Jag vet inte om det diskuterats tidigare i den här tråden, men jag vill slå ett slag för d-vitamin.
Vi började ju försöka för drygt 1½ år sedan och fick tidiga missfall - 5+0 och 5+0, sedan stod det still i sju månader, efter det ett i 4+3 och ett sista i 4+0 i mars i år. Innan det tredje började äta Omega3, mellan det tredje och fjärde började jag äta d-vitamin (märket heter Multitab och de innehåller 25 mikrogram). Vid sista missfallet verkade det som att kroppen egentligen vill vara gravid - det som skiljde sig den fjärde mot de andra gångerna var att 1) jag hade ont i brösten långt efter att jag börjat blöda 2) jag testade positivt i ca tio dagar efter att jag börjat blöda (de andra gångerna har det varit negativt i nästan samma sekund) och 3) jag hade lite spottings tills det satte igång på riktigt, dvs. jag tror att det här var embryot själv som det var fel på, inte min kropp just då. De andra gångerna började jag nämligen blöda rakt upp och ner utan förvarning - det var bara tempen som störtdök, dvs kroppen var inte med på noterna alls. 4) tempen gick inte ner som den gjort vid de andra tillfällena, utan höll sig hög ungefär lika länge som testen visade positivt.
Jag är nu gravid för femte gången och idag har vi fått se hjärtslag, så jag har ett visst hopp om att det ska gå vägen.
Nu är det här ju inget som helst vetenskapligt, men jag tror att det är d-vitaminet som har påverkat för mig. Både vår missfalls- och vår barnlöshetsutredning visade att jag och maken var fullt friska - dock togs inga vitaminbristprover, något man så här i efterhand önskar att man hade gjort.
D-vitaminbrist är känt som en faktor som påverkar fertiliteten negativt, så att jag började käka det är inte taget ur luften.
Om ni inte redan gör det - börja ät d-vitamin. Om det inte hjälper - fan också, men det skadar er i alla fall inte!