• Irma

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

tack för alla grattis Att mina läskiga eksem (som jag får på händerna) som brukar blossa upp när jag är gravid håller sig borta tar jag som ett bra tecken. Måste ju betyda att prednisolonet kan hålla andra läskiga grejer i schack! jag är hoppfull

Sushikatten: Är det som en  väntan efter ÄL nu då? 14 dar? (är dåligt insatt sorry)

Buster: *kram* ibland orkar man inte bara.

Grisolle: Förstår din känsla precis! Som om kriget har startat! Vet inte om det är något av dina provsvar som avviker . Någon annan kanske vet. Och hur fasen kommer man vidare från ett stolpskott på repro? Det är helt sjukt att man ska vara hänvisad till någon slags slump huruvida man får testa fragmin/innohep eller prednisolon  Kanske fråga Bettan om den där läkaren som gjorde LIT på SU ?
  • Irma

Syrling: Härligt att höra att det går som det ska

Bettan: tack för fyrklövern Måste ju betyda någon slags tur nu då... Kanske borde fixa någon slags presentation också.  

• Irma

MTA: Har du läst Beers bok? Har för mig att det står något om att när missfallen kommer tidigare och tidigare så beror det på immunologiska orsaker.... Bettan har nog bra koll. 

Jag blev ordinerad 10 mg prednisolon från dag 9 i cykeln. Läkaren tyckte inte att jag behövde extra calcium, men tar det ändå. Någon kombinerad tablett från apoteket med både kalcium och d-vitamin.

Progesteron vet jag inte. Kanske bra att stödja? Om dom ger sig av tidigt. För min del såg det bara likadant ut trots progetseronet... 

• Irma

MtA: Jag har fått pred från en läkare inom SU (göteborg). Tror du tänker på Anette Sjösten på strandkliniken kanske?

• Irma

Mula: Håller tummarna! Hoppas på en plusvåg här i tråden. Tycker det är dags för det nu

• Irma

Annica: Inte kul. Men vad bra att dom hittat det! Har själv börjat fundera på hur man ser ut där inne, efter fem skrapningar. 

Daniela: Vet inte vad jag ska säga. Är ett helvete allt dethär *stor kram* 

• Irma
    mojutten: Jo det är bra med mig. Denna graviditet känner jag minst av alla dock. Försöker inte lägga någon vikt i det, men är svårt. Hjälper ju inte på något vis. På måndag har jag tid för VUL. Borde vara slutet på v6 då. Tyvärr får jag gå själv (mannen är på tjänsteresa). Men hellre det än ingen koll alls.
    Qatteriin: SU i ett nötskal!

Buster: Å grattis

VvK: Beklagar missfallet  
  • Irma

Bettan: Tack för att du berättar det! Suger åt mig av vad du säger *tänker positivt* Jag kör faktiskt ditt concept när det gäller träning denna graviditeten. Fortsätta lite och lugnt, absolut inte över 70 % (ingen yoga). Känns bra i kroppen.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14