Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Jag förstår din frustration. Jag känner att även om jag har träffat en del idioter har jag ändå haft tur att träffa läkare som vi iaf kunnat ha en diskussion med och där många erkänt att de inom sjukvården har dålig kunskap om just upprepade mf.
    Det är erkänt svårt att forska på och det kan ligga många olika faktorer bakom men jag önskar att svenska läkare kunde vara mer öpnna för att prova behandlingar. Jag förstår att de inte har fria tyglar att göra vad som helst men i fall där behandlingarna är relativt säkra borde man inte behöva kämpa sig blodig.

Angående ivf så verkar läkarna splittrade. Vår tyckte ju att det visst fanns en chans att det kunde öka våra chanser medans andra var av en helt annan åsikt. Jag tror inte att det finns några studier på detta, ännu iaf, så det är nog upp till varje läkares egen övertygelse.

Hur kommer ni att göra, kommer ni att försöka få hjälp utomlands?

• mojutten

Kul att se dig TT! Hoppas att ni har det bra.

Ninninn, lycka till i Aten. Ska hålla tummarna att de kan hjälpa er.

Karriis, så jobbigt att behöva gå och vänta.

Den lilla M, wow det är nära nu. Så roligt!

Mimmi, hur är det med dig? Är det snart dags för ett nytt försök?

Själv var jag på RUL i veckan och fick en OKstämpel. Det var väldigt skönt.

• mojutten

Mimmi, jag ska hålla mina tummar allt jag kan!

Saftochbulle, grattis tösen!
    Hoppas att ni mår bra allt till trots.

• mojutten

Hej i tråden,

Lite nyfiken på hur det är med er?

Mimmi, har ni dragit igång än?

Lilla M, har miraklet anlänt?

SaftoBulle, hur är det med er?

Alla andra?

• mojutten

Mimmi, så roligt att höra att ni är i gång. Jag ska hålla tummarna allt jag kan för er skull. Jag hoppas verkligen att det ska vara er tur nu.

Karriis, lycka till idag!

Med mig går det bra, än så länge en riktigt gräddfilsgraviditet *ta i trä*.
    Oron kommer dock och går men jag tycker att jag har hanterat den ok, känner mig overhört tacksam att allt gått så bra hittills.

Kramar till alla

• mojutten

AnnicaP, stort grattis! Alla trådbarn är en härlig seger.

Mammaelie, precis som de andra så sagt så hade vi en tidsgräns. Kommer inte ihåg exakt tidsgränsen men det var på MAS och det var iallafall mindre än 11/2 timme.
    Kolla upp länkarna sim Irma lagt upp, där finns bra info så att ni är lite beredda.

Tröst, jag skulle kräva fragmin tidigare. Vi gjorde ivf och tog fragmin från insättning. Tog även trombyl.
    Jag har inget påvisat fel men i ditt fall verkar det självklart att medicinera från start.

Saftochbulle, härligt att ni fått komma hem, det är ett bra steg i rätt riktning.
    Hoppas att du själv mår bättre med.

Mimmi, hur går det? Nedreglerad än?

• mojutten

Mimmi, roligt att höra att det går frammåt. Kollade de nedregleringen med blodprov?
    Har ni gjort några amdra förändringar.

Med mig är det bra. Overkligt men bra.

Stor kram och ett ännu större lycka till

• mojutten

Mimmi, så bra att de verkligen kollade. När ska du in på nästa koll? Jag ska hålla tummarna allt det går.

Jag är i v 26. Jag och min man pratar ofta om hur vi aldrig trott att vi skulle få uppleva det här. Oron har lagt sig till stor del men det känns ändå att den dyker upp lite då och då och påminner om att vi ännu inte är i mål, men så tror jag att många med vår bakgrund har det.

• mojutten

Kaarris, håller tummarna jag med!

Mimmi, hur går det? Håller tummarna allt jag kan.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14