30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Annars heter mina föräldrar Gert och Britta och det var maken som uppmärksammade mig på vad de rimmar på, hade aldrig tänkt på det. Iaf inte mamma!
Annars heter mina föräldrar Gert och Britta och det var maken som uppmärksammade mig på vad de rimmar på, hade aldrig tänkt på det. Iaf inte mamma!
Jag hade tre Annor i min klass, varav två hade samma efternamn. Fager/fagher
Julia hade fyra Elsor på sin avdelning i våras, nu har en flyttat till skolan.
Jag fick ofta kommentaren: "fast egentligen heter du ju Johanna" När jag sa att jag hette Hanna....
Vi5: Jag tror att de flesta förädlrar funderar mycket över hur relationen till det äldsta barnet kommer att förändras när det kommer syskon.
Vi "skolade" över Agnes på pappa sista tiden innan Julia föddes. Det var han som tog henne på natten osv. Ni kanske kan börja med att byta plats på dig och pappa?
Du är ju redan jättetrött och behöver alla krafter till att föda och ta hand om bebisen när den har kommit.
Jag tror nog att R förstår det om du förklarar för honom att du behöver sova själv och att du behöver samla energi. Om ni står enade är det säkert lättare för E att acceptera detta också. Att du sover i ett annat rum behöver ju itne betyda att ni inte kan mysa i sängen när han ska somna eller på morgonen eller hur?
Han är ju mycket äldre än vad A var när J kom så jag antar att det är lättare att förklara för honom varför du behöver vara mest med bebisen osv. Ni kanske kan förklara att när bebisen kommer kan han itne sova med mamma så därför tycker ni att det är bra om han och pappa vänjer sig vid att sova tillsammans?
Vi har aldrig haft barnen i våra sängar regelbundet utan någon gång då coh då så därför är mina råd kanske helt uppåt väggarna....
Jossan: vi valde också namn som inte så lätt blir smeknamn och som inte rimmar olyckligt. De flesta namn kan ju bli smeknamn och jag var avis på mina klasskamrater som hade smeknamn hemifrån, men i grunden håller jag helt med dig!
Resande: jag tycker också att du ska ringa! Instämmer med Stramalj om att ditt resonemang haltar lite!
Undrar också hur det är resande!!!!
A kom på 40+6 och J på 38+2. Men J var större än A ändå!
Häck väck alla gravidkrämpor!!!!
Att vara själv med två trötta barn är faktiskt jobbigt även om man inte är gravid så jag har full förståelse för att det inte funkar alls med en kropp som motarbetar!!! Håller med om att maken får ta ansvaret, antingen själv eller be någon annan!