Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Lilla D, jag är ledsen men jag skratrar mig fördärvad.
Du har iallafall förgyllt min dag (antar att det kan tas som en förolämpning mot dig men ska på inga sätt tas på det viset)
:D
Lilla D, jag är ledsen men jag skratrar mig fördärvad.
Du har iallafall förgyllt min dag (antar att det kan tas som en förolämpning mot dig men ska på inga sätt tas på det viset)
:D
Ninnin, jag är ledsen att du behöver uppleva det här igen. Kan du inte åtminstone till nästa gång se till att få allt utskrivet så att du redan har allt hemma och kanske börja redan vid äl.
Många kramar
Härligt att det händer något inom detta område i sverige. Det känns lite som att det verkligen krävs svenska studier för att läkare i detta land ska ta tills sig nya rön och kanske ändra sin syn på missfall och hur upprepade missfall behandlas.
Jag känner ibland att ni är så många som verkligen kämpar med era läkare för att får den vård ni vill ha. Själv känner jag mig rätt misslyckad i det avseendet, känner inte att jag har gjort ett så bra jobb när det gäller mig själv. Jag är själv forskare och van att läsa artiklar och känner att jag verkligen borde ha gjort mer för att förbättra min egen position gentemot de läkare jag mött. Inför mitt första läkarbesök läste både jag och min man på och övertygade då vår läkare att skriva ut trombyl, fragmin, progesteron, B12 och folacin. Sen när hon slutade gick luften ur mig och nu är det enda som jag fått lovat fragmin och det endast från konstaterad graviditet. Jag har haft tidiga missfall och känner egentligen att det är för sent då. Nu blir jag ju inte gravid heller längre men kanske ska jag försöka att läsa på lite mer och verkligen kräva behandling vid kommande ivfer. Känns verkligen surt om vi då inte gjorde det yttersta för att det ska gå vägen.
Ok det blev ett långt egoinlägg men jag känner en sån frustration just nu att jag bara behöver skriva av mig lite.
Hej i tråden,
Lilla D, tackar som frågar. Vi har äntligen kommit fram i ivf-kön, vilket ironiskt nog har gjort att jag mått sämre än på länge. Var på terapi i går, varpå min terapeut föreslår att jag ska ha en orostimme varje kväll! Wtf! Jag känner inte att det är min grej vilket jag också sa. Jag förstår tanken att jag ska försöka stoppa mig själv i från att hamna i negativa tankespiraler men att sen sätta sig ner och oroa sig på ett visst klockslag, nja. Jag trodde att tanken var att oron då inte kommer att komma eftersom att det är så konstlat men det var uppenbarligen inte så det skulle funka utan jag ska verkligen oroa mig i en timme per kväll. Not my cup of tea.
Jag tycker det är skönt att prata av mig lite men i övrigt är jag inte helt övertygad om att jag blir så hjälpt av det hela. Jag tycker att det är för flummigt och alldeles för lite konkreta tips. Sen så irriterar jag mig på att hon alltid väljer att ta andra exempel än de som handlar om min barnlöshet och att hon mer än en gång har sagt att det är ett extrem fall. Jaha, men det är ju liksom det jag är där för. Allt annat skit som jag också har, har jag levt med i 36 år med utan att bryta ihop så, det kan jag leva med och visst det vore fint om jag kunde bli en mindre orolig person och bli av med en del av min socialafobi osv men det är ju inte akut direkt.
Jag känner mig lite frustrerad minst som ni kanske hör. Sen är jag jävligt överless på att tänka på barn, graviditeter, missfall och barnlöshet men det är lite svårt att komma ifrån när allting kretsar kring det hela tiden och på något sätt också måste kretsa kring det.
Det här blev långt men det är iallafall en uppdatering från mig.
Det är kul att det går bra för så många i tråden och på något sätt ger det hopp även om jag har svårt att ta till mig att det en dag skulle kunna vara jag.
Jag måste jobba på mitt positiva tänkande, eftersom alla säger att det är så viktigt och att det finns klara korrelationer med det och utgången av ivf-behandlingarna. Måste leta upp om det verkligen finns belägg för detta eller om det bara är nåt jäkla tyckande.
ojoj vad jag låter bitter....
Suck, skrev ett inlägg som försvann och nu orkar jag inte börja om.
Lilla M, vad är fertil aid?
HAHA, jag har också grejpat! Nu är jag dock härdad och skeptisk till det mesta.
Första ivf-besöket nästa vecka, så då antar jag att vi bestämmer behandlingsplan. Kort el långa programmet etc
Hur går det för dig Lilla D?
Lilla D, igenkänningsfaktorn är hög. Jag kommer ihåg att jag var glad för att jag tillskillnad från de flesta andra gillar grape.
Maria, de första graviditeterna kom lätt. Jag blev gravid fyra gånger på lite över ett år men efter sista missfallet så har det varit helt omöjligt att bli gravid och det har nu gått 1.5 år och därför ska vi börja med ivf. Jag är mest orolig att orsaken till mina mf är dåliga ägg och att det också är därför jag nu inte blir gravid. Alltid denna oro.
I går i mitt inlägg som försvann så babblade jag på oen massa om TLC men det enda ritkigt viktiga var att jag undrade om Dr. LM fortfarande tar emot patienter endast för TLC. Vi blev erbjudna att komma dit vid nästa graviditet men eftersom det har tagit sån tid så vet jag inte hur det är nu när han är igång med en ny studie. Är det någon som vet?
Fertil aid verkar väl mest vara vitaminer som vi , iallafall de flesta av oss, redan tar och sen sådant som KANSKE kan ha en positv effekt på hormonbalansen. Jag skulle inte slänga min pengar på det.
Lilla M och Lilla D, vi kan bilda klubb :)
I allafall ett tag för snart diskas jag väl pga fusk
Maria, I mitt egotillstånd glömde jag bort allt som Lilla D sen så fint sa. Du har verkligen oddsen på din sida.
Det var länge sen jag skrev i tråden. Med ännu ett mf i bagaget känner jag mig bittrare än någonsin och väldigt nedslagen.
Känner mig så arg för att vi inte skyddade oss och fokuserade på ivfen. Då hade vi allafall varit medicinerade från start och kanske hade allt varit annorlunda. I stället är jag på ruta ett igen och tillbaka till att vänta och vänta.
Jag hoppas att få en vettig konversation med läkarna på RMC vid nästa möte och att jag får en full arsenal. Jag är dock väldigt frustrerad över att eftersom vi för ivf så byter vi läkare hela tiden. Det känns inte som om det går att föra en vettig dialog på det sättet.
Trots grav avundsjuka så är jag det härligt att se att det går så bra för många av er.
Kanske gjorde det susen att gnälla av sig för, häpp, nu kom blödning nummer ett efter mf. Nu är det bara att kroppen sköter sig och ger mig blödning två om en månad så är vi på banan igen.