• Irma

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

grisolle: Yr låter inte alls kul Jag har inte märkt av några biverkningar av prednisolonet. Har inte fått ta några immunologiska tester som gör det med motiverat att fortsätta. Men jag hade funderingar på om man inte skulle fortsätta lite till då jag har eksem som blossar upp vid graviditet. Läkaren tyckte då att vi skulle fortsätta ett tag till och sen gå ned till 5mg/dag. Exakt hur länge lite till är sa hon aldrig. Ska tillbaka för nästa UL 13:e. Får se om klumpen lever och hur vi ska gå vidare då.

• Irma

Bettan: Mailade faktiskt en länk till Beers bok till min läkare i våras efter förra missfallet. Tänkte på vinst eller förlust. antingen tycker hon man är korkad som tror en svensk läkare kollar på sånt. eller så läser hon. Och hon påstod att hon hade kollat lite i den. Kanske därifrån ideen om att förtsätta medicineringen kommer? Har för mig att det står något om att medicinera längre med prednisolon. Så länge hon håller koll på mig, att inte blodtrycket springer iväg eller binjurarna blir påverkade så känner jag mig lugn.
    Sista UL - är det hos den fantastiske DrLM? Känns det konstigt att nästa gång du ser din bebis så är det på utsidan?

tyvärr inte med i SIS

• Irma

Bettan: Jag sa det till henne, att dom flesta andra läkare fasar ut preden runt v:13. Men att många (med diagnos) då ju har andra behandlingar som stöd, såsom LIT, intralipider och humira och allt vad det nu är. Då såg hon fundersam ut och satt tyst en stund innan hon bestämde sig. Hon har haft flera patienter som pga. sjukdom ätit pred. hela vägen utan påverkan på sig själva eller foster.

Häftigt känns som små ord när man tänker på att komma till målet  

• Irma

Syrling: Vad skönt att det ser bra ut med bebis Jobbigt att inte kunna sova Vet tyvärr inget om förkortningarna.

• Irma

moshmosh: Beklagar dina missfall
    Här är en bra lista på vilka prover/undersökningar som minst borde utgå i en utredning:

www.internetmedicin.se/dyn_main.asp 

I denna tråden har Finesssan en bra lista, om du går in på hennes sida och kollar under bloggar. Den listan är mer komplett, det är inte många som får ta alla dom proverna.

• Irma

Vilja våga kunna: Grattis till lyckat VUL

Bubbibalubbi: Hoppas det är ett plus som bara tar lite tid på sig  

• Irma

Krusbär: Tack Är i v18. Häftigt med liten som blivit stora dagiskillen

Nybliven fru: Vi har inte haft någon sex hitills. Och vet tyvärr inte vad som hänt med min lust heller Så vi får väl se om/när den vaknar till liv igen. 

• Irma

Krusbär: Japp, imorgon *nervösrädd*

Bettan: Fy vad läskigt och jobbigt Har du slutat med innohepen nu eller finns det någon annan förklaring? vad sa DrLM om det? 

• Irma

Bubbibalubbi: jag hoppas din man har rätt och du är gravid trots allt!

• Irma

Qatteriin: Känner inte till JS. Men jag hade en bra läkare när jag var inne akut med mitt första MA (en del läkare verkar ju jobba både på akuten och repro). Kommer inte ihåg vad hon heter. Hon var blond, ganska ung och hade ett vänligt ansikte. Hoppas iallafall denna JS är bra!

sirivonessen: Välkommen  

Bubbibalubbi: Jäkla skit då  

Bettan: Det är sjukt att inga läkare verkar prata med varandra!

Glada nyheter från mig - UL gick bra idag!!! Klumpen hade växt som den skulle och flödesmätningar till moderkakan såg fina ut. Är 17+2 idag. Det var inget RUL (flummiga jag). Riktigt RUL ska göras 24:e. För första gången är jag glad denna graviditeten

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14