Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

MariaL, jag är så ledsen att det inte gick bättre men jag fortsätter att hålla tummarna för att ni får bra hjälp

• mojutten

MariaL, jag hoppas att det är goda nyheter trots allt. Jag tycker att du ska be dem mäta hcg och se om det ökar så att du får veta.
    Lycka till

• mojutten

Ledsamt att det blev ännu ett mf, Maria L.
    Koagulationsproverna gick rätt snabbt men vår kromosomanalys drog ut på tiden, tror att vi prickade in semestern med.

Mimmi, vi har pratat med vår läkare idag och jag kommer att starta med fragmin just före återinsättning, om vi kommer så långt.
    Trombyl tar jag redan.
    Hon kommer även att skriva ut kortison som jag får börja ta, hon ville att vi skulle börja vid ett ev plus men efter lite diskussion så blir det nog tidigare än så.
    Nu är det snart din tur att starta.
    Jag tog min första spruta idag... spännande!

• mojutten

Japp det är RMC. De är inte övertygade att det fungerar men eftersom vi haft så många mf och nu dessutom måste göra ivf så är de villiga att låta oss prova.
    Mig veterligen är det ingen väsentlig skillnad på fragmin och innohep utan att vilket man får beror på vilket läkemedel sjukhuset använder. I Helsingborg använder de innohep och i Malmö fragmin.

• mojutten

MariaL, jo jag tänkte nog också att det vore en bra ide att börja med prednisolonet lite tidigare. Vi får se om jag kan få ett recept av henne tills dess. Ska in på måndag.

• mojutten

Mimmi, skönt att få komma igång.
    Jag har klarat mig lindrigt undan biverkningar än så länge, bara en jobbig huvudvärk som kommer och går.
    Har sprutat i 6 dagar nu och i morgon är det blodprov och på onsdag vul.

Kram

• mojutten

Jag förstår hur du känner Ninnin. Det känns ibland så orättvist att vi inte längre kan glädjas åt ett pluss på stickan. Målet ligger längre bort än så och bitvis känns det som att det ät ofantligt långt borta och helt omöjligt att ta sig dit. Jag försöker dock att ta det steg för steg, och inte tänka för långt framåt.
    Jag hoppas att er behandling ska ha gjort skillnad. Lycka till

• mojutten

Visst hade det varit trevligt om de hittat ett enkelt litet fel som bara kunde fixas men så är det ju tyvärr inte för de flesta av oss.

Jag har ju ännu inte provat en graviditet med behandling innan plus och med kortison så jag hoppas verkligen att det ska räcka.
    Jag försöker tänka positivt och att det trots allt är otroligt många som tagit sig från den här tråden och jag hoppas att det ligger i framtiden för oss alla.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14