• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ellan: Vad spännande! Var hittar jag den nu för tiden? Jag är aldrig inne där, måste uppdaterea mig lite.

Näpp, dags att packa ihop inför dagishämtning. Sen väntar Arlanda torsdag-fredag. Tjolahopp!
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi
    Billabong: Tack för länken. Hade visst inte den som favorit, men nu minsann!
  • IdaVi

Vilka duktiga barn ni har som klarar nätter utan blöja! Ida var torr några nätter innan semestern sen skulle vi sova tillsammans i två ihopflyttade sängar några nätter så då vågade vi inte chansa. När vi kom hem blev det några blöta nätter i rad och sen orkade jag inte. Pallar inte med nerkissade sängar när jag går upp så tidigt på morgonen och är bortrest en del. Får ta tag i det under julledigheten.

Men när det gäller bajseriet så VÄGRAR Ida fortfarande bajsa på toaletten/pottan. Näpp, blöja ska det vara. Tror tyvärr det är för att hon är rädd eftersom hon blir förstoppad titt som tätt Men men, någon gång ska det väl gå.

Oj, trillingar och fyrlingar! Näe, tack! Är så nöjd ändå! Hihihi! Pappa var ju tvilling och svärmor är tvilling, men där går  nog gränsen för mig!

Ha en bra helg allihopa!

• IdaVi
    Firren: Låter som ett mycket bra planerat dop! Hoppas ni får hålla er friska resten av familjen!

Och apropå förkylningar så är det idag första VAB-dagen sedan barnen började på fsk efter semestern! Otroligt! Ville är hemma med sin pappa och är rejält snorig och lite hostig. Hoppas resten av familjen klarar sig.

Men det är nästan lite skönt om man får skriva så? Vi skulle ha haft gäster ikväll och det ser ut som ett bombnedslag hemma. Jag har knappt varit hemma i veckan (tjänsteresor, Ullared, innebandy) så vi ligger verkligen efter med städning.
    Blir skönt att bara umgås i lugn och ro med familjen med det vanliga fredagsmyset! Nästa vecka är jag på resande fot 3 av mina 4 arbetsdagar. Börjar bli slitigt...

Ha en bra helg allihopa!
  • IdaVi
    FB: Men hallå?! Har inte sett dig på evigheter och hade ingen aniiiing om att du var gravid igen! Vad glad jag blir! Jättegrattis!

Och kram till alla andra. Jag hinner inte läsa ifatt (som vanligt). Har vabbat igen och ligger efter på jobbet.
  • IdaVi

Apropå stolar så har vi köpte en ny till Ida, för hennes huvud sticker upp en bit ovanför stolen/nackstödet. Och hennes ben är ju typ dubbelvikta när hon sitter (i framsätet iofs). Blir framåtvänd i baksätet från och med snart...

Åh vad svårt det är att skriva interna CV. Glömmer säkert en massa eller tar saker för givet. Vilken nivå ska man ligga på?! Bah!

• IdaVi
    Pysslig: I är ständigt förstoppad. Var på sjukhuset för att kolla hennes allergier och tog upp det med läkaren då. Men han trodde inte det var någon överkänslighet som vi var oroliga för, utan beror förmodligen på att hon är rädd för att det ska göra ont och håller sig. Det blir en ond cirkel av det hela. Nu kör vi Lactulos varje dag och Resulax  när det är riktigt illa (typ när hon inte bajsat på 4 dagar )
    Har ni testat Lactulos? För det verkar faktiskt göra nytta för Ida.

Ville har aldrig haft problem att göra nr 2. Snarare tvärtom
  • IdaVi
    cilla: Det låter väldigt mycket! Jag har svårt att tänka mig att de byter mer än 3 ggr på en heldag med tanke på att de kommer med nya blöjor på morgonen (tror jag iaf )
    Kan det vara så att de tar fel och råkar ta från er förpackning till andra barn?
  • IdaVi
    Pysslig: Har inte testat Movicol, men Lactulos verkar göra susen. Nu bajsar hon varje dag! Mot förut var 3:- - 4:e dag. Så skönt både för henne och oss!

Ha en bra helg tjejer! Ikväll blir det after work. Sista natten med gänget?!
  • IdaVi

Annars kanske det är en bra idé. Att köra dubbla blöjor för att hålla tätt?

• IdaVi

Har aldrig gillat Pampers. Bara när de är små, till max 1 år. Sen känns de bara sladdriga tycker jag

Smaken är som baken!

• IdaVi
    Galia: Jobbigt med kräks och bajs. Ville fick ju en rejäl kräksjuka nu innan jul (vi andra också för den delen ). Han är 2 år och 2 månader och det tog nästan 2 veckor innan hans mage blev normal igen. Han bajsade riktigt gula och rinniga bajsar som inte ens blöjan kunde hålla kvar. Men han mådde för övrigt bra. Tror det tar lite tid för de små magarna att återställa sig.

Men kolla med BVC. För jag minns att vi fick börja med Sempers magdroppar (vad de nu heter) för att återställa balansen i magen på både Ida och Ville när de hade varit dåliga i magen ett tag som små. Sen fick vi även börja med mat för småbebisar (de var ju lite större än din tjej). Men det kanske behövs något liknande här?
  • IdaVi
    Stramalj: Vad besvärligt och vilken jobbig Moment 22-situation. Hoppas det löser sig! Kram!

Jossanjo: Hoppas du mår bättre snart! Jag låg däckad förra veckan med hög feber, hosta och andningssvårigheter. Är inte bra ännu (10 dagar nu). Hoppas ditt går över fortare!
  • IdaVi
    Stramalj: Håller tummarna stenhårt här också! Och hoppas tanten är snäll mot dig!
  • IdaVi
    Stramalj: Tumhållningen fortsätter!
  • IdaVi

Jippie Stramalj! Vad underbart att höra!

• IdaVi
    Jossan: Det finns ju lite böcker för barn som ska få syskon. Vi läste den här för Ida när Ville låg i min mage
    www.adlibris.com/se/product.aspx&r=1
    Sen finns det säkert många andra. Ida var inte så intresserad. Tror hon var för liten (2 år och 1 vecka när lillebror föddes).

hemulen: Skönt att du får bra stöd när det gäller din oro!
  • IdaVi

Grattis till lyckade RUL Vi4 och Stramalj. Så himla skönt!

Vi4: Jag fick åderbråck i underlivet när jag var gravid med Ville. Det gjorde extremt ont och jag grät ibland av smärtan som kom när man stod upp och speciellt när man hade suttit en stund och sedan reste sig och allt blod rann till
    Men det var värst typ i mitten av graviditeten och blev faktiskt bättre sedan. Hoppas du mår bättre också snart.

jossan: Jobbigt för dig med dåligt hb och krass mage. Hoppas Folsyra gör susen. Jag fick järntillskott via dropp när Ida hade fötts. Hade bara 77 i hb då, ingen höjdare.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8