• Irma

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Saft: Å vad härligt! Grattis!

AnnicaP: Grattis till lyckat VUL!

TT: Å vad spännande! Snart får du träffa h*n därinne Äntligen är det din tur!

• Irma

Bling: Hoppas så att ni får vara på rätt sida om statistiken!

• Irma

NN: Fy vad frustrerande DrMH tog prover på mig vid olika tillfällen i cykeln för att se om jag hade behov av extra prog. Fick du göra det?

TT: Grattis till dottern!

Bling: När är BF? 

• Irma

Qatteriin o Bubblan: Grattis!  

Ninnin: Jag tog ju extra d-vitamin vid den graviditeten som lyckades! (i form av vitakalk från apoteket) Jag hoppas ni lyckas sen när ni fått behandling både du och mannen! 

Till alla kämpar: En stor kram! Det ÄR skitjobbigt!

• Irma
    Ninninn skrev 2012-05-13 08:02:08 följande:
    Jag har en jävla idiot till läkare (ursäkta språket) men ja e så jävla förbannad och besviken och ledsen på henne! Hon behandlar mig som en idiot. Har ringt i 3 veckors tid och bett sköterska om att ja behöver medicin dom har lämnar lappar till henne men hon har ignorerat mig jag har ringt en gång i veckan och bokstavligt talas skällt ut sköterskorna men dom kan ju inte föra nått, så nu e prednisolonet slut..... Snälla finns de någon läkare i Göteborg som e bra och som skriver ut medicin???????? Va ja förstår så har man inte rätt till ivf förres man försökt blir gravid 1 år va händer efter ett år? Skickas de remiss till repro och hur lång tid tar de sen då innan man får sätta igång??? Gjorde ett grav test i morse ska ha mensen i veckan så de e väl kanske lite tidigt men ja känner på mig att mensen kommer komma, så här e vi ledsna både ja å sambon 7 månader försök nu utan plus, fattar inte detta!!! På riktigt ja ger snart upp detta med barn de tar för mycket på mig och vårt förhållande! I snart 4 år har vårat liv och förhållande handlat om att göra barn å ingenting annat, är de verkligen värt allt detta helvete?! Om de aldrig går ja tänker inte leva ett liv utan barn de finns inte i min värld!! Alla som hängt i denna tråden i många år nu har ju lyckats! De e ju helt fantastiskt undra hur många år till de ska ta innan man själv lyckas!
    Vad håller hon på med? känner inte igen henne alls... Hoppas du hinner få dina mediciner i tid!
  • Irma

Fick höra om en tjej som fått barn med hjälp av levaxin! Tror det har nämnts tidigare i tråden? minns inte riktigt...

Iallafall. En kollega till mig, hennes granne fick flera missfall. Men så var det en vanlig vårdcentralläkare som gick med på att medicinera henne med levaxin trots att hon hade ett TSH under 2.0. Dom pressade ner det nära 0 (inga andra mediciner). Fungerade även en andra gång med syskonförsök! Idag har hon två friska barn. Läkaren finns på en VC på Hisingen, Gbg. Om någon är intresserad kan jag inboxa namnet!

En stor kram till alla kämpare! 

• Irma
    Mojutten: Grattis till ostkroken!  

Ninnin: Jag var också på VUL 5+4 med graviditeten som lyckades. Hade blödningar, såg inget mer än hinnsäcken och trodde allt var kört. Du fick inte ta HCG? Är ju vara bra att få ta, då vet man med säkerhet hur det är nästa vecka. Kan du inte få ett VUL vecka 6+nånting? då borde ju hjärtat synnas! Med mig ville hon också ta ner trombylen först, men jag sa att det skulle göra mig sjukt orolig. Om hon inte hade en väldigt bra medicinsk anledning, det hade hon inte och jag fick fortsätta. Håller tummarna stenhårt för dig! 

LMaria: Jag åt också extra d-vitamin(och kalcium) för att jag åt prednisolon. Även extra e-vitamin! (i form av mitt val sport) 
  • Irma

Annica P: V:28 härligt

elab01: Välkommen hit! Beklagar dina missfall Jag fick 5 MA. 6:e gången gick det vägen med trombyl+fragmin+ prednisolon. Kan ju hjälpa! Om man lyckas hitta en läkare som skriver ut det bara, inte så lätt alltid.

Kariis: Missförstå mig rätt, men vad skönt att ha hittat något! Vet inte Om eller hur mycket polyper påverkar. men det känns ju så...

Ninninn: Grattis till lyckat VUL! Vilken vecka är du i nu? Vad är planen framöver?

• Irma

Ninnin: Håller tummarna stenhårt! Jag är inne på att jag ska möta dig i väntrummet på specMVC i höst

Mojutten: Jag tog fragmin till 36+0 och trombyl till 37+0. Jag tog 10 mg prednisolon ÄL -> 17+2. 7,5 mg 7 dagar. 5 mg 18+3 -> 23+6. Sen 2,5 mg 24+0 till 26+0, då tog jag bort det helt. 

• Irma

Mojutten: Japp det var det. Tanken var egentligen att fasa ut det efter första trimestern. Men jag fick så läskiga eksem (tidigare graviditeter utan pred) och blev orolig att det var för tidigt att ta bort det. Läkaren " gick med på" att låta mig fortsätta

• Irma
    Bling1975 skrev 2012-08-12 20:34:07 följande:
    Saftmedbulle - massor med grattis! Hoppas du och lilla tjejen mår bra. {#emotions_dlg.flower}

Den lilla M - vilken dag som helst!

Jag förstår verkligen att det är tråkigt för er som fortfarande kämpar men jag blir så glad när det är lugnt här i tråden eftersom det betyder att de allra flesta här äntligen är föräldrar eller på god väg att bli det. jag hoppas att ni andra ser det som ett gott tecken på att ni också kommer dit. Kram på er!
  • Irma

Saftmedbulle: Grattis!

AnnicaP: Spännande!

Kaarris: I våran utredning togs bara kromosomprov på mannen.

• Irma

AnnicaP:Grattis till tjejen!

mammelie 1891: Välkommen hit! Beklagar dina missfall

Vid en missfalls utredning hade det varit fantastiskt om du fick ta alla dessa prover (från Finessans blogg) http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-54/b67153.html
    Inte många som fått ta alla dom...

Men dessa borde vara minimum:
    http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=389

Vad jag fått höra är inte IVF lösningen ifall man drabbats av upprepade missfall.

Törst: vad konstigt att läkaren inte vill sätta in fragminet innan infästningen? Har du läst bibeln? Läs den!

• Irma

Babylängtan: Det är en mardröm att få så många missfall! jag är inte så aktiv här inne. men läser ibland. Angående du funderar på om du funderar på om du och din man inte passar ihop. Jag tror inte det. Jag fick höra samma funderingar. Fick först 5 MA, sen en frisk son (med medicinering, se min presentation). Efter det ett MA och är nu gravid i v:22 med ett syskon.

Läs gärna bibeln som det står om i inledningen! I Sverige är man ljusår efter när det gäller att behandla missfall...

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14