• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • Bling1975

Hej Fialisa, beklagar verkligen dina missfall. Så jobbigt att gå så länge varje gång också.

Via landstinget är det nog rätt kört med "bara" två missfall. men du kan göra en utredning privat på tex fertilitetscentrum. det är dock sällan de visar något. Men sköldkörtel, kromosomer och koagulation är ändå bra att kolla. Inför nästa graviditet så kan du självmedicinera med 1/3 barnalbyl per dag oavsett diagnos eller ej. Kräv också ett VUL i v7 för att kolla att hjärtat slår.

Stitch längtar efter Lilo
  • EMND

Tänker på Labban idag. Undrar hur har det gått! Hoppas bra.

• Laban82

Hej vänner och tack för tanken.

Idag fick vi se pyret som växt till hela 12,6 mm. De hade början till armar och ben och rörde sig. Är såååå glad, kan inte beskriva.
    Helt otroligt, trodde inte jag skulle få vara med om detta efter 7 missfall.

Jag tror jag ska börja gå i kyrkan

Vi är ju definitivt inte i mål ännu, men en bit ha det ju gått.
    Ska på nytt vul/ul om 2 v. är då i v. 11+0.

Kram alla, såååååååååååå lycklig

• Laban82

Hjördan: Jag har att det ilar bak i benet. Läkaren förklarade att det nog är upplukringar i bäckenet som ska vidgas, ischas ligger i närheten och kan då komma i kläm.
    Isåfall kan det ju va positivt din värk. Men jag förstår att du tänker negativ, det gör jag också och ALLT! Tror vi alla i denna tråd har svårt att fatta upp det positiva.
    Jag håller alla tummarna för dig. Kan du inte försöka få en tid tidigare, de e ju döden att vänta så där länge?

Fialisa: Usch jag beklagar verkligen att du måste hänga här med oss. Du ha haft en kämpig väg, liksom oss andra. Hoppas vi kan hjälpa dig på din väg.
    Stor kram till dig.

Kram alla

• InHeaven

ÅÅÅÅÅHH vad roligt Laban :) är så toroooligt avundsjuk ska du veta..

fialisa: Jag vet hur du känner, det gör vi alla... men vi finns här för varandra och stöttar och glädje och sörjer med varandra... hoppas det blir bra snart.

Nova min egna lilla stjärna
  • mojutten

Beklagar verkligen era mf Grisolle och Fialisa10, det är ett j-vla påhitt kan man tycka men vi får stötta varandra och fortsätta tro på att det kommer att gå vägen så småningom.

Hjördan och Pinglan, jag förstår så väl er oro. Jag har svårt att se hur jag själv ska kunna slappna av och njuta av en graviditet men det är nog bara så det är när man har en sådan här bakgrund. JAg hoppas dock att ni hittar ett lugn så småningom

Grattis Laban, härligt att höra. Tänkt nästa gång är det riktiga ben och armar :)

• Lilleskuttan

Kikar in lite i tråden jag var i för ca 1½-2 år sen. Tråkigt att se att det är så många som har det svårt.. Men jag hoppas att ni lyckas till slut,som jag gjorde.

Fialisa: Beklagar dina mf/ma. Jag har en lista i min blogg på massa prover som jag fick ta,de flesta hos en privat läkare.

Laban: Å va roligt. Minns hur underbart det var när man fick goda besked vid vul/ul

• Hjördan

Åååååha vad härligt Laban! Jätteglad för dn skull!{#lang_emotions_smile}
    Jo visst skulle jag på sätt och vis vilja gå tidigare på vul, men dels är min läkare bortrest och jag vill gå till henne och inte ngn ny om det nu skulle ha gått åt skogen igen. Sen ville jag inte gå för tidigt för då slutar det ändå med att man måste vänta och komma tillbaka eftersom det är för tidigt för att vara säker. Skrev förresten fel ovan, är i v7 men 6+5 ska det vara.

Välkommen Fia-Lisa! Jättetråkigt egentligen att du är här, måste man ju säga, men välkommen att skriva av dig och dela problem och funderingar. Jo vi är ju ett gäng luttrade tjejer här, men desto bättre att vi kan ha ett sånt här forum att dela problemen i.Det är ju inte så många man kan dela detta med, och som du säger är det ett evigt funderande kring hur man ska "komma undan" frågor kring varför man inte dricker eller äter vissa saker mm. Är SÅ trött på det jag också. Å särskilt när det aldrig är till någon nytta i slutändan.
    Nu inför påsken är det väl det gamla vanliga med alkohol-undvikande svar, och hur ska man komma undan den gravade laxen...då kan man ju inte ens skylla på att man kör. Hm! Någon som har något bra förslag? Svårt att gå från laxälskare till att helt plötsligt tacka nej{#lang_emotions_undecided}

• grisolle

Laban82; grattis! Får jag fråga om du har fått någon särskild behandling denna gång efter dina 7 missfall? Känns det annorlunda den här gången på något sätt? Gissar att du skrivit om detta innan men jag måste erkänna att jag inte lusläst igenom alla era gamla trådar...

• Irma

FiaLisa: Välkommen! Beklagar dina missfall Hoppas du slipper genomgå fler missfall. *stor kram*

Hjördan: ja shit vad säger man om laxen :-O den är svår! Efter alldeles för många missfall har jag börjat undvika "förbjuden" mat och dryck i omgångar. Även när jag inte varit gravid. För att förvirra folk lite. Inget bra tips kanske nu när du är gravid....
    Laban: Grattis! Underbart!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14