30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Moppen: Yeyy - välkommen till BF-listan! Nu slipper jag känna mig helt ensam i 2012
Moppen: Yeyy - välkommen till BF-listan! Nu slipper jag känna mig helt ensam i 2012
Johanna nej om natten sover ju de smarta
Oyra och Sara: vilka män ni har som både städar och lagar mat
Här hemma jobbar jag fortfarande på att få mannen att träffa tvättkorgen och förstå att det inte är farligt att plocka av bordet eller farligt att stoppa ner det lilla han tar i maskin på en gång
Fast han lagar mat när jag ber honom i a fall
Lady: Det var i v 8 jag började bli ännu mer illamående och fick mina gravid-dubbelnysningar, visserligen en förändring men mer symptom och inte mindre.. Däremot har jag sett att en del tjejer i Apriltråden upplevde just mindre symtom runt samma tid. Någon har fått rosafärgat på pappret och blivit orolig, men på VUL har de fått se ett tickande hjärta Verkar som det varierar en del för de flesta
Wow, fick sovmorgon till nu! Blev i o f sig dålig sent i går kväll så jag behövde det verkligen, men med en supermammig 2-årig dotter i huset är det ingen garanti att man får det. I morse lyssnade hon dock när jag bad henne säga till pappa att hon var vaken
Lena: vad med mörk choklad? Ska ju vara lite nyttigare än vanlig mjölkchoklad.. Jag var galen i choklad när jag ammade och knaprade mörk blockchoklad
Lena:
Lycklig: minns inte när jag lämnade Agnes med någon annan än pappa.. Tror hon var en 6 månader när vi lämnade henne med farmor en stund, men att det tog sådan tid kan ju ha att göra med att vi bor så långt ifrån dem också
Alltså, helt sjukt men mitt vänstra bröst har vuxit till sin dubbla storlek och tyngd och ikväll ömmar det ännu mer som att det tänker växa ännu mer. Mitt vänstra däremot har inte vuxit något alls. Jag kommer ju bli skev om det fortsätter så här
Sara: Hahaha-- menade så klart att mitt HÖGRA inte har vuxit något.. hrrm
Persefone: Nej provet är inte gjort ännu, på tisdag blir det av.. Efter det vår vi vänta i 3-4 veckor. De måste odla provet innan de kan se hela kromosomuppsättningen. Har varit nära att avlysa det några gånger eftersom jag är säker på att det ska gå vägen den här gången, men om det mot alla odds ändå är galet skulle jag ju aldrig förlåta mig själv för att jag inte gjort provet. Dessutom tror jag att min man skulle bli galen av oro och inte kunna glädjas 100% under graviditeten så det måste bli av. Finns i o f sig en liiiiten ökad risk för mf när man gör provet men jag får bara kryssa fingrarna för att det ska gå bra..
Sist fick vi veta svaret efter strax under 4 veckor, en fredag, så jag hoppas vi slipper vänta full tid den här gången också..