Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tack för uppdatering Jossan! Så goda nyheter!!!!

• Gladhannapanna

Jossan: skönt att vara hemma men jobbigt med ledsen och trotsande dotter samtidigt som amningen strular!
    Jag vet inte vilket som är bäst när det gäller förskolan, men att försöka ge henne lite mammatid är nog bra. Låt henne vara lite bebis, men föreslå också aktiviteter som bara stora barn kan göra för att det ska vara fördel att vara stor också. Skit i regler kring napp/sött etc. I krig och kärlek är allt tillåtet!!!

Kanske lite sent tips men när Julia föddes hade hon med sig en doktorsväska i present till Agnes och Agnes och pappa hade varit och köpt en jättefin mjukistiger till Julia. Båda sakerna används flitigt fortfarande fyra och ett halvt år senare!

• Gladhannapanna

Jossan: usch så tråkigt med bråk och gråt!

Jag fick aldrig amningen att funka till 100 procent med någon av tjejerna utan kompletterade med ersättning, Agnes fick ersättning efter varje amning och Julia fick en slurk per dag. Min bm sa klokt att då äter Agnes sig mätt på ersättning och får antikropparna via bröstmjölken.

Lycka till!

• Gladhannapanna

Vi5: inte som gaviscon, man tar tabletter men de har inget glatt hölje som de flesta andra utan löser upp sig på ytan om man inte sväljer snabbt. Jag lärde mig efter ett tag, men några gånger fastnade de liksom i munnen...

• Gladhannapanna

Jossan: ibland kanske barnen behöver just att föräldrarna bestämmer och står fast vid det de bestämt, för att veta vad som gäller i allt det nya liksom... Är inte säker, men när våra barn varit som oroligast brukar det funka med fasta regler och rutiner så de vet vad som gäller. Visst blir det gråt och skrik, men bara just i den stunden, sedan har det varit lugnare över lag.

Kan man vara tydlig med att om hon ska vara med när lillasyster äter så ska hon vara lugn, annars får hon inte vara kvar, pappa lyfter bort henne vid krångel? ( och naturligtvis fullfölja det)

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8