Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Grattis både Mula och Sissela!
Grattis både Mula och Sissela!
Håller tummarna Lilla M!!
Gällande det här med pengar och utredning utomlands - jag berättade för min mamma om hur det är, att forskningen här i Sverige ligger ganska långt efter - eller i alla fall att man inte är så villig att utforska det här området med immunologisk orsaker, och att om inte utredningen här visar något så kanske vi åker till England. Hon sa då att hon var villig att hjälpa till med det ekonomiska om det behövdes. Kanske har ni någon sådan möjlighet, eller att helt enkelt ta ett lån...?
Tycker det känns fruktansvärt att en sådan sak ska vara ett hinder när man är i vår situation - speciellt som möjligheterna FINNS, bara inte här i Sverige...
Saftis - samma här, varm i hjärtat! Syntes det hjärtslag...?
Ninnin - jag är personligen tveksam till om det funkar med med IVF - jag är rädd att problemet som gör att jag inte kan behålla mina "egenhändigt befruktade" ägg kvarstår oavsett om det handlar om IVF eller eget.
Om du inte får IVF via landstinget så skulle jag nog ge England en chans. Min tanke är att försöka få till så många test som möjligt här hemma och sedan åka till England och komplettera (under förutsättning att man då inte hittar något här) med de immunologiska delarna och förhoppningsvis hitta en behandling som fungerar.
Märkligt att han inte fått lämna spermaprov - det ingick i första rundan för oss (RMC i Malmö) och det gör en koll på DNA - SCSA. Hälsa att det ingår i region Skåne!
Annica P - grattis!! Vad härligt att höra, det ger hopp!
Och som den skadade trådläsare man är ;) - har du fått någon behandling den här gången...?
TT - intressant att höra om din medicinering! Och ett stort grattis till att du snart en liten hos dig, som sagt - det ger hopp!
Ma86 - bakteriell vaginos kan vara orsak, så det är ju jättebra om du kan få medicin mot det!
MellanD - finns det möjlighet att komma i kontakt med läkaren i Helsingborg, tror du? Jag jobbar där, så jag skulle ju lätt kunna gå där istället för Malmö/Lund. Jag har ingen mf-utredning på gång än, efter mitt tredje mf i december, så jag kan lika gärna försöka sätta igång det i Hbg...