• Irma

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har bra nyheter för alla kämpare!
    Igår träffade jag min läkare. För avslut och prat om framtiden. Hon är en sån ängel! Läkaren fyller 65 nästa år men har inga planer på att gå i pension än på länge. Hurra! Beklagade mig att det borde finnas fler läkare som henne. Att det borde pratas om upprepade missfall, så att fler läkare vågar behandla. Då sa hon att hädanefter remitteras alla från repro på SU med upprepade missfall till henne! Blir så glad  Allt tjat har gett resultat! 

• Irma
    Den lilla M skrev 2011-08-26 10:29:24 följande:
    irma vad är repro på SU? 
    Det är reproduktionsmedicinska avdelningen inom Sahlgrenska universitetssjukhuset i Göteborg. Det är där man hamnar och får göra sin utredning när man fått minst 3 missfall. Dom har inte vare sig kunskap eller intresse för upprepade missfall. Dom vill bara skylla allt på otur...

• Irma

Daniela & Ninnin82: Det ÄR samma läkare! Och nä, vi ska väl inte hänga ut henne här... Det var ändå hon som såg till att jag fick komma till fantastiske dr MH

Bubblan: Hej! *vinkar* Kul att se dig! Och Grattis till graviditeten! Hur gick det med pluggandet förrästen? 

qatteriin: Jag tänker också på hur det varit innan, det är verkligen skit att det har fått vara som det varit. Att det hängde på vilken läkare man hamnade hos... Skönt att höra att det går bra för dig! I vilken vecka är du? 

• Irma
    Bling1975 skrev 2011-08-27 09:06:23 följande:
    Vi har plussat igen efter dubbeldonation i USA, men graviditeten är minst sagt svajig. Hcg dubblades inte som det skulle men steg mellan de 3 mätningarna. På VUL såg vi ett hjärta slå för drygt 1 vecka sedan men bönan är liten för sin ålder. Jag har haft blödningar hela veckan och har ett nytt VUL på måndag då vi är i v 8 + 1. Vi får se vad som händer.
    Här hålls också tummarna för dig! Hoppas så innerligt att det är eran tur nu!

Qatteriin: Det är jobbigt dendär perioden när symptomen försvinner! 
  • Irma

Daniela: Frågar som Bettan.Vad var det för gyn? 

Angående läkaren som frågar om man ska adoptera. i vårat fall hade vi fått MA efter behandling med progesteron och trombyl. Vi ville få testa heparin. hon nämnde adoption i samma mening som hon meddelade att hos henne fanns inget mer att hämta. Det var tungt, vi trodde hon menade att vi kunde glömma fler försök....Så var  det ju inte (hon remmiterade oss vidare). Hon är lite klumpig dendär läkaren bara...

• Irma
    Daniela01 skrev 2011-08-28 22:16:43 följande:

Jag gick till Angereds gynmotagning, av tips från en väninna, till Dr H. Younis. En underbar läkare med hjärtat på rätt ställe. Hon blev genast super poppulär hos många, så det kan vara svårt att få tid hos henne Glad Hon har tidigare arbetat på fölossning på Sahlgrenska, men nu som gyn.läkare. Tror inte att hennes huvud-inrikting på angereds närsjukhus är ofrivilligbarnlöshet, men hon är kanon bra.

hittavard.vgregion.se/hriv/visaenhet?hsaident...

NinniNinna: Nu är jag i v.35 så det går frammåt, lite med blandade kännslor. Är jag verkligen beredd att ta hand om ett barn och allt vad det innebär? Men sen så läste jag i en "föda barn bok" att det är vanliga tankar inför förlossningen..  skönt att det finns god-litteratur Glad

Irma97: Ja, självklart så måste hon menat det! Man blir bara lite konstig när man sitter där och känner sig så utsatt och då kan man nog misstolka och missuppfatta allt.

Äntligen något bra från Angered! Är uppväxt där...
  • Irma
    sirivonessen: Grattis till lyckat VUL!

Bling: Grattis här också!

Mojutten: Skönt att det inte var ngr kromosomavvikelser! Frustrerande att behöva vänta ännu mer på IVF också...

Bling: Jag ville inte gå till BM i början på graviditeten som lyckades. Min läkare tvingade mig dit i v:13. Jag hoppas så att du inte ska behöva avboka några tider. Ni har kämpat så länge nu! 
  • Irma

qatteriin: Grattis till fina siffror på KUB!

Bling: Förstår att du är rädd för VUL! Håller tummarna! 

• Irma

Bling: Ånej Tänker på dig! Kram

sirivonessen: I såna lägen önska man dom hade tid och intresse att snabbt kolla igenom ens journal innan...

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14