Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Kanske kan vara en tanke och höra om du kan få testa prednisolon.

• mojutten

Det är otroligt frusterande att behöva stångas med läkare också, det känns som om det faktiskt är tungt nog som det är. Jag skulle prova att gå till någon annan läkare om jag var du Nettan.
    Vi är inte en proriterad grupp direkt.

Ninnin, det finns en grupp här på FL som har gått lite längre när det gäller att kolla upp och behandla mf utifrån ett immunologiskt perspektiv. Sök efter " Utredning hos Alan Beer" eller något liknande under medlemsgrupper. De kan säkert svara på mer angående mf och immunologisk orsaker.

• mojutten

Spotty: jag lider med dig och är ledsen att du behöver hitta hit men du är välkommen. Är du över 30 så finns det dessutom en väldigt trevlig tråd där man kan skriva av sig om annat än just utredningen och alla förstår och stöttar.

Om du efter 5 missfall inte fått en utredning så ska du så klart insistera på att en görs. Om du inte gör den privat så kostar den inte mer än vad vanliga besök kostar.
    Det är inte ovanligt att alla resultat kommer tillbaka helt normala, men det finns hjälp att få trots detta. Många av oss behandlas med blodförtunnande som trombyl och fragmin/innohep.
    Det finns en del länkar i trådstarten också och där finns en del att läsa om man vill.

Jag ska se sen om jag kan lägga upp länken till +30 tråden i fall det är några här som är intresserade

Många kramar till alla som har det extra tungt just nu

• mojutten

I den aspekten håller jag helt med NN, det är superviktigt att få alla mf dokumenterade!

• mojutten

God morgon tråden.

Jag tycker att det är bra att LB genomför sin studie och jag ger en eloge till alla som väljer att delta. Kanske kan studien lyfta fram problematiken. Jag har full förståelse för de som inte vill delta, för risken finns ju trots allt att man får sockerpiller. I övrigt har jag bara hört bra saker om honom, och att liksom Dr. LM bryr sig tillskillnad från många andra läkare som bara rycker på axlarna.

Angående att ta en paus så vet jag att en del läkare bland annat Dr. LM rekommenderar detta, om kroppen har ett väldigt aktivt immunförsvar och detta är en del av problematiken kan kroppen behöva tid att återgå till normalläge och att detta ger en ökad chans till en lyckad graviditet. Det är så klart ett svårt råd att ta tills sig när det känns som att man vill lyckas nu eller helst i går och det hela tiden känns som att man förlorar mer tid.

• mojutten

Lilla D, jag har inte varit i kontakt med Dr. LM sen jag fick höra om hans nya studie och att vi då inte längre kunde gå dit. Vet du hur han kommer att välja ut sin population?
    Jag vet inte heller om jag skulle våga vara med, jag har aldrig testat en graviditet med behandling så att riskera att få placebo känns inte så lockande. Dessutom så blir det troligtvis ivf till hösten och då känns det som om det blir lite mkt med allt

• mojutten

Otroligt tråkigt att höra mom23. Jag tror att vi alla kan känna igen oss i det du känner. Jag har perioder när jag knappt kan se gravida utan att bryta ihop, jag är livrädd att de i min närhet ska bli gravida för då vet jag inte om jag orkar fortsätta träffa dem. Jag håller med om att det ibland känns som om jag blivit en hemsk människa, men jag tror att det är rätt naturliga att gå igenom såna perioder när man sitter i den sits som vi gör

Kram

• mojutten

LillaD, har sett dig i listorna men vi har aldrig träffats i tråden förut. Hej!
    Ni som var före har faktiskt gett mig otroligt mkt fast ni inte vet det, att se att så många har kommit vidare har verkligt hjälpt många gånger. Även om det ibland så klart har känts som alla andra lyckas men inte vi.

Känner igen mig i en del läkares brist på taktkänsla. Vid mitt första mf så åt läkare äpple, när vi pratade före undersökningen. Det kändes inte som om han tog det på ngt större allvar fast att jag var otroligt orolig. Vid mitt 3:e hade jag dock en underbar läkare. Så det finns russin i kakan också.

• mojutten

Och Bettan skickade vidare :)

En liten sammanfatting kan jag väl drista mig till:
    35år, försökt i 2.5 år. 4 mf första året, tidigt i graviditeten. Utredningen visade inget, fick ändå trombyl, fragmin och progesteron men sen dess har jag inte blivit gravid och läkaren vi hade slutade och nästa trodde inte på behandlingen. Tog kontakt med Dr LM, blev lovad hjälp där vid nästa graviditet men inget har hänt ännu och till hösten blir det ivf. Det är väl mer eller mindre det hela.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14