Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Tack för omtanken Mojutten, och lycka till med sprutorna! Om jag var du skulle jag börja med kortisonet efter äp, för att kroppen ska få en chans att få ner immunförsvaret lite till själva infästningen ska ske!

• L Maria

Mojutten - lycka till på fredag, jag håller tummarna för att dina pigga äggstockar levererar! (Har också fått den kommentaren av en gyn - pigga äggstockar. )
    Är det på RMC de skrivit ut prednisolon till dig? Jag har säkert frågat det förut...

• L Maria

Grattis till fyra befruktade Mojutten!

Hur diskuterade ni när det gällde IVF och upprepade mf...? När jag var på RMC tyckte hon inte alls att det var aktuellt med IVF för oss - men ni har kanske haft längre mellan graviditeterna än vi har haft...?
    Får du några andra mediciner än "standard" vid IVF, pga dina tidigare mf...?

• L Maria

Varken min barnlöshetsutredning eller mf-utredning visade någonting alls - allt är bra... Och nu ville Dr LM inte skriva ut varken Trombyl eller Innohep eller någonting annat, det är TLC som gäller hos honom bara...
    Jag är så jäkla ledsen och uppgiven och trött på det här - jag är på precis samma ställe som jag var för mer än ett år sedan då vi fått första missfallet - inte ett dugg närmare ett barn, inte ett halmstrå i form av medicin av något slag...ingenting...

• L Maria

Mojutten och MCT - ja, nu blir det nog maken som får försöka ringa runt, jag orkar inte...
    Barnalbyl kör jag med, en fjärdedels per dag från äl till mens, så egentligen är det väl inte just det jag brakade ihop för - det är det där att jag inte har några halmstrån att gripa efter, det är ingenting som blir annorlunda den här gången jämfört med de tidigare fyra...
    Det har varit väldigt tidiga mf, 5+0, 5+0, 4+3 och 4+0 (jag har vanligtvis 11 dags lutealfas, så jag fattar ju tidigt att det är något på gång...)
    Vad tänker du om TLC Mojutten? Jag har bara läst att det fanns en norsk studie med väldigt goda resultat (från 1984...), annars vet jag inte något mer. Jag kan fatta att det kanske har betydelse när man går längre än vi gör - jag kommer ju att hinna med ett besök och sen är det kört. Inte får jag någon TLC-effekt på det besöket...

• L Maria

MellanD - jag mailade honom igår för att få lite förtydliganden, satt på jobbet och skulle hålla mig från att storböla och kunde liksom inte diskutera och argumentera... Men jag tolkade hans svar idag som att han inte längre hade tillåtelse att skriva ut det utanför studien. Maken och jag resonerade lite om det nu och eftersom han inte ger något annat så kan vi lika gärna vara med i studien; antingen får vi då TLC eller TLC + innohep. Eftersom alternativet annars bara är TLC så... Nackdelen är väl att då kan vi inte köra vidare med barnalbyl, jag antar att han inte vill ha något som "stör" resultaten.

Mojutten - du är en ängel om du hittar namnet och inboxar mig! Hur tidiga har era varit...?
    Hur känns ruvningen...?

• L Maria
    mellanD skrev 2012-04-18 18:13:01 följande:
    Ja, så har jag också förstått det - han kan inte skriva ut utanför studien. Jag är ju med i studien nu, och jag hade turen att bli lottad i innohep-gruppen. Sen rörande Trombyl/barnalbyl så har jag inte själv tagit det, varken sist jag var gravid, eller nu. LM tror ju inte alls på det, och jag har bestämt mig för att jag litar på honom nu! 
    De två första (i alla fall inte det första) så tog jag inte barnalbyl och de plusen kom tidigare och var starkare och höll längre - de två senaste tog jag barnalbyl, svagare och tidigare... Har förstås ingen aning om det finns ett samband, men jag kanske ska låta bli dem nu ett tag och se om det har någon effekt... Hålla mig till mina omega3, multivitamin och vitamin D...
  • L Maria

Håll ut tjejer, snart blir det även vår tur!!

Är det någon annan än jag som fått "rubbad" ägglossning efter mf...? De två senaste (efter sista mf) har kommit på dag 15 och dag 13(!). Då ska man ha i åtanke att jag under 16-17 månaders tempande haft äl som tidigast på dag 15 en månad när jag åt rr och annars som tidigast på dag 16 - vanligast runt 17-19... Äl på dag 13 känns ju jäkligt tidigt...

• L Maria
    Saftmedbulle skrev 2012-04-22 15:03:27 följande:
    Är inte det bra, egentligen? Jag menar, med tidig ägglossning?
    Jag vet faktiskt inte... Cyklerna blir ju kortare, så vi hinner med fler försök men jag vet att Millan hört från någon gyn att senare äl betyder lite mer mogna ägg, och hon har ju blivit gravid de gånger hon haft sen äl. Det kanske inte spelar någon större roll, jag bara funderar på vad det är som händer, när den flyttar sig så pass mycket - det har ju varit ungefär samma mönster under väldigt lång tid innan...
  • L Maria
    Den lilla M skrev 2012-04-22 19:46:40 följande:
    LMaria: jag har oftast ÄL på dag 12-14 så tror inte att det är så tidigt. Om du har ÄL på dag 13 så har du ju en cykel på ca 26-28dagar vilket är normalt !
    Nä, generellt är det nog ingen fara alls och inte särskilt tidigt, det var mer att det ändrats för min del, som jag funderade på. Och med 11 dagars lutealfas så får jag ganska korta cykler; fler försök per år!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14