• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sådär, då har hon bajsat. Puh, rent ut sagt!

Pysslig: Har köpt hem det. FÅr nog börja ge henne det tror jag...

Nån som vet hur 1-åringar reagerar på öroninflammation? Funderar på om det är det som gör att inte Ville sover på nätterna, är klängig, gråter, inte äter, snorar osv. För jag har svårt att tro att det bara är tänderna?! F-n vad svårt, kan nån skaffa ett facit till småbarn?!    

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

Tack för input!  Nu har Villes feber stigit till 38,8 och han vägrar äta och är jättegnällig. Kan vara halsen som gör ont okså, han dreglar ju som en tok. Svårt att veta som sagt... Lär bli en "intressant" natt! Blir det värre ringer jag 1177 igen

Och när det gäller Ida ska vi sluta med mjölk en månad och även dra ner lite på vällingen (som hon älskar) och öka på med mer fett i maten. kanske gör susen. Plus Laktulos. Tjoflöjt vad skoj livet är ibland!

Milla: Hoppas du får sova i natt du också!

Assar: Hubba Bubba - världens största tuggummi. Har fått klippa bort min lugg pga tuggummiblåsning med HB!     

Anna: Läste om stackars lilla K! Hoppas han frisknar till snart!   

• IdaVi

Jag kanske är lite korkad, men jag var aldrig nervös för infektioner när jag var gravid  

Fisk: Vore en häftig sandlåda med stakar runt annars!

hormon: vad skönt att det gick bra att jobba!

Lady: Baking soda test?! har jag aldrig hört talas om, annars hade jag nog också testat. Spännande!

Anna: Hoppas K mår bättre idag!

Ego: Ida somnade 17.50 igår och sov hela natten. Vaknade iofs hungrig 05 och ganska pigg, men lyckades somna om. Villes feber gick upp till 40,2 i natt och han är jättegnälig. Men vi har faktiskt sovit 4 timmar i sträck. Och det har vi inte gjort på länge så jag känner mig nästan utvilad!

Nu gråter lillplutten och vill ha närhet. Bäst jag loggar ur så länge!     

• IdaVi
    Fisk: Då skulle jag nog också fundera en del på det! Men jag har inget minne av att min BM pratade om det. Men det gjorde hon kanske, man glömmer fort

Pysslig: Vilken mysmiddag!

Nu sover Ville. Igen!   
  • IdaVi

Hoppar in med ett totalt egoinlägg. Jag är helt slut efter att inte ha fått sova på 7 av 8 nätter. Villes feber är borta men han är så ledsen och verkar ha ont. Vet inte om det är tänderna som spökar eller om det kan vara nån infektion i kroppen? Nån som vet om de kan ha typ halsont utan feber? Han luktar lite snor eller var i munnen och gråter och vill inte sova varken på dagarna eller nätterna. Trodde jag skulle få ta igen mig lite nu när han sov på altanen men jag hann bara äta så vaknade han....

Hur länge ska man orka? Nån som har erfarenhet av att barnen blir hopplösa av tandsprickning? Så här var inte Ida. Om det nu är det det beror på att han mår dåligt...

Nu ska jag hämta Ida och försöka överleva eftermiddagen till maken kommer hem. Ha en bra helg allihopa!

• IdaVi

8:e natten utan sömn. Jag går omkring och småtjuter hela tiden och känner mig heldepp. Ringde 1177 i natt igen men eftersom han inte är "akut" sjuk eller mår "jättedåligt" så får vi ingen hjälp. Men något är det som inte stämmer, han är ju så ledsen och har ont. Öron, hals eller tänder? Eller allt på en gång. Eller magkörtlarna som spökar.

Ska på inredningsparty ikväll men har eg. ingen ork. Så typiskt när man ska på något kul. Känner mig extremt ful, blek och tråkig och vill bara sova. Men jag går nog en stund ändå. Men sent lär det ju inte bli.

Förlåt för jätteegoinlägg..    

• IdaVi
    Lady: Han får Alvedon. Men det verkar inte hjälpa....
  • IdaVi

Smiter bara in lite snabbt för att meddela att Ville verkar må bra nu. Han är jättehes så förmodligen är det hans hals som har gjort ont. Men han har sovit hela natten, förutom lite välling vid 4-tiden.

Och jag gick iväg på festen och kom hem 00.30 och känner att jag har fått ny energi och glädjen tillbaka igen. Behövde nog komma ifrån lite.

Men jag ska ligga på lite mer nästa gång nån av barnen mår dåligt. Kanske får man "ljuga" eller strö på lite extra när man berättar om hur barnen mår. Jag är väl för mesig helt enkelt och har tyvärr inte alltid de bästa erfarenheterna av vården (efter pappas hjärtfel bland annat).

Tack för att ni peppar mig! Skönt att ni finns! Kram på er och ha en bra Fars dag!      

• IdaVi

Ja, ibland får man liksom rycka upp sig själv!

Fisken: Jag kommer inte in hos dig. Får jag?! 

Minns också att jag var rejält trött de första månaderna. Minns däremot inte när det släppte. Eller gjorde det det förresten?!    

Nu har Ville sovit normalt i 2 nätter. Ska till barnläkaren idag på 1-årskontroll. Ska be henne lyssna på luftrören, kolla öron och hals lite extra.
    Och så har jag blivit förkyld igen med jätteont i halsen. Har f-n i mig ingen motståndskraft när jag är trött. Suck!  

• IdaVi
    juni: Det ska jag göra. Kan faktiskt inte förstå hur man kan tycka att det är ok att ha en 1-åring skrikandes 9 nätter i rad

hormon: Kul med bio, det var evigheter sen! Tintin är jag också sugen på att se, den verkar lite annorlunda och häftig på något sätt!

Fisken :Hehe, nu kom jag in. Jag kanske inte var inloggad förut. Vilken tur att du inte hade nån spärr på mig!    
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8