Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Uppi: åh vad svårt du har det! Självklart får du vara ledsen, arg och bitter!!! Vi har högt i tak och det ska vi fortsätta med!

Vi5: helt rätt av läkaren att sjukskriva dig, men jobbigt att inte kunna slutföra det man tänkt, dessutom oro för bebisen. Klart att du blev ledsen!

• Gladhannapanna
    Mrs Firren skrev 2013-09-06 13:21:49 följande:
    Gabi - Ha det så himla roligt på minisemestern! Hoppas du slipper akut hemlängtan utan kan njuta för fullt av att vara själv med goda vänner.

Själv ska jag till Barcelona om knappt två veckor. Blir borta fem dagar och det känns länge. Jag är skitskraj för att inte kunna njuta av semestern utan för att gå och längta efter småttingarna hemma. Har aldrig varit borta så länge förut. Längsta hittills är fyra dagar, men då fanns bara David. Stella har jag nog inte ens varit ifrån en natt hittills tror jag. Jag räknar dock med att köra så intensivt turistschema och ha så förbaskat roligt att jag inte kommer hinna sakna familjen.

Bra strategi!
  • Gladhannapanna

Mysigt Firren!

Vi5: skönt att du inte har sd, men tveka inte att ringa in och du SKA ligga still, gärna med rumpan i högläge eller hur?!
    Stackars E som inte mår bra!

Vad jobbigt att ni inte kan sova flera av er, hoppas att det blir bättre pronto för sömn är ju a och o!

• Gladhannapanna
    Resande skrev 2013-09-11 10:34:57 följande:
    Stramalj vi vet ju inte om bäcken är trångt men risken att den inte är bred nog borde väl öka ju större bebis är tänker jag..

Struligt värre- får åka till Odenplan för röntgen. Kul att köra med mina fogar i mirgonKommer dit och får veta att de inte längre gör denna undersökning. Hänvisas till Danderyd som hade varit närmare från första början. Där är det tveksamt de kan hjälpa men efter många om och men så lovar de att göra kollen. De undrar när jag ska träffa läkare men det har jag ju inte fått tid för. Suck. Hoppas de ska kunna ge mig svar i handen så går jag väl ringa direkt till Aurora. Mera suck.
    Meh!!!! Så struligt ska man väl inte behöva ha det med onda fogar och höggravid!
  • Gladhannapanna
    Resande skrev 2013-09-11 12:34:33 följande:
    Jag fick göra mätningen och de skickade med mig svaret. Tanken var ju att göra mätning tidigare men läkaren jag träffade för det tyckte det var onödigt. Nu var det en annan som tydligen bedömde annorlunda. Har ju fått ut två innan så det borde inte vara omöjligt men vill helst slippa ännu en traumatisk fl. Nu ska jag lämna svaret till min bm samt försöka få tag i någon som kan tyda svaret åt mig, helst innan fl drar igång. ;)

Återkommer
    Så skönt att mätningen är gjord!
  • Gladhannapanna
    Älgen skrev 2013-09-12 09:46:45 följande:
    Resande, bra att inte ha lika namn på barnen, då kanske man inte blandar ihop dem så lätt? Skyline sticker ju ut lite bland de andra namnen. 

Elsis, så mysigt med baby på armen!  
    Sant!

• Gladhannapanna

Åh, här är en matkrånglare till!!!! Julia är expert på att fixa så att hon får som hon vill, med allt. Kläder, lekar, vem som sitter i vilken soffa, vem som nattar och inte minst när det handlar om maten!!! 
    Vi kör alla varianter utan någon speciell framgång.
    Hon äter sig ohungrig på pasta eller tomater och petar sedan i tallriken. Hon smakar faktiskt på det mesta, senast var det ugnsbakad palsternacka som föll fröken på läppen.

Ibland kan hon sitta i evigheter och peta i maten, då tar vi fram äggklockan, ställer den på 10 minuter och säger att när den ringer tar vi bort maten, då blir det inget förrän vällingen när du ska sova.

Julia får välling, Agnes äter kvällsmat ibland, men bara de gånger hon ber om det.

Intressant info om huvudvärk och magont!!! Det ska jag ha i bakhuvudet! Julia får välling när hon vaknar för annars är det världskrig innan vi kommer till förskolan!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8