• Irma

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Syrling: Hoppas hjärtproblemen snart väljer att avvika. Förstår att man efter många missfall står ut med (nästan)vad som helst! 

sushikatten: Hoppas lite paus gör gott. Lycka till med tentan!

Tack för all påhejning tjejer! Vågar dock inte tänka mer än en dag i taget.

• Irma

Bettan: kan tänka mig att oron är envis! vilken vecka är du i nu?

• Irma

Bettan: Wow Hoppas det gick bra idag.

Mojutten: Jäkla skit SU Inte ens ASA?! Vad var det för stolpskott ni fick nu då? Hur kan en läkare gå helt emot vad föregående påbörjat?!! För var det inte den förre som hade pratat om ASA och heparin? eller blandar jag ihop det nu? Vad tyckte denne ni skulle göra nudå? Blir så arg va! Flyttas direkt tillbaka tre år i tiden till alla idiotdiskussioner man haft med diverse läkare....

Lustigt det här med sprutorna. Antingen njuter jag av smärta. Eller så har jag extra fluffigt fläsk För ibland kommer jag åt och sprutar där det gör ont. Men för det mesta hamnar jag i fluffet, känner knappt något och det blir ett litet litet blåmärke. 

• Irma

Bettan: vad skönt att de gick bra! För jag antar att även om du kommit såhär långt så behöver oron motas bort med ett och annat UL

odd: Bra att veta det nu, hoppas du hinner förbereda dig och känna dig redo för det sen när det är dags. Har också ständigt ett högt HB Har frågat så många läkare om detta, ingen som bryr sig...

• Irma

som ogravid brukar jag ha ett hb på 140-156 tror jag. en gång som gravid hade jag över 140 nånting, precis när ett MA var konstaterat. dom tyckte inte jag skulle oroa mig, "du blöder ju efter dethär, så då sjunker dett". Min nuvarande läkare är vettig. tror jag uppmärksammat henne på att jag brukar ligga högt. har för mig att hon höll med om att det kan påverka. Trombyl och fragmin och omega-tillskott borde hjälpa mot detta eller? Vet att dom tog HBt på mig i slutet på v5 denhär gången. Då trodde jag att ännu ett MA var på gång och brydde mig inte så mkt att jag lågt högt. Ska ta upp detta med läkaren på måndag. 

• Irma

tror min läkare tänker mer än hon säger. För hon har skickat iväg mig på att ta koagulationsprover i början av denna graviditet. ca 12 timmar efter att jag tagit framinsprutan och jag låg tydligen fint för att vara såpass långt efter. Jag kommer att tänka på min faster som fick flera sena missfall på 70-talet. Har för mig att det på pappas sida är vanligt med högt hb, kan varit en bidragande orsak till att hennes barn dött. 

• Irma

Hej tjejer!

VUL idag. Det gick bra idag MED Nu börjar det bli riktigt läskigt! Nu är det så mkt mer att förlora känns det som. Kollade HBt och det låg på 138. Behöver nog inte oroa mig över det iallafall. Nästa VUL bokade vi in om 2 veckor. Men jag fick komma nästa vecka om det blir outhärdligt eller händer något som inte känns bra. Hon är så bra min läkare  

Det är väldans tyst här... Hur går det för alla?

• Irma

Icka: 10+0 idag. Jag är inte 30+ Jag är 28. Finns det någon annanstans jag kan noja? 

• Irma

Vilken tur tar gärna den där länken. Kanske inte att jag kommer nu. Men sen när jag vågar tro lite på det här.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14