Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Prov på tisdag förresten, (om någon missat ) och sedan hoppas jag bara att vi slipper vänta i hela 4 veckor på svar.

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita
    johlinn skrev 2011-09-18 22:35:18 följande:
    Det här var inte exakt de jag använde, men tillräckligt lika
    fördelen med ull är ju att de inte bara värmer, de suger upp läckage också!    
    Ull andas också - superbra!
  • chiqita
    Johanna: Den automatiska stavningsrättningen går att slå av om du vill - Inställningar - (ev menyn Allmänt) - Tangentbord - Stäng av Automatisk korrigering.

Jahapp.. så är man uppe och nattvakar då.. Kunde inte sova så till sist gav jag upp och gick ner och gjorde tidig frukost. Insåg precis att jag har dubbelbokat mig/oss ordentligt i veckan, glömde bort (?) att jag ska göra provet på tisdag och att vi har föräldrarmöte med dagis på kvällen så det passar inte så bra att jag bjöd förbi våra grannar precis då. I tillägg har jag bjudit hit en kompis för att hämta/såga ved på onsdag och torsdag, men då är min man på ngn konferens tydligen och jag ska ju ta det lugnt efter provet... Hahh... sånna saker som håller mig vaken så jag inte kan slappna av och sova, dumt jag vet men vad gör man

I brist på annat sitter jag och ser gamla avsnitt av Greys och nattsuddar på FL  
  • chiqita

Grrr nu är jag lite putt på min man... Vi har ju mkp i morgon och på kvällen är det föräldramöte på dagis. Det skulle i à fall han gå på eftersom det är osäkert hur jag mår efter provet. Nu visar det sig att han måste på en jobb-kvällsaktivitet just då, något han def borde vetat om tidigare, VD som han är..

Nej i ett mail idag skriver han att "du måste försöka vara frisk nog och ta mötet själv"... Morr säger jag bara.. Hur ska jag kunna planera det..? Otroligt dålig planering av honom alltså, och det är ju samtidigt viktigt att vi går på mötet.. Jag förstår varför han måste vara med på detta, blev bara aaaningens irriterad. Och som VD ska man väl ha liiiite bättre koll på vad som sker... *suck* Var bara tvungen att få det ur mig..

• chiqita

Lena: Jo blev ganska irriterad först men har i a fall pratat med honom nu. De är liksom uppdelade i två avdelningar och han som basar över den andra, som är ansvarig för arr och konferanser har varit borta i över 2 veckor. Idag kom han tillbaka och det var då min man fick veta om arret. Eftersom det är middag med sponsorer och han ändå är som högsta hönset så skulle det vara konstigt om han inte var med så... Det är väl som det är helt enkelt..

Har för övrigt fått galet ont i höfter/bäcken idag. Strålar ända ner i smalbenet när det hugger till, och upp i korsryggen där jag har en konstant molande smärta. Skulle med facit i hand aldrig begett mig till stan idag och varit på akupunktur, eftersom det var efter den lilla turen som jag fick ännu mer ont. Går som en pensionär och tar jag minsta lilla större steg än att gå myrsteg hugger det till. Aaaajjjj säger jag bara...
    Känns så där lagom kul att vi måste ta tåget, buss och t-bana till kliniken för provet i morgon... Önskar någon kunde ge mig vingar, men RedBull ska man ju inte dricka som gravid

• chiqita
    Lena: Glömde ju, gott att vara nyklippt och färgad!

Pysslig: Attans att innerfodret gick åt skogen när du strök på lappar, men gott att inte yttertyget blev påverkat  
  • chiqita
    Assar: Jo men jag är inte säker på att jag är så nöjd med den. Funderar på att ta en akupunkturtimme på det stället som hjälpte mig förra gången, bara det att det ligger längre bort. Just nu kommer jag ta en liten paus dock för jag har alldeles på tok för ont i höfterna, fogarna (?) för att ta mig in till stan nu.. 

En liten glad sak är att vi kommer kunna köra bil till provet i morgon och beroende på hur jag mår kör mannen mig hela vägen hem efteråt.. Skönt att slippa gå mer än nödvändigt i a fall.  
  • chiqita
    Juni, jo det var det jag tänkte att hon jag går till borde ha kunnat, men hon menade att den behandlingen får man ge först i sista trimester när det bara är en månad kvar,, Låter otroligt skumt tycker jag så jag tror helt enkelt att hon är för okunnig.. Det är en av grunderna till att jag funderar på att besöka hon som hjälpte mig mot illamående förra gången. Därtill tycker jag att behandlingen jag får hos hon jag går till nu inte tar lika effektivt som det gjorde hos hon jag gick till förra grav. Det enda dumma är att det är längre att åka för att ta sig dit, nu efter vi flyttade till hus.. men det kanske är värt det.. 
  • chiqita

Juni: ja alltså jag tror bara att det är hon som är okunnig.. Akupunktur brukar fungera bra på mig och det är bl a därför jag funderar på att byta..  

• chiqita

Fio: dålig förra gången.. Antar att du menar förra fl eller grav.. Har inget svar på något av det men tänkte att jag ska höra med BM om illamåendet vid fl när jag träffar henne.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8