30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Juni: hehe bjud du Oyra på en sådan drink, själv blir jag konstigt nog inte det minsta sugen
Juni: hehe bjud du Oyra på en sådan drink, själv blir jag konstigt nog inte det minsta sugen
Sara: bra tips med böckerna, det ska jag definitivt ta fasta på
Oåhh stackars dig som fick gå så länge.. det såg ju grymt tungt ut.. Trodde att de flesta tvillinggraviditeter brukar tas med planerat snitt..?
Sara: en söt likör med vaniljessens tror jag det är.. Drack det ofta som "ung" blandat m mjölk
Tycker bananer ska ätas i banana split jag, när det väl äts. Men just nu äter jag helst inga bananer alls..
Persephone: å så skönt att höra att allt är bra med lillebror
Sara: tack för all tvillinginfo
Hmm.. Ja vad jag kan äta varierar lite från dag till dag och hur jag mår.. Det som absolut inte går ner är bl a skinka, kyckling, kött, potatis, en del pasta, lax, nudlar, ägg, mat med/stekt i smör, nästan alla grönsaker, bönor, godis och sötsaker..
Det som gått ner, men med varierande mängd är friterade räkor (görs ju inte var dag ), panerad fisk, ris, liite spagetti, färs kan gå ner, gärna neutral men smakrik sås, och saltlakritsglass eller saltlakritsgodis kan gå ner, stuvade makaroner och köttbullar.. i dag fick jag t o m i mig lite pizza. Fast först kom mannen hem med fellevererad beställning, skulle vara kebab men var biff, kyckling och champinjoner.. Var bara att ringa och klaga för det gick inte alls ner...
Som du ser finns det en del jag kan få i mig, men allt går inte ner varje dag, och när jag kastat upp som idag, får jag inte alls i mig ngt på minst halva dagen, är tvungen att mjukstarta med lite buljong som luktar pest eftersom enbart kycklingbuljong går ner :-O, men om jag värmer på det två ggr går det bättre
Det värsta är väl att jag knappt får i mig ngn vätska, får liksom tvinga i mig vattnet... Och klumpen ligger konstant och lurar i halsen.. Te med mjölk går däremot ned, men te är ju vätskedrivande.. Men jag dricker det ändå eftersom det liksom lugnar magen..
Och just det, nektariner kan gå ned, men de får inte vara för söta och helst inte för mogna.. Tycker synd om min man som inte får äta vad som helst nu om dagarna
Ela: stackars E som har feber.. Var det inte någon som tipsade att hålla fötterna varma och kroppen sval eller ngt luknande tidigare..? Hoppas den snart försvinner...
Sara: å gulle dig som bryr dig så om mitt mående.. Tja.. Förra gången höll det i sig i 20 v, men det hoppas jag slippa den här gången.. Då spydde jag också mer tror jag, men enligt min man kunde jag ha "torra" perioder då med.. Vi får bara ta det en dag i sänder...
I morrn ska jag i a fall äntligen på förberedande undersökning för mkp, med andra ord blir det UL och det ser jag fram emot. Ska bli spännande o se hur stort det lilla knyttet är...
Knase: vilket härligt och uppiggande inlägg! Men vad är ondansetron? Har jag aldrig hört talas om innan...
Jo det är ändå en del totalt, men det varierar en hel del från dag till dag.. Ett tag gick bara stuvade makaroner och köttbullar ner typ en halv vecka, men därefter var det totalstopp
Pysslig: hmm.. Pucko lät inte direkt lockande men hmm.. Mackor tror jag dock att jag ska hålla mig undan.. Är ganska säker att det var den som fick mig att kasta upp sist... :-/
Bara en tanke, här i Norge finns en slags mogningsakupunktur som jag gick på när jag väntade Agnes för att förbereda kroppen för förlossning. Sista gången jag var där sa jag att nu vill jag ha ut henne, så hon satte nål uppe mitt på hjässan och några ställen till som jag inte minns nu. I a fall, Norge är ju inte sååå långt ifrån Sverige och det känns inte främmande att något liknande borde finnas i Sverige.. Har inte läst att det finns men alla akupunktörer borde ju ha liknande utbildning så kanske kan det löna sig att ringa runt och fråga? Tänkte i första hand på er Fiji och Lycklig.
Hoppas det kommer igång för er snart! Kram
Fiji: tja fattar eg inte heller hur jag får i mig buljong men med små pasta/nudelbitar i blir det som lätt soppa.
Juni: mm tittade på sådan när Agnes var liten men hon somnade så mysigt i sjalen eller på magen så den blev aldrig aktuell