Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Mimmi, hur går det? Känns det ok med allt?
    Hur är det med er andra?

• mojutten

Mimmi: det låter inte som om det är alltför illa än så länge. Hoppas det fortsätter så.

Jag var på vul idag och de räknade till minst 20 äggblåsor runt 10-15mm och en del mindre. De är lite oroliga för överstimulerings så har sen ett par dagar dragit ner dosen och ska minska ytterligare idag. På lördag är det nytt vul.
    Känns som om påsk kom lämpligt i år.

• mojutten

Tack! Jo jag hoppas att det finns lite ägg i blåsorna med och att jag inte blir överstimulerad och att de sen blir befruktade och...
    Det känns som om det är många steg på vägen.

• mojutten

Hoppas att det gick bra idag, Mimmi. Kommer ni att fortsätta att gå hos Lennart?
    Hur går det annars med behandlingen?

• mojutten

Hej igen :)
    Kanske är det allt som krävs, dessutom ska vi inte glömma vikten an TLC.

Jag kände inte så mkt av sprajen, lite huvudvärk och lite tröttare efter att jag sprajat runt 14 dagar, så jag skulle inte oroa mig.

Det går så där för mig. Är på gränsen till att bli överstimulerad så jag har fått gå ner ordentligt i fos och går nu några dagar utan hormon. Förhoppningsvis visar blodprovet imorgon att mina hormonivåer är på väg ner och att vi kan plocka ägg på fredag.

Kram

• mojutten

Tydligen har jag pigga äggstockar och väldigt lätt att stimulera, alltid ngt att glädjas åt :)

• mojutten

Yes, det blir äggplock på fredag!
    Jobbigt nog har dessvärre läkaren inte skrivit ut prednisolonet än... Alltid är det något att oroa sig över.

• mojutten

Jo, det är första gången med prednisolon.
    De har inte hittat några fel på oss, så det är lite av en gissningslek.
    Det är tydligt att olika läkare tror på olika saker och att det i många fall bara verkar vara rent tyckande.

• mojutten

Tack. Lite nervöst börjar det kännas.

Hur går det SoB ( :D ) och mellan D?

MariaL, japp RMC.

• mojutten

Alla tummar är välkomna. Lovar att göra detsamma när det är din tur. Klockan 0800 ska vi infinna oss.

Nej, jag har ingen blogg

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14