• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • Laban82

Usch idag är jag super orolig. Mina bröst har mitt i allt slutat ömma. Är i v. 8+5. Ska på vul på tisdag tack ock lov.

• grisolle

Tack för peppande ord!

Är det någon av er som bor i Göteborg och kan tipsa om en bra läkare som är duktig på det här med upprepande missfall? Jag är så rädd att komma till någon som inte vill/kan/orkar bry sig... Har dessutom ingen direkt jag gått till innan eftersom jag flyttat runt en del. Är det MVC eller KK man ringer, eller kanske ännu bättre med en privat gyn? Som sagt, tips mottages tacksamt!

Laban82, jobbigt! Men vad jag har läst så är det ganska vanligt att symptomen kommer och går lite under graviditeten så det behöver ju inte vara ett dåligt tecken. Skönt att du redan har en tid på tisdag, försök att njuta av våren tills dess!

• bubblan73

hjördan:
    hur går det med blödningarna? Har de saktat in elelr slutat?

kram!

• BettanB

grisolle: Kolla på Sahlgrenskas hemsida; Reproduktionsmedicin. Ring direkt dit och fråga.

Sorg i BettanMansion.
  • Pinglan83

Hej,

Grisolle: Beklagar verkligen ditt missfall. Hoppas du får all hjälp du behöver framöver. Jättekram!

Laban: Hoppas allt går bra imorgon. Tror att det kommer att gå bra. Styrkekram!

Ego: Oron är påtaglig nu, har vul på torsdag. Är nånstans i vecka 7 + så vi får se hur det går. Om allt går bra så får jag kanske oxå veta lite mer exakt hur långt gången jag är.

Hoppet är det sista som överger människan
  • Irma

Laban: Hoppas det går bra imorgon!

Grisolle: Som Bettan skrev, reproduktionsmedicin på sahlgrenska. dom gör utredning. Läkaren som gjorde min utredning var inte ett dugg intresserad av upprepade missfall. Men sen, graviiditeten efter det, fick jag träffa en mkt bättre läkare. som efter mycket om och men efter nästa missfall remitterade mig vidare till en läkare som är mer insatt. Säg till om du hittar någon privatgyn som är bra!
    Pinglan: Redan v8! Tänk, jag tyckte det var nyss du plussade. hoppas det ser fint ut på torsdag!
  • Mrs Sara

Pinglan: Håller mina tummar att allt ska se bra up på torsdag

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Hjördan

Bubblan 73: Jag har ju inte haft några blödningar utan ljusrosa- ljusbruna flytningar. Det kommer och går lite. Inget vissa dagar och mer andra dagar. Däremot har jag fått ont i ryggen, svanskotan och ut i skinkorna, känns inte bra. Rädd att det betyder MF. Någon som varit med om en liknande konstig värk?

Jag är konstant orolig för MF och känner mig ganska deppig tyvärr. Är i v 7+5 nu och har 2 veckor kvar till VUL. Vet inte hur jag ska klara att vänta. Känns tyvärr som att jag väntar missfall och inte barn och det är så j-a tråkigt att man ska behöva ha det så.

Lycka till Pinglan!!!

• Fialisa10

Hej hej,

Här kommer tyvärr en helt ny medlem. Av de senaste 8 månaderna har jag varit gravid i 6 månader. Har haft 2 MA som både uppdagades på ultraljudet i vecka 12 (fast de har antagligen dött i vecka 6), senaste var igår. Det känns så himla orättvist! I 6 månader har jag alltså mått illa, varit trött som ett troll, gått upp i vikt, fått stora finnar (läs bölder), varit tvungen att hitta på konstiga ursäkter till varför jag inte kan gå på julfester, kickoffer, after work, födelsedagar m.m., och låtsats inför alla att jag mår hur bra som helst och att allt är som vanligt... Och så visar det sig IGEN att det har varit till absolut ingen nytta! Och självklart vill de inte göra någon utredning förrän jag har gått igenom det här en gång till...

Jag orkar inte mer nu. Kan någon snälla hjälpa mig med någon medmänsklig läkare i Sthlmsområdet som är villig att påbörja en utredning? Jag hittade också en jättebra lista på tråden "Vilka prover tas vid missfallsutredning?" som mom70 startade (från 2007). Har någon här en liknande lista så att man kan jämföra och se om något mer bör läggas till?

Har fått cytotec för att framkalla missfall (glad påsk liksom) och ska tillbaka till läkaren för koll den 13 april. Tänkte att om jag är förberedd och har färdiga fakta kanske jag kan lyckas övertala honom till att åtminstone ta några blodprover...

Stor kram till alla som är/har varit i samma sits 

• Fialisa10

Åh herre gud... Såg precis att det är många som har haft så många fler MF än jag. Ni är de bästa, tjejer! Så starka och duktiga! 

Om nån undrar över symptom så: 

1a MA: Hade starka graviditetssymptom hela vägen fram till cytotec-behandlingen i vecka 13 (dvs illamående, ömma och galet stora bröst, trötthet m.m.). Fick lite ljusrosa flytningar i 9+3 som övergick till bruna flytningar efter ca en vecka och efter ytterligare en vecka blev det mer som brunröda blödningar.

2a MA: Som ovan men jag har inte haft några blödningar alls. Så jag hade ingen aning.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14