igenom allt och sätter mig på Danderyd ist. 
    Så har de sagt till mig oxå... Visst är det charmigt? NOT!
  • Saftmedbulle
    mojutten skrev 2011-10-05 10:45:22 följande:
    Härligt att det händer något inom detta område i sverige. Det känns lite som att det verkligen krävs svenska studier för att läkare i detta land ska ta tills sig nya rön och kanske ändra sin syn på missfall och hur upprepade missfall behandlas.

Jag känner ibland att ni är så många som verkligen kämpar med era läkare för att får den vård ni vill ha. Själv känner jag mig rätt misslyckad i det avseendet, känner inte att jag har gjort ett så bra jobb när det gäller mig själv. Jag är själv forskare och van att läsa artiklar och känner att jag verkligen borde ha gjort mer för att förbättra min egen position gentemot de läkare jag mött. Inför mitt första läkarbesök läste både jag och min man på och övertygade då vår läkare att skriva ut trombyl, fragmin, progesteron, B12 och folacin. Sen när hon slutade gick luften ur mig och nu är det enda som jag fått lovat  fragmin och det endast från konstaterad graviditet. Jag har haft tidiga missfall och känner egentligen att det är för sent då. Nu blir jag ju inte gravid heller längre men kanske ska jag försöka att läsa på lite mer och verkligen kräva behandling vid kommande ivfer. Känns verkligen surt om vi då inte gjorde det yttersta för att det ska gå vägen.

Ok det blev ett långt egoinlägg men jag känner en sån frustration just nu att jag bara behöver skriva av mig lite.
    Pepp, pepp! Förstår att du känner dig frustrerad!
  • Saftmedbulle

Och jag går och väntar på BIM, som inte är förrän NÄSTA helg... ursegt.

Daniela: Har du FORTFARANDE inte fött? Förstår om du tycker DET är segt. Pepp!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14