Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
mellanD skrev 2012-01-29 10:01:56 följande:
Ingen fara! Jäkla RMC, jag vet inte, jag har inte jättebra erfarenheter från dem, men andra har, så jag vet inte. Jag har iofs hört att de är mkt bättre på "vanlig" barnlöshetsproblematik än mf-problematiken, men det var ju länge sen jag var där nu (2007). Har du ingen privatgyn? De allra flesta proverna gjorde jag faktiskt så, innan jag kom till RMC. Jag gick på CURA, där finns två gynekologer, min gyn där remitterade mig till spolning + gjorde sköldkörtel-, andra hormonprover + kromosomproverna. Det var i princip koagulationsproverna jag gjorde på RMC, och de kan man kanske göra ändå?
Men kontakta LM innan du påbörjar utredningen! Nu var det 2007 jag kontaktade honom första ggn, och iom att de har studien nu och söker folk, så kan det mkt väl vara så att de också gör utredningar, jag vet inte. Maila!
Nä, jag har ingen vanlig gyn...gick på mvc här på orten och fick p-piller när det begav sig, och efter andra mf var jag på KK i Lund, där de bara sa "otur, försök igen" och nu efter tredje mf har jag ringt RMC och ville få taget proverna samtidigt som de till barnlöshet (progesteron, TSH, FSH, prolaktin) men fick ett nej i nuläget. Ska dock tillbaka till vanlig mvc på orten, förhoppningsvis i veckan då jag verkar ha fått BV...
Får väl försöka där, kanske kan de remittera mig till tex. koagulationsproverna.
Jag har telefontid med en läkare på KK på fredag, så efter det mailar jag i så fall LM!