Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Hej!
Har hört att man kissar ut det man äter för mycket av folsyran, men vet inte säkert hur det ligger till.
kram
Hej!
Har hört att man kissar ut det man äter för mycket av folsyran, men vet inte säkert hur det ligger till.
kram
hjördan:
hur går det med blödningarna? Har de saktat in elelr slutat?
kram!
Hej!
Orginal-TS här! =D Kul att se att tråden lever vidare!
Annars? Allt bra? Hur går det för er? Har inte läst ifatt något, bara tittar in. Jag är separerad efter 17 år. Vi har vår dotter på 3 som kom till är jag var här i tråden. Jag mår jättebra, det känns som att mitt liv börjar på nytt. Hoppas såklart på fler barn, men tiden är knapp, jag är ju 38 i sommar. Men då kommer jag nog och gör er sällskap igen, brudar! ;)
kram jag!
Hej alla gamla och nya!
Urmoderna till denna tråd är tillbaka igen! Nummer 2 på gång efter 3½ år! Denna gång är jag dock singel, men det funkar nog det också! Vecka 14 är det just nu och oron har väl släppt en del, men inte till fullo.
Urmodern skulle det stå såklart! Fingrarna slant i ivern att vara tillbaka!
Hej vänner!
Längesedan nu, men jag kikar in en kortis! 70 dagar kvar till bf nu. Det är en liten tös i magen som lever rövare om kvällarna!
Jag har all jordens skit denna graviditet, hade inget när jag väntade Ingrid för 4 år sedan. Myrkryp i benen på nätterna, åderbråck, svimmar om jag ligger på rygg, flåsig av ingenting, ork som ett kylskåp och varm som ett element mm mm......
Men jag försöker att se det positivt, det är inte så långt kvar och sedan kommer lönen för mödan!
Sprutar på, har fått höja dosen Innohep från 4500 enheter till 6000 enheter. När jag väntade Ingrid höjde jag från 3500 till 4500. Vet inte vad skillnaden är mellan graviditeterna, men jag är oerhört tacksam att det går att göra något åt problemen jag har. Trombyl äter jag också. Tänker fortsätta till förlossningen, vågar inte sluta de 2 veckor tidigare som läkaren kommer att föreslå. Då tar jag hellre att det inte blir någon bedövning på förlossningen än att riskera mitt barns liv. Det gick ju bra förra gången!
kram till alla!
Tingeling:
Ja, så var det nog, minst 12 timmar innan. Fast det kan man ju aldrig veta, eftersom man inte vet exakt när förlossningen drar igång! Det fungerade rätt bra. Akupunktur provade jag, det fungerade hyfsat innan krystvärkarna drog igång. Lustgas kan man ta också, men den masken fick jag panik av, att man ska andas så sakta. Jag tror att om man är inställd på att det inte blir något bedövningsmedel, så går det bra. Visst, det gör skit ont och man blir trött, men det funkar.
Japp, har konstaterad koagulationsrubbning eller något liknande. Efter 4 missfall gjordes en utredning som jag är väldigt glad för att det gick att hitta fel som går att åtgärda. Dels stryps blodtillförseln till livmodern (bebis har dött i vecka 6-8 varje gång) pga för tjockt blod och dels autoimmun sjukdom som gör att kroppen stöter bort bebis.
Dosen höjdes igen igår! Från 6000 enheter till 8000 enheter. När dosen höjdes från 4500 till 6000 låg jag inom normalvärden, fast lite lågt. Då hade jag 0,13 i värde. Igår ringde läkaren och sa att jag hade väldigt låga värden trots höjningen till 6000 enheter, dvs värdet låg på makalöst låga 0,7. Jag antar att dosen höjs för att de kanske mäter koagulationen eller nåt och i det här fallet var det för lite tjockt. De justerar dosen ytterligare så att blodet blir tunnare och därmed kan passera till bebis så att hon inte avlider i min mage. Gissar jag.
Together90: Jag fick Innohep (blodförtunnande) för att blodet lättare ska strömma till livmodern och bebisen och inte strypa tillförseln. Anser att min läkare var väldigt duktig på området (fast många trivs inte med honom har jag hört). tydligen rätt ovanligt med båda dessa fel som jag har, så han konulterade en annan läkare i Linköping (jag bor i Norrköping) för att ge mig rätt mediciner. Trombyl också fick jag.
kram på er!
7 veckor kvar till BF..... Längtar efter min lilla tös nr 2! Börjat packa bb-väska, hemma är allt klart redan. Om två veckor ska jag ha en babyshower till tösen i magen. Allt med rosa tema såklart! Det kan bli en Agnes, Alfva eller en Alice, vi får se!
Nu ligger värdet efter doshöjningen på Innohep bra efter att ha varit katastrof för 2 veckor sedan. Då blev det höjning till 8000 enheter 2 ggr/dag istället för 6000.
Grattis till er som fått barn, oavsett hur!
kram
Tar Innohep morgon och kväll. Efter 7 månader är jag inte direkt villig att visa varken ben eller mage !
Hej!
Hoppar in och meddelar att det är 35 dagar kvar till BF av mitt andra barn . Sprutdoseringen har ändrats igen, för 3:e gången denna graviditet. Denna gång var det dock en minskning.
Är fortfarande orolig varje dag, men känner att lugn av att känna min lilla tjejs rörelser. Då kan jag leva vidare några timmar tills nästa rörelser kommer. Mycket hicka har denna lilla tjej! Lilla och lilla förresten, hon ligger över viktkurvan, så läkaren kom fram till att om jag inte fått spontanvärkar till vecka 40+0 så blir jag igångsatt.
kram till alla!