• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

chiqita: Glassdrink låter väl som en perfekt måltid i mina ögon?! Skönt att det känns ok i kroppen ändå!

Tessan: Minns inte om jag gratulerat till graviditeten? Om inte - GRATTIS! Jobbigt dock att må så illa. Tycker du verkar ha ett jättebra BF! Hade BF 21:e oktober med Ida och 30:e oktober med Ville. Ida kom den 21:e och Ville den 28:e!

kasperina: Vilken jobbig situation för dig. Förstår ditt dilemma. Hoppas det lugnar sig så du kan jobba på som vanligt igen! Kram på dig!

Ego: Fick visa legitimation på Systembolaget igen. Då kan det ju inte vara en slump med tanke på att jag fick göra det i fredags också?! Kanske beror på min nya frisyr?
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

Heja heja heja chiqita! Vilken tur att det inte blev ett aprilskämt! Kram på dig!

• IdaVi
    chiqita: Grattis till världens finaste Hugo! Han är jättefin! Hoppas ni mår bra! Kraaam! {#emotions_dlg.flower}
  • IdaVi
    Firren & Barba: Minns att jag också blev trött på graviditeten tidigare andra gången. Men vips så är ani där på förlossningen, det går fort - jag lovar!

Och apropå BF så är Ida född på BF och VIlle 2 dagar före.

Rgo: Börjar bli sliten av mitt resande... Hinner/orkar knappt med barnen och pluggandet har hamnat efter. Mamma är ju inte frisk ännu heller så det tar på krafterna. Barnen sover dåligt på nätterna och jag är ett vrak när klockan ringer vid 05 och man ska stressa vidare till ett tåg som sedan visar sig vara inställt. Nu är jag stressad på tåget för att jag är sen och har två skåningar som flygit upp till Arlanda för att träffa mig...

Ska bli såååå skönt med påskLEDIGT!
  • IdaVi
    Kasperina: Vad jobbigt för dig med blödningar/bruna flytningar! Hoppas allt är bra därinne ändå och så spolar vi fram till KUB fort som 17. Kraaaam!

Tessan: Bara bra grejor ju!

snuppis: Välkommen hit!

I måndags började Ville inskolningen på dagis och det har gått kanonbra! Igår skulle han bara varit kvar över lunchen (han åt 4 portioner soppa (!!) men det gick så bra så han fick vara kvar några timmar till och sova Idag ska han också sova där, enligt plan. Så skönt att det går bra! Han verkar stortrivas!

Mamma läggs in på sjukhuset idag igen, ska röntga buken och ta fler prover... Läste i tidningen igår om en som avlidit pga infektioner i magen... Gulp!

Önskar alla härliga häxor en riktigt GLAD PÅSK! Jag sitter hemma i morgonrock och jobbar, tycker jag var värd det.

Kram på er alla!
  • IdaVi
    Barba: Fy vad jobbigt ni har det! Du tror inte huvudvärken kan bero på situationen omkring dig? Jag får ofta huvudvärk av spänningar och oro.
    Jag körde också någon variant på dyktekniken och utan vare sig smärtlindring eller lustgas när Ville föddes. Funkade bra ändå  

chiqita: Åh vilket fint kort och vilka söta barn!

{#emotions_dlg.flower} glassgrisen: Grattis till Freya! Skönt att höra att ni mår bra! Du får berätta mer sen! Kram på er!  {#emotions_dlg.flower}   

Som ni kanske minns så tog jag bort kopparspiralen för några veckor sedan. Det är verkligen inget jag ångrar - nu har jag inte haft några konstiga blödningar eller flytningar. Eller mens?!!! Hmm.. Dag 28 idag och jag brukar ha ganska kort cykel och har inte haft mer än 28 dagar på evigheter. Någon annan som fått försenad mens efter borttagning av kopparspiral? Känns iofs som mensen är på G, har mensvärk...

Imorgon börjar nya tider för oss och barnen då de ska gå mellan 07.15-15-15.30 varje dag. Blir spännande! Näpp, nu måste jag plugga!  
  • IdaVi

Och DÄR kom mensen. Inget oväntat syskon alltså och jag kan dricka vin i Paris!

• IdaVi

Skål chiqita!
    Har aldrig tesat bärsjal, bara bärsele. Funkar sådär med min krånglande rygg. Men de få gånger jag inte hade ont tyckte jag det funkade ganska bra också!

• IdaVi
    Barba: Har du stödstrumpor? Det hade jag när mina fötter svullnade under första gravidteten. Hjälper ju lite iaf.
    Jag öppnade mig också jättefort andra gången men sprack inte mer för det.

Sen kan jag ju glädja alla som haft en dålig dag att min varit riktigt kass!
    Började med att telefonen ringde när jag åt frukost och jag fick info om att våra externwebbar (alla flygplatswebbar) låg nere. Stressade iväg till jobbet och sen har det varit incidentmöten typ hela dagen. Funkar inte ännu, men snart - tekniker jobbar med felet.
    Sen när jag skulle ta en godisbit så sa det "tjong" i munnen och ståltråden jag har bakom övre tandraden för att hålla tänderna raka efter tandställningen släppte. Då skulle jag tyvärr på ännu ett möte och hann inte ringa tandläkaren. Så nu får jag vara försiktig för tungan och läppen fastnar i den vassa tråden..
    Sen åkte jag och handlade med självscanning och fick naturligtvis avstämning. Och mamma har blivit inlagd på sjukhuset igen.

Så nu är jag väl värd lite choklad va?!! Får dock tugga försiktigt
  • IdaVi
    Resande:  Tack! , mycket sämre kan det inte bli iaf. Jo, det är ju iofs om någon av barnen blir sjuka eller så... Det här är ju bara "ytliga" saker, nästan iaf..
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8